Ulaganja države Srbije u autoputeve nisu sporna, ali kilometar kod nas košta najmanje dva puta više nego sličan put u Evropi, što pokazuje da država za puteve troši milijarde evra bez kontrole i netransparentno, piše list Nova.
Koridor 11, primera radi, po kilometru košta skoro 10 miliona evra, pa je građane Srbije koštao više od 2,6 milijardi evra, a put slične težine u Grčkoj košta po kilometru nešto više od osam miliona evra.
Fruškogorski koridor Novi Sad – Ruma koštao je državu po kilometru 12,5 miliona evra, a sličan autoput u Hrvatskoj koštao je tu državu pet miliona evra po kilometru.
Moravski koridor plaćen je po kilometru 7,2 miliona evra, a put Divača – Dane u Sloveniji 2,3 miliona evra.
Obilaznica Beograd – Surčin po kilometru košta 8,9 miliona evra, a sličan put Šentilj – Resnica u Sloveniji 3,4 miliona evra.
Goran Radić, građevinski stručnjak, u izjavi za Novu navodi «da ako „ukradeš“ kilometar asfalta na jednom dužnom kilometru autoputa, od toga može da se kupi jedan dobar „mercedes“.
Mislim da je time sve objašnjeno – zaključio je Radić.
Srbija je sa više zemalja, Kinom, Rusijom, Turskom, Azernejdžanom, Francuskom, Grčkom, potpisala sporazume za projekte i izgradnju putnih i železničkih koridora, omogućavajući firmama iz tih zemalja da bez tendera i konkurencije dobiju poslove, a da pritom nije dogovorena najpovoljnija cena iako sve plaćaju građani ove zemlje.
S. Kostić
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.
Па наше фирме пропадају и затварају се, а све путне изградње поверене страним извођачима.То је као у кући, ако примиш неког са стране да ти је уређује ,од тога нема ништа.Мислим да би уз поштовање закона и реда , и наравно радних обавеза уз контролу правне и демократске државе, било би посла, уштеде и били би много више и бољих и путева и свега.
А о сеоским и локалним путевима да не причам они значи никад неће бити регулисано за изградњу, јер ту странци неће радити на таквим ситницама.Дебело смо се заглибили, и одатле нема изласка, као да смо у живо блато.
Тешко браћи, где се неред домаћи.
Тако да ми ово све личи на нешто што се незна ни почетак ,а не назире се ни крај, тако да је живот обичног народа -јако неизвестан!
Cilj Zapada je da se Srbija što više zaduži. Za izvođača radova izabran je Vučić. Kad procene da im više nije potreban Zapad će ga ukloniti , a onaj sledeći koji dođe imaće teret -strani krediti i mora da sluša. Sve kredite je uzimala trenutna vlast, a obaveze idu na državu bez obzira ko je sledeći vladar. Zato se i naduvava cena jer ukradeni iznos služi za produženje vlasti.
MNOGO KRADETE BRE. NE DUPLO. TRODUPLO. VUCIC KRADE POLA A OSTALI ONO DO TRECINE. ZATO I GRADI PUTEVE A SELA U AUT. TU NEMA PLJAČKA .ZADUZIO NAS JE U NEDOGLED NEMA MERKU. DRŽAVU VODI JEDAN PSIHICKI BOLESNIK DIKTATOR. TESKO SI GA NAMA AKO JOS VLADA.
Čedomire, ne lupetaj. Naši su pokrali lovu…Niko se ne bavi na zapadu Srbijom. Srbija ima kupovnu moć jednog običnog grada na zapadu sa recimo 750.000 do 1.000.000 stanovnika. Kome da ukradu? Sirotinji?