Korist samo za velike

Eko Taxi Vranje

Rešenje koje ima deklarativni cilj da u vreme krize rastereti građane i privredu, obradovalo je većinu preduzetnika i vlasnika firmi, ali je razgnevilo gradske čelnike koji sada lupaju glavu kako da zakrpe potencijalnu rupu u budžetu od 130 miliona dinara



 

Ukoliko Vlada Srbije bez izmena prihvati predlog Ministarstva finansija o ukidanju komunalnih taksi (firmarina), budžet Vranja biće u narednoj godini „kraći“ za oko 100 miliona dinara. Dodamo li ovome i najavu Ministarstva o ukidanju takse za zaštitu životne sredine (ekološka), rupa u budžetu biće dublja za ukupno 130 miliona. Koliko je ovo rešenje, koje ima deklarativni cilj da u vreme krize rastereti građane i privredu, obradovalo većinu preduzetnika i vlasnika firmi, još je više razgnevilo gradske čelnike i ljude koji brinu o budžetu koji sada lupaju glavu kako da zakrpe rupu koja ovako može nastati.

Shodno tome, Mlađan Dinkić, ministar finansija postao je glavni predmet gneva, ali to ovde ni na koji način neće uticati na vlast jer se, za razliku od republičkog nivoa, u njoj ne nalaze njegovi Ujedinjeni regioni. Osim toga, čini se da iza njegovog paketa stabilizacionih mera na republičkom nivou čvrsto stoje i naprednjaci i socijalisti. U Vranju je, međutim, druga priča.

IZVORNI PRIHOD

Gradonačelnik Zoran ANTIĆ (SPS) medijima je izjavio kako se mora učiniti sve da bi se, kako je rekao, „sprečio linč lokalnih samouprava od strane Mlađana Dinkića“. Antić nije za naše novine želeo da se upušta u analizu ove izjave, ali je kazao da će iskoristiti svu političku moć za lobiranje da predlog Dinkićevog ministarstva ne prođe u izvornom obliku.

– Na hitnom sastanku Stalne konferencije gradova i opština (SKGO) prošle nedelje dogovorili smo se da svako od nas gradonačelnika iskoristi politički uticaj kako bi se sprečilo usvajanje ovakvog zakona – kaže Antić.

Obe ove takse, i komunalna i ekološka, predstavljaju izvorne prihode lokalnih samouprava, od kojih neke i bukvalno žive. U slučaju Vranja, ove dve stavke predstavljaju otprilike sedam odsto gradskog budžeta, koji je za ovu godinu projektovan na oko 1,9 milijardi dinara.

Dragan SPIRIĆ (SPS), gradski većnik zadužen za budžet i finansije objašnjava da se do 31. avgusta ove godine u budžet na osnovu naplaćenih firmarina slilo 48,8 miliona dinara, a tokom čitave 2011. nešto preko sto miliona.

– Najveći obveznici firmarine su proizvođači duvana, kockarnice, kladionice, državni i drugi monopoli, trgovci akciznim proizvodima, hiper marketi, telekomunikacione kompanije i druge atraktivne i profitabilne delatnosti – kaže Spirić za Vranjske.

SKGO je posle prošlonedeljnog sastanka, kome je prisustvovao i ministar Dinkić, zaključila da vlada ne sme da ukida firmarine i predlažila ograničavanje maksimalnih iznosa ovih taksi za sve lokalne samouprave u Srbiji. Spirić dodaje da je ministar prihvatio predlog SKGO da se firmarina zadrži u nekim gradovima i opštinama, a kao primer navodi Majdanpek, gde firmarina predstavlja 30 odsto budžeta, i Kladovo čiji budžet HE „Djerdap“ puni sa 80 miliona dinara godišnje.

Kakve će posledice, ukoliko ne bude nikakvih promena u predlogu zakona, ukidanje firmarina izazvati u Vranju?

Komunalna taksa predstavlja takozvani opšti prihod budžeta, što znači da se koristi za sve rashode: da banalizujemo, i za zapošljavanje pripravnika, za mlade talente, sportiste, gladne i bolesne…

– Zbog toga će svi korisnici budžeta biti oštećeni ukoliko se ukine firmarina – reći će Spirić.

Prema njegovim rečima, Vranje će u tom slučaju morati da se odrekne određenih, ne i vitalnih, projekata, ali u ovom momentu ne može da kaže gde će konkretno morati da se štedi.

(KOMPLETAN TEKST PROČITAJTE U ŠTAMPANOM IZDANjU)



  • Ostavi komentar