Preko Pahora do Merkelove

Eko Taxi Vranje

Nije vest da je slovenački premijer Borut Pahor ovog vikenda došao u Beograd u privatnu posetu predsedniku Srbije Birisu Tadiću. Vest je da dva dana nakon toga u posetu Sloveniji dolazi nemačka kancelarka Angela Merkel. Ne treba verovati objašnjenjima iz Tadićevog kabineta da je Pahorova poseta deo redovnih konsultacija jer su okolnosti veoma daleko od redovnih. Pre će biti da je reč o nastojanju da se, koliko je to moguće, iskoristi „veza“ koju imamo u Ljubljani kako bismo pokušali makar malo da popravimo štetu nastalu oštrim Tadićevim sučeljavanjem sa Merkelovom.
Vlasti, dakle, nastoje da organizovanjem kampanje vrate Srbiju na evropski kolosek, a da pri tome na domaćoj političkoj sceni ne načine poteze koji bi naveli birače da posumnjaju da su odustale od Kosova. Ići će se i u evropske prestonice, uključujući i Brisel, a puno se očekuje i od rasprave o Kosovu u UN. To što niko od vodećih političara nije odmah potrčao u Moskvu je, kažu zli jezici političke čaršije, rezultat je odgovora Merkelove na Tadićevu opasku da će Rusija podržati Srbiju. „Rusija je već podržala nas“, navodno je rekla kancelarka.
Praksa pokazuje da u ovakvim stvarima od široko zasnovane kampanje nema ništa. Jer, kakva je korist od „kerozinske diplomatije“ čiji je rezultat usporavanje priznavanja kosovske nezavisnosti? Praktično nikakva jer i nije preterano bitno koje zemlje nisu priznale Kosovo, nego koje su ga priznale. Zar se to ne vidi potpuno jasno iz situacije u koju je Srbija dovedena nakon posete Merkelove? Zemlje koje smo nagovorili da ne priznaju Kosovo tu ništa neće promeniti, a Rusija i Kina ćute.

Tako će biti i ovoga puta. Učinićemo sve da pred međunarodnim forumima dokažemo da smo u pravu, mada nam niko i nije postavljao pitanja o pravu i pravdi. Domaći mediji će pomno pratiti diplomatske napore vladajućeg bloka. To će prijati srcima srpskih birača ali nikako neće uticati na stav Nemačke i drugih zemalja koje su priznale nezavisnost Kosova, što znači da se suštinski neće ništa promeniti.



Zato je krajnje vreme da naša politička elita shvati da organizovanje kampanje jeste važno za dobijanje izbora, ali da se vođenje ozbiljne politike treba mnogo više, naročito kada je reč o takozvanim istorijskim prekretnicama, kakav je trenutak u kome se Srbija sada nalazi. Dobrom kampanjom možete od prosečnog proizvoda na tržištu za neko vreme napraviti robnu marku, ali sa politikom je drugačije. Izuzev, naravno, ako se politika ne svede na ono što se obično zove „dnevna politika“.



  • Ostavi komentar