Paradajz i čajevi za zaštitu od UV zračenja

Eko Taxi Vranje

 

Od štetnih sunčevih UV zraka leti nas ne štite samo kreme za sunčanje, nego i hrana. Pojedine namirnice su bogate materijama koje kožu hrane i štite iznutra i tako sprečavaju nastanak bora, ali i mnogo opasnije promene na koži koje mogu dovesti do karcinoma kože, dermatitisa…



Ako želite da pojačate imuni sistem vašeg organizma od oštećenja sunca, evo nekoliko stvari koje bi trebalo da vam pomognu: omega 3 masne kiseline i antioksidanti poput likopena, vitamina E i beta- karotena. Dobar predlog je ishrana bazirana na hrani biljnog porekla, sa povremenim uzimanjem ribe. Određene vrste riba kao što su losos, tuna i sardine su bogate omega 3 kiselinama, koje imaju antizapaljenski svojstva.

Paradajz je jedan od najboljih izvora likopena, posebno kada je kuvan. Likopen je karotenoid pigment koji se nalazi u crvenim plodovima. Biljke koriste pigmente kao zaštitu od sunca, tako da ako jedete jarko obojeno voće i povrće sa visokim koncentracijama karotenoida možete da povećate svoju toleranciju na sunce.

Jabuke su dobar izvor flavonoida. Oni čine grupu antioksidansa koji deluju protiv slobodnih radikala koji nastaju pod uticajem UV zraka i odgovorni su za nastanak opekotina i raka kože. Ostali izvori flavonoida su čaj, crveno vino, tamna čokolada, borovnice, ribizle i dr.

Crni, beli, i zeleni čajevi su bogati polifenolima i katehinima, flavonoidima koji štite kožu od UV zraka. Zeleni čaj je najefikasniji, sadrži velike količine polifenola epigalokatehin-3-galat .

Šargarepa je bogata beta karotenom koji sprečava UV zrake da prodiru u dublje slojeve kože.

Zeleno povrće je odlično za prevenciju, pa čak i popravke oštećenja od sunca. Pored beta-karotena, mnogi sadrže visoke nivoe folne kiseline i vitamina A, C i E. Brokoli, je dobar izvor sulforafana, jedinjenja koje smanjuje rizik od raka kože.

Pravilna ishrane ne može da zašti od sunca, kao kreme, ali će dodati “ bonus“ unutrašnjoj zaštiti, tokom cele godine.

 

 

 

 



  • Ostavi komentar