Pravo na život – Meri: Nadležne institucije HITNO da reaguju zbog objave Darka STANOJEVIĆA



Pokret „Pravo na život – Meri“ objavio je saopštenje za javnost povodom sitaucije koja se odvija u Zdravstvenom centru Vranju.

Saopštenje preosimo u celosti i bez dodatnih izmena.



Pokret Pravo na život – Meri ovim putem poziva nadležne institucije da hitno i detaljno ispitaju sve dosadašnje navode medicinske sestre Danijele Tasić, zaposlene u Zdravstvenom centru Vranje, o dešavanjima unutar zdravstvenog centra, kao i o zlostavljanju koje ona trpi. Smatramo da je od suštinske važnosti da se svi navodi temeljno istraže kako bi se osigurala pravda i zaštita prava svih zaposlenih.

Naglašavamo da rukovodioci Zdravstvenog centra Vranje imaju moralnu i profesionalnu obavezu da obrate pažnju na međuljudske odnose unutar kolektiva i da preduzmu sve potrebne mere kako bi sprečili svaki oblik mobinga. U zdravstvu, gde su saradnja i međusobno poštovanje od suštinske važnosti za kvalitet pruženih usluga, svaki vid zlostavljanja mora biti najstrože sankcionisan.



Oštro osuđujemo neprimerenu i uvredljivu poruku koju je jedan od zaposlenih u ZC Vranje objavio na svom Facebook profilu, u kojoj je, uz sliku Danijele Tasić, napisano:

„Izvinjavam se svim prijateljima ovom objavom. Naravno i osobi na slici koja ima ozbiljan zdravstveni problem ‘F’ dijagnoze kojoj moramo svi da pomognemo za dobrobit njenog deteta. Apelujem svim nadležnim institucijama, ljudima dobre volje da se pridruže akciji sa socijalnim ustanovama i centrom za socijalni rad da pomognemo maloletnom detetu za koje smatramo da majka vrši torturu nad njim i ko zna šta još sve. Prilikom odlaska na posao ili bilo koji izlazak iz kuće dete zaključava i ne vodeći brigu o njemu kad ruča, spava ili lične higijene, zapostavlja svaki vid roditeljstva. Jednom prilikom su vatrogasci morali u zgradu kroz prozor na zadnjem spratu da ulaze da bi spasili to jadno, to nedužno dete koje joj je bog podario. Molim sve ljude dobre volje da pomognu.“

Nameće se pitanje da li je namera ove poruke zaista da pomogne i zaštiti maloletno lice, ili možda da zastraši Danijelu i pošalje joj skrivenu poruku da bi trebala manje da priča i više da ćuti? Mislim da je važno pažljivo analizirati poruku kako bismo bolje razumeli šta se zapravo dešava.

1. Početni Izvinjenje

„Izvinjavam se svim prijateljima ovom objavom. Naravno i osobi na slici koja ima ozbiljan zdravstveni problem ‘F’ dijagnoze kojoj moramo svi da pomognemo za dobrobit njenog deteta.“

Izvinjenje: Početak poruke sadrži izvinjenje prijateljima i osobi na slici (Danijela Tasić), što implicira svest autora o kontroverznom i potencijalno štetnom sadržaju.

Označavanje ‘F’ dijagnoze: Upotreba ‘F’ dijagnoze (što se u medicini odnosi na mentalne poremećaje prema ICD-10 klasifikaciji) služi kao pokušaj diskreditacije Danijele Tasić na osnovu njenog mentalnog zdravlja. Ova izjava može se smatrati ozbiljnom povredom privatnosti i činom klevete.

2. Poziv na Akciju

„Apelujem svim nadležnim institucijama, ljudima dobre volje da se pridruže akciji sa socijalnim ustanovama i centrom za socijalni rad da pomognemo maloletnom detetu za koje smatramo da majka vrši torturu nad njim i ko zna šta još sve.“

Apel: Ova izjava poziva na akciju nadležnih institucija i društva, implicirajući ozbiljne optužbe protiv Danijele Tasić o zlostavljanju deteta.

