Trenutak je najbitniji

Eko Taxi Vranje

, ,

PROFIL
Nemanja Djorđević je rođen 1985. godine u Vranju. Fotografijom se bavi od 2000. godine. Svoja prva znanja o ovoj umetnosti stekao je u „Školi kreativn fotografije“ u Nišu, gde je takođe član foto kluba FON. Pored socijalne i life fotografije posebno ga privlači i rok fotografija, kojom se intezivno bavi od 2005. godine. Učestvovao je na grupnim izložbama fotografija u Nišu i Vranju, marta i decembra 2007. godine. Izlagao je i na dve izložbe fotografija u Pančevu 2008. i 2009. godine u sklopu „Reggae Serbia Festivala“. Od 2008. radi kao foto-reporter (fotograf i novinar) web magazina „Balkanrock“ kao i hrvatskog „SoundGuardian“. Oficijelni je fotograf raznih festivala i koncerata u Srbiji i regionu. Exitov foto tim mu je 2009. godine dodelio nagradu za najbolju fotografiju festivala. Učestvovao je na izložbi fotografija „Čuvari trenutaka“ u 2011. godini. U poslednje vreme pored koncertne, radi i promo fotografije za razne domaće bendove. Sarađuje sa mnogim dnevnim listovima (Blic, 24 sata), web magazinima (b92, Nocturne, Balkanrock, SoundGuardian). Živi i radi u Beogradu.



Rok odavno više nije subkultra, već način života, žestoko suprotstavljen konformizmu i društvenom autizmu; po svojoj prirodi, on je subverzivan, ali i te kako kreativan, jer sobom nosi slobodu duha i korektiv belim kragnama, mašnama i tašnama, japijima, pandurinkama i pisarinkama, srbskim domaćinima, crnoriscima, rodoljubcima, društvenim kategorijama koje u zemanu predizbornom lažnim indulgencijama kupuju naše duše.

I pored auditivog, evo i vizuelnog doživljaja savremene rok-scene, transponovane u Vranje putem izložbe u Galeriji Narodnog muzeja u Vranju, autora Nemanje Djorđevića, pod nazivom „Buka u boji“.

-To je – kaže Jelena Soldo, istoričarka umetnosti iz Beograda – svojevrsna kompilacija muzičkih dešavanja na rok sceni u Srbiji i regionu. Izložba ima za cilj približavanje umetničke koncertne fotografije jugu Srbije, kroz svojevrsnu foto-dokumentaciju rok koncerata. Ona predstavlja lične afinitete i poglede, usmerene ka savremenim muzičkim dešavanjima.

Umetnička koncertna fotografija – nastavlja Jelena Soldo – je polje koje svojom dinamikom nastalom iz dramatičnih efekata, brzog ritma, i osetljivih scenskih efekata, trenutno zaokupira pažnju mladog fotografa. Izložene fotografije svetskih i domaćih bendova na jedinstven način beleže atmosferu i ambijente rok scene. Za dokumentarnu fotografiju trenutak je uvek najbitniji. U ovom slučaju, taj trenutak je zamrznut i tu je da nagovesti, opiše, predstavi boju u buci, i buku u boji. Njegovi radovi prelaze iz dokumentarnog u emotivno prikazujući haotičnu igru svetlosti i boja koja dočarava scensku atmosferu. Svi ti elementi prožimaju, ali i upotpunjuju rokenrol estetiku. Njegovi radovi posebno privlače mlade koji muziku i fotografiju doživljavaju kao strast. Izložba je pre svega namenjena svim zaljubljenicima u vizuelnu umetnost, pogotovo u fotografiju. Rokenrol estetiku, koju je usvojio kao svoje prirodno okruženje u danima rane mladosti, danas gledamo pretočenu u fotografije koje stoje pred nama.

Izložba Nemanje Djorđevića biće otvorena do 23. aprila.



  • Ostavi komentar