Ulaganje u marketing je prioritet



Prepoznali smo koji su nam kadrovi neophodni

Uvideo sam da neke firme, koje nam ranije nisu bile konkurencija, dosta ulažu u razvoj i da su izbacile nove, savremene proizvode.  Napomenuo sam da smo krenuli sa reorganizacijom komercijalnog i finansijskog sektora. To nije završeno, predstoji još puno rada u tom delu. Pre svega, mislim da ima mogućnosti za optimizaciju administrativno -režijskog dela. Ljudi u proizvodnji su vredni i radni, ali naravno uvek može bolje, pre svega kroz optimizaciju procesa



 



Prepoznali smo koji su nam kadrovi neophodniGoran Kostić na čelo Alfa-plama  došao je početkom aprila sa pozicije menadžera lanca snabdevanja kompanije BAT u Vranju. Ovaj Vranjanac rodom iz Bujanovca (1971.) je u ovoj fabrici od 1997. angažovan na rukovodećim poslovima pošto je diplomirao na Ekonomskom fakultetu u Nišu. Prošao je gomilu specijalizovanih treninga, govori engleski i italijanski jezik, oženjen.

Koja su vaša prva zapažanja u Alfa-plamu? Gde postoji prostor za unapređenje poslovanja?

– Poznato je da je Alfa – plam najveći proizvođač štednjaka i jedan od pet  najvećih proizvođača grejnih tela u Evropi. Moji prvi utisci i kontakti sa poslovnim partnerima to i potvrđuju. Ono što Alfa-plam ističe u odnosu na konkurenciju, naročito u ovom delu Evrope, jeste kvalitet naših proizvoda i prepoznatljiv proizvodno- tehnološki proces. Sa druge strane, ono što bih istakao kao nešto gde postoji prostor za napredovanje jeste nedostatak službe marketinga i više fokusa na redizajniranju postojećih i razvoju totalno novih proizvoda. Uvideo sam da neke firme, koje nam ranije nisu bile konkurencija, dosta ulažu u razvoj i da su izbacile nove, savremene proizvode.  Napomenuo sam da smo krenuli sa reorganizacijom komercijalnog i finansijskog sektora. To nije završeno, predstoji još puno rada u tom delu. Pre svega, mislim da ima mogućnosti za optimizaciju administrativno -režijskog dela. Ljudi u proizvodnji su vredni i radni, ali naravno uvek može bolje, pre svega kroz optimizaciju procesa. Moramo više raditi zajedno, sektorski i timski.

– Prošla su dva meseca od kako ste na čelu kompanije. Šta je to što ste uradili za to vreme?

– Najpre smo se moj tim i  ja upoznali sa organizacijom kompanije u smislu proizvoda, kapaciteta, poslovnih partnera… Nakon toga, uradili smo analizu procesa, pre svega u finansijskom i komercijalnom sektoru, predložene su mere za unapređenje i implementirani su novi procesi i načini rada. Prepoznali smo koji su nam kadrovi neophodni, objavili oglas za pet pozicija, na osnovu čega smo primili deset novih radnika, mladih visokoškolaca, od kojih većina odlično govori engleski jezik, sa i bez radnog iskustva. Mogu reći da je ovo pravo osveženje za firmu.               

Šta je urađeno u smislu reorganizacije?

– Reorganizovani su finansijski i komercijalni sektor. Finansijski sektor je čak prešao u jednu kancelariju, takozvani open space, gde su svi zajedno, gde je mnogo bolji protok dokumentacije i informacija, i rade svi kao tim. Komercijalni sektor je totalno reorganizovan, smenjeni su dosadašnji rukovodioci i smanjen je broj izvršilaca (umesto pet  sada  je troje rukovodilaca), što daje mogućnost za bolji rad sektora, efikasnije procese, bolje i ravnomernije iskorišćenje resursa i protok informacija. U kadrovskom smislu, pružena je šansa mlađima, urađen je miks postojećih kadrova i kadrova sa strane.               

Da li su uočene nelogičnosti i nepravilnosti u analizi poslovanja?

– Postoje mnoge nepravilnosti i nelogičnosti u svim sektorima, osim u proizvodnji, u celom poslovanju, zbog toga je i došlo do smena!

Šta je sa uslovima rada, da li se tu planiraju neke promene?

– Svakako, planiramo poboljšanje uslova rada, u onoj meri u kojoj je to moguće. U administrativnom delu adaptiraćemo upravnu zgradu, i posvetićemo više pažnje zaštiti na radu i higijeni, a verovatno ćemo poboljšati i ishranu u našem restoranu. Konačno, pokušaćemo da unapredimo proizvodne procese i asortiman.

Da li se nešto menja u uslovima prodaje i koje su aktivnosti na animiranju kupaca?

– Uslovi prodaje u ovom periodu su isti kao i prošle godine, i na domaćem tržištu i u izvozu, što podrazumeva izjednačavanje uslova prema svim kupcima. Sada uzimamo garancije za isporučenu robu, što nije bio slučaj do sada! Daju se akcijski rabati u cilju animiranja kupaca. Imali smo dosta kontakata sa postojećim, kao i sa novim potencijalnim kupcima iz Rusije, Ukrajine, Belgije. Imamo marketinške aktivnosti u delu TV reklamiranja i postavljanju bilborda, a razmišljamo i o marketinškim aktivnostima u narednom periodu.

Šta je urađeno u oblasti nabavke?

– Kontaktirali smo sve dobavljače i tražili snižavanje cena. Za neke vrste roba i usluga formirali smo tim za revidiranje cena, traženje novih ponuda, uključenje novih dobavljača. Sve to je dalo solidne rezultate, a radimo intenzivno dalje na tome!

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar