Aktivizam i mladi

Koliko VRANJANCI čitaju NOVINE: Tabloidi NAJČITANIJI



Kupovina štampe je nekada imala veliki značaj u rutini ljudi. Uz odlazak u prodavnicu po hleb i mleko, ljudi bi obavezno svratili i do trafike po njihovo omiljeno štampano izdanje. Bio to dnevni list, časopis ili pak nedeljnik, to je predstavljalo ritual mnogih ljudi.

Pojavom interneta i portala sa najrazličitijim sadržajem, smanjen je uticaj štampe. Što zbog dostupnosti, što zbog cena, ljudi su svoju pažnju preusmerili na internet. Istaživali smo kakva je prodaja štampe danas na trafikama u Vranju i šta sugrađani tačno čitaju.



Informisanje na dnevnom nivou je važno za sve građane. Oni koji se informišu u štampanim izdanjima, kupuju dnevne listove.

Gotovo sve trafike u Vranju pokazuju da je apsolutno najprodavaniji dnevni tabloid „Informer“. Na drugom mestu ga prati „Srpski telegraf“. Iako je situacija na vrhu jasna, prodaja ostalih listova varira od trafike do trafike.



Zanimljivo je da smo na jednoj trafici dobili informaciju da su novine „Blic“ u trci sa listom „Srpski telegraf“ po prodaji, dok je na drugoj trafici „Blic“ na začelju.

Ljubitelji sporta su obično orijentisani ka sportskoj štampi. Nekadašnji list „Sport“ je ugašen, tako da „Sportski žurnal“ na trafikama nema veliku konkurenciju.

Mnogi koji se klade na sportske događaje, svakog petka odlaze po svoj primerak kladioničarskog lista „Tip“.

Društveno-politički nedeljnici imaju dugačku istoriju. Ipak, u današnje vreme njihovi tiraži su znatno opali. Situacija na vranjskim trafikama je utoliko gora.

Na više mesta smo posvedočili da uopšte i nemaju nedeljnike. Na onim trafikama koje ih nabavljaju dominiraju „Nedeljne Informativne Novine“, a „Nedeljnik“ nije u velikom zaostatku za NIN-om. Osim takvog tipa nedeljnika, kupuje se i „Blic žena“ sa temama za lepši pol, kao i šou-biznis nedeljnici „Svet“ i „ Skandal“.

Od magazina, mlade devojke i žene najviše kupuju „Graziu“, „Elle“ i „Sensu“. Najprodavaniji dečji časopis je „Mali zabavnik“, ali tu su i „Mini“ i „Barbie“, dva časopisa koja deci poklanjaju i igračke.

Na svim prodajnim mestima postoji stalna zainteresovanost za kultni „Politikin zabavnik“ i „Treće oko“, a i dalje se masovno kupuju enigmatski časopisi, posebno oni sa ukrštenicama.

U Vranju se još uvek miris novina povezuje sa mirisom prve jutarnje kafe i tradicionalno se odmara uz novine nakon ručka.

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



    1. Ivan 18/07/2022
    2. Pera Vranjanac 18/07/2022
    3. Zima 19/07/2022
    4. Ivana 19/07/2022

    Ostavi komentar