JUG SRBIJE: Dovedeno u pitanje ODRŽAVANJE PUTEVA



Poslove održavanja državnih puteva u Pčinjskom okrugu, od aprila 2018. godine obavlja firma MBA „Ratko Mitrović niskogradnja“ DOO iz Beograda, koja je za ovaj posao izabrana u postupku javne nabavke koji su sprovedeli „Putevi Srbije“.



Po prvi put od 1961. godine ove poslove, održavanja državnih puteva, ne obavlja Preduzeće za puteve Vranje, ili, kako se ta firma posle privatizaije zove „Trace Srbija“ AD Niš, već to radi neko drugi.

Da se ne živi u Srbiji, ova informacija bi se mogll razumeti kao normalna poslovna vest, bez mnogo javnog značaja, ali…



Firma „Ratko Mitrović“ , koja je u postupku javne nabavke učestvovala u grupi ponuđača sa firmama „Kruševac put“, „Miljković niskogradnja“ i „Srem put“ Ruma dostavila je ponudu, kako se saznaje, sa damping cenama, mnogo nižim od procenjene vrednosti, sve u cilju da osvoji tržište.

Ovakva strategija je dovela do situacije da se
samo posle osam meseci rada na održavanju puteva, „Ratko“ našao u dugotrajnoj blokadi poslovnog računa, u visini od blizu 600 miliona dinara. Ono što je simptomatično je to što je „Kruševac put“, druga firma iz konzorcijuma, takođe u blokadi računa, tako da se kod ovih firmi izvesno može očekivati pokretanje stečajnog postupka – kaže za Info Vranjske dobar poznavalac situacije.

Prema rečima ovog sagovornika, četvoročlani konzorcijum je u prethodnih osam meseci ovde radio tako što je angažovao lokalne podizvođače, „što je u suprotnosti sa ugovorom“.

Ove lokalne firme su preuzele na sebe sav finansijski teret obavljanja posla, misleći da će za svoj rad biti isplaćene kao što je to svuda u svetu, međutim sva je prilika da će za svoj novac biti uskraćene jer je račun Ratka Mitrovića“ u ogromnoj blokadi, a sva plaćanja koja su planirana od „Puteva Srbije“ su preusmerena na račune drugih povezanih firmi kako bi se izbeglo izmirivanje dugova – kaže jedan od čelnika firmi koja se zaglibila u ovaj posao.

Da situacija bude još gora po građane, kaže ovaj sagovornik, ova firma „poslove održavanja obavlja bez ikakve infrastrukture“.

Prema njemu, ona nema punktove za održavanje puteva, nema dovoljan broj kamiona i radnih mašina, nabavka energenata je pod znakom pitanja jer je poslovni račun u blokadi a „pitanje je trenutka kada će zaposleni prestati da primaju zarade“.

E, ovakvo stanje odražava se i u stvarnosti, putevi su sve gori, pa su se pojedine opštine sa juga Srbije obratile „Putevima Srbije“, (ne i Vranje, p.a.!) kako bi se promenio ovaj izvođač radova, jer postoji velika mogućnost da dođe do kolapsa već prilikom prvog ozbiljnijeg snega.

Recimo, sneg, i to prvi, slab, koji je pao na Vlasini 25. novembra, već je pruzrokovao zastoj u saobraćaju, a „putevi nisu čišćeni jer su kamioni u toku rada ostali bez nafte“.

– Područje Pčinjskog okruga je brdsko-planinsko, postoji veliki broj kritičnih deonica kod Trgovišta, Bosilegrada, Vlasine, Poljanice… Kako će ova firma sa ovolikim problemima obavljati poslove na čišćenju puta, i ko će snositi odgovornost ukoliko ne daj Bože dođe do ljudskih žrtava ili materijalne štete – pitaju se sagovornici Info Vranjskih na kraju.

SSB

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar