Gde si, brate, šta ima



Ne može preko reda, Uzalud smo štedeli,

Nekoliko desetina građana sa računima u rukama gura se ispred nove prostorije Naplatnog centra, neuporedivo manje od prethodne.To je samo jedan razlog za gužvu. Drugi je taj što su i Vranjancima, kao i potrošačima u čitavoj zemlji, računi bez objašnjenja uvećani



 



Ne može preko redaApokaliptična scena na samom ulazu naplatnog centra vranjske Elektrodistribucije u Bloku pošta-banka – ogoljen prostor, katanac, papiri na podu, polomljena stakla. U prvi mah se čini da su građani bili baš besni kada su im stigli decembarski računi za struju, ali je razumno objašnjenje ispisano markerom i zalepljeno na ulaznim vratima: Naplatni centar premešten sprat iznad.

Još na stepeništu koje tamo vodi vidi se da je gužva prevelika. Nekoliko desetina građana sa računima u rukama gura se ispred nove prostorije Naplatnog centra, neuporedivo manje od prethodne.To je samo jedan razlog za gužvu. Drugi je taj što su i Vranjancima, kao i potrošačima u čitavoj zemlji, računi bez objašnjenja uvećani. Dok radnik obezbeđenja na ulazu selektira red na one sa reklamacijama, računima i vlasnike lokala, sa povremenim propuštanjem preko reda u stilu „gde si brate, uđi sedi“, kako to obično u Srbiji biva, mnogi odustaju i pre no što se uhvate u koštac sa gužvom.

Put do šaltera traje četrdesetak minuta, a opstaju samo oni najuporniji. Ostali plaćanje ostavljaju za kasnije jer su načuli da od 17 do 19 časova nema gužve. Strpljivo čekaju i ćute samo oni kojima računi nisu veći nego inače:

Uzalud smo štedeli– Ja sam redovni platiša, odobravaju mi popuste zbog toga, nisam u skorije vreme imao problema – kaže penzioner kome je najveći problem dugo stajanje u redu.

Ovaj čovek je jedan od retkih koji nema primedbe na račun – jednostavno je došao da ispuni svoju dužnost. Na drugoj strani, ima mnogo nezadovoljnih građana kojima su računi skoro pa duplirani. Jedan od njih je i mladi vlasnik omanjeg kafića,čiji je račun za decembar 2013. godine dvostruko veći nego obično:

– Zaprepastio sam se kada sam dobio račun, nije mi jasno ništa – ogorčen je.

U redu strpljivo čeka i studentkinja koja je u iznajmljenom stanu, kako kaže, provela samo četiri decembarska dana, i pritom joj je stigao račun od 1.500 dinara:

– Bilo mi je veoma čudno kada sam videla da za četiri dana korišćenja električne energije moram da platim 1500 dinara, jer sam ranije za mesec dana plaćala oko 3.000. Jasan mi je račun i moraću da platim, ali svakako je neuobičajeno.

ZORAN KNEŽEVIĆ, DIREKTOR ELEKTRODISTRIBUCIJE
POVEĆANA POTROŠNjA
Premeštanje u druge prostorije je, prema Kneževićevim rečima, bilo neophodno jer je ugovor o zakupu istekao. Ipak, objašnjava da broj šalterskih radnika nije smanjen:
– Iako deluje pomalo haotično, služba i dalje funkcioniše isto. Jedino je potrošačima manje prijatan boravak.
Dodaje da nije bilo velikih zabuna oko novih računa i da su gužve normalna pojava jer je bilo mnogo klijenata za reprogram duga, a u poslednjih mesec dana zabeležena je i povećana naplata pristiglih računa.
– Nije bilo burnih reakcija ni nekih većih zabuna kod građana oko novih računa.
Čitanje brojila sa zakašnjenjem, što su kao razlog za povećane račune naveli mnogi građani, nije po njegovom mišljenju neopravdano.
– Sa očitavanjem utrošene struje za decembar trebalo je da se krene 3. januara sa rokom od pet dana. Međutim, nije bilo prikladno da se ulazi u domove na Badnji dan i Božić, te je proces produžen još par dana. Videćete da će u februaru računi biti manji – kaže Knežević, dodajući da je razlog za veće račune povećana potrošnja, a ne kašnjenje čitanja brojila.

Dok su neki sa reklamacijama i primedbama ustupali mesto onima koji su jednostavno došli da plate račun, drugi su frustrirani zbog čekanja i nelogično velikih računa izazivali nemire u redovima, pa je povremeno padao bicikl koji je uz stub neki od oštećenih potrošača parkirao.

Bilo je nemoguće promoliti glavu i videti šta se dešava unutar Naplatnog centra, jer vas obezbeđenje, osim u slučaju da dođete na red ili ste od onih kojima kažu „Gde si brate, uđi sedi“ neće propustiti kroz vrata. Iako je to državna firma, a sve vezano za državne firme novinari imaju pravo da vide, bez dozvole šefice koja se tog dana iz nepoznatih razloga nije pojavila na radnom mestu, nismo mogli da uđemo.

Najpogođenije su svakako domaćice, koje trud da što manje koriste električne uređaje opisuju kao borbu sa vetrenjačama:

– Za razliku od prethodnih meseci, električni šporet uopšte nismo upotrebljavali, redukovali smo korišćenje svih aparata, grejemo se na drva, a račun je veći za hiljadu dinara u odnosu na novembarski, a i nerazumljiv je. Kada sam videla došlo mi je da zaplačem, uzalud smo štedeli – kaže domaćica koja, kao i većina sagovornika, ne želi da se predstavi i fotografiše.

Osim problema sa računima, Predrag ima problem i sa nakrivljenim električnim stubom u blizini kuće koji ugrožava bezbednost njegove porodice:

– Još pre tri meseca je slučaj prijavljen i još uvek ekipa Elektrodistribucije nije obišla mesto. Zbog toga im se ne žuri, a zbog računa im se žuri!

Predrag je samo jedan od brojnih koji sa spremnim primedbama čekaju u redu za reklamaciju računa, a kao razloge nezadovoljstva skoro svi navode to što su službenici Elektrodistribucije kasnili sa očitavanjem, te su potrošeni kilovati u međuvremenu premašili onih 350 i obračunavali se po tarifi za takozvanu crvenu zonu.

Na svu sreću, napolju nije hladno pa je, ako ne zbog drugog, onda zbog vremenskih prilika čekanje ispred Naplatnog centra olakšano. Jedno je sigurno, da nije ovakvih računa za struju, ne bismo ni znali da je zima.

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar