Utisak univerzalnog i lepog

Eko Taxi Vranje

, Nagrađeni radovi

Galerija Narodnog muzeja Vranje – četvrti novogodišnji Bijenale umetnika Vranja 2013-2014



 

PROFIL
Aleksandar Čavdarević je rođen u Vranju 1973. godine, Likovnu akademiju je završio u Prištini, u klasi profesora Petra Djuze, a postdiplomske studije u klasi profesora Hilmije Ćatovića. Imao je samostalnu izložbu 2001. u Galeriji Narodnog muzeja u Vranju, i učestvovao na više grupnih. Zanimljivo je da je na prvom Novogodišnjem salonu 1996. delio nagradu Salona sa još dvojicom slikara. Uz to je dobitnik nagrade FLU u Prištini.

Kraj godine je vreme kada se sumiraju rezultati i utisci, kada se suočavamo sa onim što smo planirali i onim što smo realizovali, sa onim što smo mogli i što smo propustili. Čini mi se da smo najbliži istini i sebi, kada stojimo jedni pored drugih, dostupni očima koje procenjuju, vrednuju, traže i naslućuju ono što smo likovnim jezikom iskazali.

Ovim rečima je Snežana Radivojević-Petrović, upravnica Galerije Narodnog muzeja u Vranju, otvorila četvrti novogodišnji Bijenale umetnika Vranja 2013-2014.

Odziv umetnika na ovogodišnjem Bijenalu je veći nego na prethodnom, što je ohrabrujuće, mada uvek ima prostora da bude i bolje i više i kvalitetnije, jer vranjska likovna scena je bogata, razuđena, raznorodna i nadasve zanimljiva.

– Primili smo – kaže Snežana Radivojević-Petrović – 95 radova ( grafika, crteža, ulja na platnu, akvarela, mozaika, skulptura, multimedijalne forme) uz učešće 53 umetnika. Neki autori su novi, prvi put izlažu, neki su naši stalni učesnici,, dok ima i onih koji se nisu odazvali. Zanimljivo je da je raspon u godinama između najmlađeg autora Nikole Stojanovića i najstarijeg učesnika, Nadežde Mitić, čitavih 60 godina.

Nagrađeni radoviTeško je uokviriti umetnike koji poseduju autentičnu individualnost, različita iskustva i senzibilitet, odnos prema traganju i stvaralaštvu, materijalu i samom životu. I kako kaže jedan savremeni umetnik, potrebno je „ prihvatiti i držati se ideje da je sve moguće u umetnosti ali i prihvatiti posledice takve slobode“.

– Izložba koja je pred nama – smatra Snežana Radivojević-Petrović – trebalo bi da pokaže kulturno bogatstvo ovog mesta, ostavi utisak univerzalnog i lepog, da nas ne ostavi ravnodušnima, da nas dodirne makar jedna emocija, jedan tračak nade u vremenu opšte apatije i krize.

Ovogodišnji žiri koji je radio u sastavu: Radmila Kostić, viši kustos Galerije savremene likovne umetnosti u Nišu, Danijel Mikić, kustos umetničke galerije „Nadežda Petrović“ Čačak, i Nikola Marković, kustos, magistar slikarstva Narodnog muzeja u Leskovcu, izabrala je 61 rad 42 autora.

Nekoliko radova našlo se u najužem izboru za nagradu Bijenala: grafika Miloša Djorđevića, slika Zorana Najdića i triptih Marijane Stojiljković Petrušijević,  ali su se izdvojili radovi Aleksandra Čavdarevića „Misterija I“ i „Misterija II“, iz 2013, ulje na platnu, „zbog jasno izgrađenog stila, prepoznatljivog rukopisa, stabilne kompozicije, razuđene narativnosti koja se može tumačiti na više načina, posmatrajući određene simboličke elemente. Autor koristi sveden kolorit sa razrađenom dinamikom svih likovnih  elemenata. Svojim radom pre svega izražava tragalačke intencije kao i odlično snalaženje u velikom formatu“.



  • Ostavi komentar