Nepotkrepljene Optužbe: Navodi o torturi su izneseni bez konkretnog dokaza, što može dovesti do panike i nepotrebne stigmatizacije.

3. Detajni Opis Navodnog Zlostavljanja

„Prilikom odlaska na posao ili bilo koji izlazak iz kuće dete zaključava i ne vodeći brigu o njemu kad ruča, spava ili lične higijene, zapostavlja svaki vid roditeljstva.“

Optužbe o Zanemarivanju: Ove izjave opisuju ozbiljno zanemarivanje deteta. Ako su tačne, potrebno je hitno postupanje nadležnih organa. Međutim, ukoliko su lažne, ovakve optužbe predstavljaju ozbiljno narušavanje ugleda i povredu prava Danijele Tasić.

4. Incident sa Vatrogascima

„Jednom prilikom su vatrogasci morali u zgradu kroz prozor na zadnjem spratu da ulaze da bi spasili to jadno, to nedužno dete koje joj je bog podario.“

Dramatizacija: Ova rečenica koristi emocionalno nabijen jezik da bi izazvala sažaljenje i alarm kod čitaoca. Ovaj incident, ako je tačan, svakako zahteva pažnju. Ako nije, predstavlja klevetu i širenje lažnih informacija.

5. Poziv za Pomoć

„Molim sve ljude dobre volje da pomognu.“

Završni Apel: Ovaj deo poziva ljude da se angažuju, dodatno pojačavajući ozbiljnost situacije i mobilizujući društvo protiv Danijele Tasić.

Mišljenje

Zloupotreba Dijagnoze: Upotreba ‘F’ dijagnoze je krajnje neprofesionalna i štetna. To ne samo da narušava privatnost Danijele Tasić, već može i neopravdano diskreditovati njenu profesionalnu reputaciju.

Optužbe Bez Dokaza: Teške optužbe o zlostavljanju deteta i zanemarivanju nisu potkrepljene dokazima u ovoj poruci, što ih čini krajnje neodgovornim i potencijalno lažnim.

Emocionalna Manipulacija: Korišćenje dramatičnih izraza i emotivnog jezika sugeriše pokušaj manipulisanja čitalačkom publikom i stvaranja moralne panike.

Opasnost po Dete: Uplitanje maloletnog deteta u ovakve javne objave je posebno opasno. To može ozbiljno uticati na psihološko stanje deteta i njegovu percepciju u zajednici.

Posledice za Profesionalni Ugled: Ako su optužbe lažne, ovakva objava može imati ozbiljne pravne posledice za autora poruke, uključujući krivično delo klevete.

Zaključak

Ova poruka predstavlja ozbiljnu zloupotrebu javnog prostora za diskreditaciju pojedinca bez adekvatnih dokaza. Nadležni organi treba da istraže optužbe, ali i samu poruku zbog potencijalne klevete i narušavanja privatnosti. Ukoliko se dokaže da su optužbe neosnovane, autor poruke bi trebao snositi pravne posledice za klevetu i narušavanje ugleda.

Zbog svega navedenog još jednom pozivamo sve nadležne institucije, kao i rukovodioce i neposredno nadređene u zdravstvenom centru, da se temeljno pozabave ovim slučajem, ali i nepravilnostima na koje je Danijela Tasić ukazivala direktno svojim nadređenima, kako bi se utvrdila istina i osigurala pravda za sve uključene strane. Ovo nije samo pitanje reputacije pojedinca, već i pitanje poverenja pacijenata koji dolaze u naš zdravstveni centar. Pacijenti zaslužuju da se osećaju sigurno i zaštićeno tokom svake posete, a transparentnost i odgovornost su ključni faktori u očuvanju tog poverenja.

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



    1. deda mraz 30/05/2024
    2. General 30/05/2024
    3. ZCV 30/05/2024
    4. Radnik 30/05/2024
    5. Magare iz Vrtogoš 30/05/2024
    6. Zoran milivojski 30/05/2024
    7. Koferče 31/05/2024
    8. Vranjezguz 31/05/2024
    9. Deda Drage iz Bratoselce 31/05/2024
    10. Mile moler 31/05/2024

    Ostavi komentar