Nahranite botove



, , ,

Iznenađujuće, SNS u Vranju slabo stoji sa botovima, ili njihovi članovi sa internetom, dok su hvalospevi u komentarima na lokalnim portalima upućeni uglavnom SDS-u



Lokalne partije po svemu sudeći uoči izbora 24. aprila u svojim redovima nemaju digitalne „vojnike“, čuvene botove, ljude kojima je posao da u komentarima na društvenim mrežama i na informativnim portalima veličaju svoje šefove i lidere, prepoznatljive po jednoličnoj ishrani sendvičima. Angažovanje stranaka i pojedinaca iz Vranja koji su u izbornoj trci na internetu nije ekstremno kao što je to na republičkom nivou. Iznenađujuće, SNS u Vranju slabo stoji sa botovima, ili njihovi članovi sa internetom, dok su hvalospevi u komentarima na lokalnim portalima upućeni uglavnom SDS-u.

PORODICA NIKOLIĆ



SNS u Vranju, osim zvanične stranice na fejsbuku koja ima oko tri hiljade lajkova, ima i stranice za skoro svaki mesni odbor i otprilike po dve stotine lajkova. Imaju više zatvorenih grupa a na zvaničnoj stranici samo objavljuju aktivnosti članova. Diskusije nema. Donedavni narodni poslanik Dragan Nikolić, je najaktivniji vranjski naprednjak što se društvenih mreža tiče, ali on nije uključen u rad lokalnog odbora pa se može reći da deluje samostalno na fejsbuku. Deli svaki govor sa zasedanja parlamenta a objavljivanja mu se uglavnom svode na njegove fotografije i kratka saopštenja, kao i sadržaje vezane za aktivnosti porodice Nikolić, one „prve“, predsedničke i aktivnosti premijera Aleksandra Vučića koga veliča najčešće u komentarima. Broj prijatelja je sakrio od javnosti, a u komentarima nema negativnih, što je dokaz da se profil redovno ažurira. Njegov profil prati i redovno pozitivno komentariše nekoliko osoba čiji su profili vidno namenski.

DS u Vranju nema izraženu digitalnu kampanju, u poslednjih nekoliko meseci retkost su bilo kakvi, pozitivni ili negativni komentari na tekstove o njihovim članovima. Stranica ima oko 1700 lajkova. Od stranačkih funkcionera na fejsbuku je najaktivnija Nela Dimitrijević, koja dnevno postavlja slike i postove sa stranačkih dešavanja.

Gradski odbor Jedinstvene Srbije nema fejsbuk stranicu već profil sa oko 1200 prijatelja. Kao i DS, generalno njeni članovi ne vode digitalnu kampanju, osim pojedinaca koji poslednjih meseci aktivnije na svojim profilima osim privatnih stvari dele sadržaje vezane za aktivnosti njihove stranke. Dragana Nakić je u prethodnom periodu najaktivnija.

Lokalni odbori SDS-a i LDP-a koji udruženim snagama izlaze na izbore su, ako pogledate komentare na lokalnom najposećenijem portalu koji objavljuje vesti, očigledno najaktivniji što se botova tiče. SDS ima oko 1100 lajkova na fejsu, dok LDP ima oko tri stotine. Pojedinci poput Igora Andonova, šefa odbora i novopridružene Nevenke Dimitrijević Savić su i van izborne kampanje aktivni na društvenim mrežama, bilo da se radi o privatnim stvarima ili politici.

Izgleda da SPS u Vranju ima problem sa digitalnom „vojskom“ jer ih u komentarima uglavnom svi kritikuju. Branimir Stojančić je definitivno najaktivniji na društvenim mrežama, a zanimljiva je činjenica da sam odbor nema profil, dok Forum žena SPS-a u Vranju ima stranicu sa skoro dve hiljade sviđanja. Stojančić ima najoštriji jezik kada su u pitanju društvene mreže, pa se često pominju reči poput „krivična prijava“, „gamad“ i slično. Sa oko 1900 prijatelja jasno je da ima dosta lajkova. Njegov profil je jedno od retkih mesta gde se mogu videti fotografije gradonačelnika Zorana Antića, jer je profil koji pod njegovom imenom postoji zapravo lažan.

Srpska radikalna stranka u Vranju je ove godine zatajila sa internet promocijom. Imaju blizu hiljadu lajkova ali na njihovoj stranici takođe nema diskusija.

Dveri i DSS u Vranju izlaze zajedno na izbore, a nakon raspuštanja odbora Levice Srbije koja je sa njima trebalo da bude u „malo levo, malo desno“ koaliciji, pridružuje im se Snaga juga. Radi se o istoj ekipi iz nekadašnjeg odbora Levice, koja je za razliku od njihovih koalicionih partnera od kojih prvi nemaju profile a drugi svega šest lajkova na stranici, izuzetno aktivna na društvenim mrežama. Tu su sadašnji zamenik gradonačelnika Dragoljub Stevanović, Nemanja Nuhijević, Vladica Ranđelović i td. Ranđelović, međutim, iako nema veliki broj prijatelja – negde oko 690, aktivni je kritičar pojava u društvu, često diskutuje o problemima mladih i sportu, ali ima i taktiku deljenja „sa lica mesta“, pa se tako na njegovom profilu često nađu fotografije sa terena koje kažu: „evo mi radimo nešto korisno za građane i to se vidi“.

Kao što se da primetiti, u pitanju su pojedinci i ne može se za sve reći da imaju dobru interakciju sa građanima koje predstavljaju. Ni „prvi“ čovek grada, Zoran Antić, ne komunicira sa građanima na ovaj način.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, preko 65% građana Srbije koristi internet. Fejsbuk aktivno koristi 2,8 miliona, dok je na tviteru svega oko četiri stotina hiljada korisnika iz Srbije. Koliko njih živi u Vranju, nemoguće je utvrditi. Ali, ono što je vidljivo, a što smo pomenuli na početku, je to da se botovi za sad drže veoma pasivno. Zato, savet strankama: nahranite botove!

 

Velika je razlika između postojanja zvaničnog sajta političke partije ili gradskog odbora odnosno neke grupe građana i interakcije na društvenim mrežama. Kada se pogledaju sajtovi lokalnih odbora, vidi se da se ne radi dovoljno na ažuriranju niti su povezani sa ostalim platformama.

Društvene mreže, za razliku od sajtova traže kontinuirano prisustvo, u smislu stalnog postovanja sadržaja, boravka na njima, ulaska u komunikaciju sa građanima, odgovorima na pitanja. Ovo nije slučaj sa lokalnim odborima, sva aktivnost se svodi na deljenje sadržaja, izveštaja, vesti i fotografija, diskusije nema. Retki su pojedinci u Vranju koji svoje profile i pratioce znaju kontinuirano da koriste za političku promociju. Svi su jedinstveni u svojim postovima i varira broj prijatelja i lajkova, ali ono što ih povezuje jeste da većina prvenstveno deli trenutke iz privatnog života, a potom svoje političke stavove.

 

– Kada pogledate ove brojeve, logično je očekivati da i oni koji bi da predstavljaju građane budu prisutni na internetu. Još ako se doda podatak da oko tri miliona ljudi u Srbiji koristi YouTube, zaokružuje se slika o potencijalu koji postoji. – izjavio je krajem prošle godine za Vranjske Miloje Sekulić, internet i poslovni konsultant, stručnjak u oblasti digitalnog marketinga.

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar