Trudim se da probudim maštu



 



Kako ste dobili posao u ovoj novosadskoj kompaniji?

Aplicirala sam na veliki broj konursa. Kada sam se najmanje nadala dobila sam poziv iz ELDER-a, uspešno prošla njihovu proveru sposobnosti preko konkretno postavljenih radnih zadataka, i bila primljena.



VEB DIZAJN

Objasnite nama koji nismo u tom svetu, šta je, zapravo, grafičko inženjerstvo i dizajn?

Grafičko inženjerstvo i dizajn (GRID) jedan je od najmlađih departmana na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu. Izučavaju se grafičke tehnologije u tehničko-tehnološkom, ali i estetskom i ekonomskom smislu putem predmeta koji se bave tehnologijama štampe i reprodukcije, oblikovanjem i projektovanjem svih vrsta grafičkih proizvoda, izradom multimedijalnih sadržaja (tekst, slike, grafike, animacije, video i audio sekvence), izradom ambalaže i slično.

 

Kakve mogućnosti nudi prilikom budućeg zapošljavanja?

GRID pruža veliku mogućnost prilikom izbora posla. Ova delatnost se može primeniti u grafičkoj, ambalažnoj ili medijskoj industriji. Takođe se javlja sve veća potreba u savremenim tehnologijama: veb-dizajnu, informacionim tehnologijama i slično.

 

U vašem blogu ima reči i o veb i blog dizajnu, odnosno o kriterijumima kojima se vodite. Šta je suština veb dizajna?

Veb dizajn je vizuelno sredstvo u službi prezentacije identiteta pojedinca ili firme. Dobro dizajniran sajt tako postaje najmoćnije oružje komunikacije i prodaje usluga ili proizvoda.

 

Koliko vremena posvećujete pisanju bloga, i koliko je on važan u komunikaciji sa potencijalnim klijentima?

Blog redovno održavam. Na njemu predstavljam svoje radove, dajući tako priliku da potencijalni klijenti procene moju kreativnost i stručnost. Blog je bitan u komunikaciji sa klijentima, preko njega potencijalne poslovne partnere upoznajem sa onim što sam dosad uradila.

 

Grafički dizajn podrazumeva marketinške usluge i prodajni materijal, knjige, brošure… Koliko je zahtevno da se sve to uklopi u jednu celinu koja je dopadljiva, efektna i, najvažnije, interesantna potencijalnim poslovnim partnerima?

Vreme koje je potrebno za osmišljavanje dizajna je relativno. Sve zavisi od opisa posla i zahteva klijenata. Takođe je veoma bitna sloboda koju dobijam prilikom izrade projekata, mogućnost da se kreativno izrazim. Stvaranje se uvek vezuje i za trenutnu inspiraciju.

 

Na šta se misli kad se kaže „vizuelni identitet“? I koliko je važno da vodimo računa o njemu?

To je način na koji nas drugi vide. Zato je bitno da uz pomoć vizuelnog identita predstavimo sebe u što boljem izdanju.

 

Šta mislite, kako drugi vide vas, čitajući blog ili anaizirajući vaše radove? Šta potencijalni klijenti mogu da očekuju?

Ja se trudim da kroz radove prenesem energiju i probudim maštu. Boje su posebno značajne u mom izražavanju, kao i male stvari koje nam ulepšavaju stvarnost. Klijenti od mene mogu očekivati ideje, preciznost i posvećenost.

 

KREATIVNOST I ORIGINALNOST

Sa koliko ljudi sarađujete u firmi? Koliko je važno imati dobru komunikaciju sa kolegama?

Trenutno sarađujem sa petoro kolega i koleginica. Komunikacija među nama je jako važna, rad u kreativnoj agenciji zahteva timski rad i pozitivnu energiju.

 

Kreativnost u poslu kojim se bavite je, čini se, najbitnija. Dešava li se da nemate rešenje za neki problem, i kako rešavate taj trenutni manjak inspiracije?

Slažem se sa vama. Ukoliko dođe do manjka ideja, u opuštenoj atmosferi pričamo o problemu, razmatramo različite ideje i tražimo rešenje. Dobra ideja zahteva vreme, a potrebno je isprodukovati mnogo ideja da bi se došlo do one koja je najorginalnija, ali i dovoljno dobra da odgovara svojoj nameni.

 

Možete li da nam opišete jedan svoj radni dan?

Moj radni dan kreće u osam sati ujutru proverom pristigle pošte. Zatim otvaram listu poslova i biram onaj koji je najhitniji. Ostajem na tom izboru ako odmah imam ideju kako ću posao uraditi. Za neke projekte je dovoljno par sati dok neki od poslova mogu da se rade nedeljama, mesecima. Nakon odrađenog posla konsultujem se sa kreativnim direktorom i isporučujem klijentu. Atmosfera u radnom prostoru je uvek opuštena, uz muziku i razgovor sa kolegama.

 

Radite i kao „frilenser“?

SKAnnA je, u stvari, potpis koji koristim kad radim „frilens“ poslove. U periodu kada sam ostala bez posla, krenula sam da sama nalazim klijente u Vranju i Novom Sadu, a i sada to radim u slobodno vreme. Krenula sam i sa „onlajn frilens“ poslovima za inostrane klijente.

 

Iz kojih delova sveta vas kontaktiraju klijenti i koje usluge su im potrebne?

