ŽENE: Atkinsova dijeta

Eko Taxi Vranje

Atkinsova dijeta je jedna od najpopularnijih dijeta u poslednjih 12 godina. Ova dijeta specifična je po tome što se zasniva na minimalnom unosu ugljenih hidrata, dok proteine i masti možete jesti koliko želite.



Dijete koje isključuju ugljene hidrate pokazale su se kao najefikasnije i ne zahtevaju brojanje kalorija a mogu i poboljšati vaše zdravstveno stanje. Iako se ova dijeta 70ih godina smatrala nezdravom, dokazano je da zasićene masti nemaju nikakvu opasnost po ljudski organizam. Zapravo, ova dijeta reguliše nivo holesterola, triglicerida i ostalih vrednosti. 

Poenta Atkinsovog režima ishrane je nahraniti organizam hranom koja će nivo energije držati stabilnim u toku dana a neće prouzrokovati promene u ivou šećera u krvi. 

Iako je dokazano da ova dijeta ne dovodi do povećanja lošeg holesterola, postoje i drugačiji slučajevi. Ukoliko se odlučite za ovu dijetu ovo su namernice koje bi trebali izbegavati: 

Šećeri: sokovi, kolači, bezalkoholna pića, slatkiši

Žitarice: raž. ječam, pšenica

Biljna ulja: sojino, kukuruzno, laneno

Dijetalna hrana sa niskim sadržajem masnoće (sadržaj šećera je uglavnom visok)

Povrće sa visokim sadržajem ugljenih hidrata: šargarepa, repa

Voće sa visokim sadržajem ugljenih hidrata: banae, kruške, pomorandže

Pića koja se preporučuju u toku trajanja dijete jesu, voda, čajevi, alkoholna pića (izbegavati pivo i slične napitke pune ugljenih hidrata, preporučuje se belo vino). Atkinsova dijeta ima 4 faze, i svaka ima poseban učinak. Treba ih se strogo pridržavati i rezultati će biti izvanredni.

Primer jelovnika Atkinsove dijete za jedan dan:

Doručak: jaja i povrće prženi u kokosovom ulju

Ručak: salata od piletine sa maslinovim uljem uz šačicu oraha

Večera: mesosa roštilja sa povrćem za salatu

Ako se pridržavate ovakvog režima ishrane, možete izgubiti i do 30 kilograma za 9 meseci.



  • Ostavi komentar