Nema odgovornih za promašenu investiciju



Dejane šta si nam uradio: Dragan Stojković i Dejan Stanojević na otvaranju 2008.

Osumnjičenima se zameralo da su navodno sve radili bez glavnog projekta, da je dozvola za izgradnju pribavljena godinu i po nakon početka radova, da se u trenutku ugovaranja nije znala vrednost radova, da su naknadno pravljeni neki usmeni dogovori protivno zakonu i da je time pričinjena višemilionska šteta gradu



 



Dejane šta si nam uradio: Dragan Stojković i Dejan Stanojević na otvaranju 2008.Izgradnja parking garaže u Ulici Jovana Hadživasiljevića, na prostoru između zgrada „Braća Bajić“ i „Tekije“, definitivno je promašena investicija, kaže direktor Direkcije za razvoj i izgradnju Vranja Dragan STOJKOVIĆ. Svi pokušaji da se uposle kapaciteti ovog parkirališa propali su, pa je tako ova pozamašna investicija iz doba direktorovanja Dejana Stanojevića (trebala da košta 34,9 i naknadnim aneksom ugovora još dodatnih 8,7 miliona, a na kraju dostigla sumu od 57,7 miliona dinara) umesto koristi ispala nesaglediva šteta za Direkciju i Grad. Vranje će zbog krajnje sumnjivih okolnosti pod kojima su narasli početno planirani troškovi plaćati  penale investitoru sve do 2016. godine.

KRIVIČNO DELO ZASTARELO

Podsećanja radi, izgradnja parking-garaže kapaciteta 110 mesta započeta je 2006, u vreme kada je direktor Direkcije bio aktuelni lider DSS Dejan Stanojević, sada referent u ovom javnom preduzeću. Garaža je svečano predata na upotrebu gradu 17. oktobra 2008. godine, nakon Stanojevićevog odlaska sa funkcije direktora. Da bi realizovao ovaj „grandiozan poduhvat“, Stanojević se svojevremeno angažovao nišku „Signalizaciju“ za izvođača radova. Njegovi naslednici u firmi udarali u glavu i zaduživali kreditima kada su Nišlije ispostavile račun.

Nekako su se dogovorili o plaćanju. Interesovanja za parkiranje, međutim, nije bilo. Stanojević kome je kao referentu u jednom periodu pod pretnjom sankcijama na poslu dat zadatak da „razradi“ poslovanje garaže u tome nije uspeo.  Pokušavale su i stručne službe Direkcije, nakon uvođenja tzv. „sms parkiranja“, da sa firmom Britiš Ameriken Tobako (BAT) naprave nekakav dogovor i popune parking mesta tako što bi zaposleni iz duvanske industrije tu parkirali svoja vozila. I to je propalo kada je BAT napravio sopstveni parking.

– Kako su – kaže aktuelni direktor Stojković – troškovi na ime održavanja i plata radnika bili znatno veći od zarade, mi smo odlučili da taj prostor zatvorimo kao parking-garažu zbog ekonomske neisplativosti. Rashodi su bili i do četiri puta veći od prihoda. 

Stojković i njegovi saradnici pokušavali su da u međuvremenu u zgradi Direkcije pronađu studiju o ekonomskoj isplativnosti za navedenu investiciju ili bilo kakav dokument koji bi dokazao da je potreba za izgradnjom parking-garaže postojala, međutim, takva papirologija, navodno, nikada nije pronađena. Onda je poslovodstvo Direkcije odlučilo da povuče zaposlene koji su radili u četiri smene, ostavi samo noćno dežurstvo, a da se preko dana parkiranje naplaćuje kao na običnim parkiralištima u drugoj zoni.

STANOJEVIĆ: NE OSEĆAM SE LOŠE
Bivši direktor Direkcije Dejan STANOJEVIĆ kaže da se ne oseća loše što je sve ovako ispalo i smatra da je ova parking-garaža imla svoju budućnost.
– Zašto nije obezbeđeno da se postavljanjem stubića zabrani parkiranje vozila koja i dan-danas građani ostavljaju na trotoarima i šetališnim površinama preko puta BAT i da tako budu upućeni jedino na parking, meni nije poznato jer sam prethodno otišao sa funkcije. Izgradnja garaže imala je ekonomsku opravdanost, postojala je jednoglasna skupštinska odluka, a Studija umirujućeg saobraćaja Parking servisa Novi Sad, koja naravno postoji i mogu da vam je pokažem, predvidela je na tom mestu izgradnju garaže – kaže Stanojević.

Stojković napominje da će se nakon formiranja nove vlasti u Vranju krenuti u legalnu proceduru za prenamenu parcele, te da se ide na to da pronalaženjem partnera-potencijalnog investitora taj prostor funkcionalno dobije drugačiji izgled. Kako saznajemo, već postoji idejno rešenje za poslovno-stambeni objekat gde bi donje dve etaže ostale garažni prostor za parkiranje, a na njih bi bila dozidana dva sprata poslovnog i još dva sprata stambenog prostora.

Više tužilaštvo konstatovalo da u vezi izgradnje parking-garaže „postoje elementi krivičnog dela“. Ali, postupak je obustavljen zbog zastarelosti.

– Nismo našli osnova za pokretanje postupka, iako u konkretnom slučaju u radnjama tadašnjih odgovornih lica u Direkciji postoje elementi krivičnog dela iz člana 149 Zakona o planiranju i izgradnji, jer je isto delo zastarelo nakon proteka tri godine od dana kada je pribavljeno odobrenje za izgradnju, dakle sa danom 8. junom 2009. godine – odgovorilo je tužilaštvo Direkciji.

PORAVNANjE

Iako je imalo nekih dvadesetak dana, od 19. maja 2009. kada je Direkcija podnela zahtev za pružanje informacija br.1363/2 do 8. juna iste godine da reaguje i procesuira osumnjičene, taj je predmet ostao negde u fioci. Zašto, znaju samo oni koji su u to vreme bili u tužilaštvu, a kasnije nisu reizabrani na funkcije. Čisto da se zna, osumnjičenima se zameralo da su navodno sve radili bez glavnog projekta, da je dozvola za izgradnju pribavljena godinu i po nakon početka radova, da se u trenutku ugovaranja nije znala vrednost radova, da su naknadno pravljeni neki usmeni dogovori protivno zakonu i da je time pričinjena višemilionska šteta gradu.

Da bi se izbegla tužba u vezi sa potraživanjima „Signalizacije“, aktuelno rukvodstvo Direkcije i UO preduzeća pristali su na kraju da sa niškom firmom potpišu poravnanje pred Privrednim sudom u Leskovcu. Nišlije su dobile novac, a grad će vraćati kredit još četiri godine.

 

(KOMPLETAN TEKST PROČITAJTE U ŠTAMPANOM IZDANjU)

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar