U 2015. i prvoj polovini 2016. godine nije bilo ekstremnih slučajeva kršenja prava građana na području Grada Vranja, izjavila je za portal Vranjske Maja Mitić, gradski ombudsman.
Građani su u najvećem broju slučajeva u protekle dve godine podnosili pritužbe na isključenje grejanja od strane JP „Novi dom“.
– Ali, tu je pre svega u pitanju materijalna situacija građana, a ne kvalitet grejanja.
Takođe, imamo imovinske pritužbe u velikom broju, ali je problem što zaštitnik prava građana nije nadležan u sporu fizičkih lica.
Dosta je predmeta vezanih za legalizaciju, a to su sporovi koji prilično dugo traju, pa stranke realno imaju problem, te postaju nestrpljive – kazala je gradska ombudsmanka za portal Vranjske.
Ona je dodala da ma i dosta prijava za nasilje u porodici, ali se ti predmeti upućuju Centru za socijalni rad, Policijskoj upravi, tužilaštvu i SOS telefonu.
– Mnogobrojne su i pritužbe povodom zaštite životne sredine i javnog reda i mira; pre svega ugostiteljskih i zanatskih objekata, a povodom buke, isparenja, prašine, neprijatnih mirisa.
Više vremena je potrebno za rešavanje problema zato što posao gradskog ombudsmana obavljam sama, a potrebna je stručna služba, ekipa – navela je Mitićka.
Pa ipak, efikasnost kancelarije je mnogo veća u poslednjih godinu dana, nego što je bila u prethodnih pet godina.
– Iskreno se nadam da je to posledica toga što su nadležni najzad u shvatili značaj funkcije zaštitnika prava građana – zaključuje Mitićka.
G. M. A.
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.