Klijenti se javljaju iz svih delova sveta. U drugim zemljama postoji velika potražnja za dizajnom veb-sajtova, aplikacija, izgradnjom vizuelnog identiteta – logoa…

 

Koliko je teško u Vranju naći klijente kojima su potrebne usluge u vezi sa grafičkim dizajnom? Da li ste sarađivali sa pojedincima, ili ste imali iskustva i u radu sa firmama kojima su bile potrebne vaše usluge?

Malo je teže naći klijente, ali potreba za dizajnom svakako postoji. U Vranju sam sarađivala sa pojedincima, kao i sa nekim firmama.

 

FOTOGRAFIJA

 

Koliko vas posao opterećuje i ostaje li vam slobodnog vremena za opuštanje, razonodu i hobije?

Radnim danima sam osam sati na poslu, dok ostalo vreme koristim za „frilens“ poslove, opuštanje i druženje.

 

Šta vas je podstaklo da počnete da se bavite i fotografijom?

Njome sam krenula da se bavim još u srednjoj školi. Zatim sam na fakultetu učila o fotografiji, što me je nagnalo da upišem kurs fotografije Edon Photo radionice u Novom Sadu. Učestvovala sam sa tri fotografije na grupnoj izložbi u Spensu 2009, u organizaciji Edon Photo radionice. Moje dve fotografije su objavljene u onlajn magazinu „Frenzy Spark Magazine“ No.3. Takođe sam napravila i svoj mini foto-studio gde fotografišem u slobodno vreme.

 

Šta volite da fotografišete?

Sve! Pejzaže, mesta koja obilazim, ljude, sve ono što mi privuče pažnju i što prepoznam kao zanimljivo. Kvalitetna fotografija je u očima posmatrača.

 

Da li ste pre upisa na fakultet imali dodirnih tačaka sa grafičkim dizajnom, kao što se, primera radi, fotografijom bavite od srednjoškolskih dana?

Ne, nisam imala dodirnih tačaka. Ali, nekako se izbor nametnuo, moja je procena bila da će me studije osposobiti za vrstu posla od koje ću moći da živim, ali i koji pruža slobodu kreativnog stvaranja.

 

PROFIL

Ana Zlatković je rođena 30. avgusta 1989. u Vranju. Nakon OŠ „Jovan Jovanović Zmaj“ (1996/2004) i vranjske Gimnazije „Bora Stanković“ (2004/2008), upisala je Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu, na smeru Grafičko inženjerstvo i dizajn – GRID (2008/2012). Nakon diplomiranja je upisala master studije na istom fakultetu, koje je završila 2014.

U periodu 2013/2014. pohađala je stručnu praksu u firmi Alfa Plam. Radila je i u vranjskoj kompaniji MINEM CARGO PACK (2014/2015), a od marta 2016. zaposlena je u ELDER Creative Agency u Novom Sadu.

Radi i kao „frilenser“ (freelancer – osoba koja obavlja posao po ugovoru za neku kompaniju, ali nije zaposlena u njoj).

 

 

ISTRAŽUJEM, KORIGUJEM, PRILAGODjAVAM

Možete li nam objasniti kako teče proces realizacije jednog projekta, od onih početnih ideja, do finalnog proizvoda koji možemo videti na internetu?

Prvi korak od kog krećem je čitanje i razumevanje brifa, odnosno opisa posla koji dobijem od klijenta. Skiciram nakon toga početne ideje, istražujem, korigujem, prilagođavam, sve dok ne koncipiram jedinstveno i orginalno rešenje. Nakon toga krećem sa izradom projekta sve dok ne dobijem meni dopadljivo rešenje za koje procenjujem da će zadovoljiti potrebe klijenta. Rešenje je potrebno obrazložiti klijentu i dati mu vremena da se saživi sa idejom koju mu nudim. Oni ponekad imaju dodatne zahteve koja je potrebno ugraditi u ono što je dotad urađeno. Proces usaglašavanja sa klijentom je bitan. Neophodno je da nađem način da on bude zadovoljan, a da opet zadržim ideje koje prepoznajem kao smislene.

 

Odakle se sve informišete i koje izvore koristite pri istraživanju i razumevanju brifa?

Od klijenata uvek zahtevam precizan i detaljan opis posla. Sve informacije koje su mi potrebne za početak projekta tako prikupljam.

 

 

DIVNO ISKUSTVO U ALFI

Kakva su vam iskustva sa stručne prakse u Alfi? Na kojim poslovima ste bili angažovani?

U Alfa-Plam sam radila u službi konstrukcije, kao dizajner. Bilo je to interesantno iskustvo, učila sam o industrijskom dizajnu i sarađivala sa zaposlenima iz svih delova proizvodnje. Upoznala sam divne ljude. Nažalost, provela sam malo vremena, bilo je neophodno da se vratim u Novi Sad i dovršim master studije.

 

 

OPUŠTANjE

VRANjSKE: Koja su vam omiljena mesta za izlaske u Novom Sadu, a gde se provodite kad dođete u Vranje?

ZLATKOVIĆ: U Novom Sadu volim velike koncerte i festivale, a kada ih nema onda rege u „Kosmosapiensu“, SKA u „Crnoj kući“, „Fabrici“ ili dobar  tribjut u „Gerili“. Najlepše su žurke leti u „Borisovom ateljeu“ na Petrovaradinu. U Vranju volim da odem u „Shamrock Irish Pub“ ili kafić „The RIFF“.

 

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar