IG auto na G17 pogon

Eko Taxi Vranje

Sve je lakše uz pečenje: kome će ostati kosti, Druženje na planini (fotografije preuzete sa fejsbuk profila Gorana Antića), IG auto nikakve veze sa ovim ulicama nema: Novica Tončev

Sa takvim pedigreom, sve je bilo lako, pa i da sa 561,98 evra osnivačkog kapitala, gde je svaki od ortaka dao po 280,99 evra osnivačkog uloga, dođe do godišnje aktive od 50 miliona dinara i prihoda od oko 40 miliona dinara godišnje



 

Druženje na planini (fotografije preuzete sa fejsbuk profila Gorana Antića)Početak radova na dve važne gradske saobraćajnice, ulicama Francuskoj i 11. kongresa, ponovo je aktuelizovao priču o tome kako se u ovoj zemlji dodeljuju poslovi, kako se dele pare i na koje se sve načine zaobilazi zakon. Pri tome, pošto će rekonstrukcija ovih ulica biti plaćena novcem iz Nacionalnog investicionog plana (NIP), dakle republičkim parama, mešetarenje po svim mogućim pozicijama ide čak do vrhova vlasti u Beogradu. Sprega dobitnika tranzicije sa jedne strane, te lokalnih političkih tajkuna okupljenih oko devize „sad ili nikad, zgrni pare i beži“, sa druge, sa istim takvim pojavama u Beogradu daje prilično jasnu sliku potpune srpske propasti, čije su posledice vidljive svuda, i golim okom.

No, priča o Francuskoj i 11. kongresa tek je vrh ledenog brega, koji jasno pokazuje zašto se danas svi otimaju čak i za najmanje moguće investicije. Tu leži para, tu leži moć, i tu leži moguća dobit na izborima – šta ćeš više? E sad, kako se sa 500 evra kapitala može napraviti ogroman novac, kako se sa dva zaposlena može postati građevinski, dakle investicioni magnat, šta sve tu vlast radi i za  čiji račun, i zašto se sve krije od javnosti, o tome govori priča koja sledi.

Sve je lakše uz pečenje: kome će ostati kostiPosao je dobila „Tončev gradnja“, vlasništvo surduličkog predsednika opštine Novice Tončeva. No, IG auto se žalio na postupak, pa je čitava stvar morala biti odložena na 90 dana. Iako je žalba IG-a odbijena, NIP, kao investitor, iz nepoznatih razloga odustao je od tendera, i u septembru krenuo u slobodnu pogodbu sa zainteresovanima! Svi ostali su otpali, pa je ostalo da se „slobodno“ pogađaju samo Tončev i IG auto. Tončev je posao dobio IG-u ispred nosa, ali se čini da i IG nije ostao baš praznih šaka, iako je odustao od pogađanja u poslednji čas.

Ko je Novica Tončev, opšte je poznato, ali, ko je IG auto? Ova firma postala je poznata pre dve godine, kada je do tada malo trgovinsko preduzeće auto delovima dobilo posao vredan 29 miliona dinara – izgradnju puta ka Besnoj Kobili. Mnogo moćnija i ozbiljnija građevinska preduzeća su otpala, „Produkt“ Pečenjevce, sa svojom sopstvenom asfaltnom bazom i kamenolomom, mašinama i oko 150 zaposlenih žalio se svima redom, do premijera Mirka Cvetkovića, ali je IG dobio posao. Novinari su tada ustanovili da se iza imena IG auto ustvari kriju samo dva čoveka, direktor Ivica Tasić i njegov zamenik Goran Antić. Ništa specijalno, da Tasić nije sin Tihomira Tasića, vlasnika „Jugoelektra“, koji je inače radio električne radove na Besnoj Kobili, a Goran sin još poznatijeg oca, Bore Antića „Šuške“.

IG AUTO
MOGU SAMO DA NAM…

Goran Antić, suvlasnik IG auta, kaže da ova firma nije obarala tender za Francusku, nego se samo žalila na odluku, „jer smo smatrali da nisu u pravu“.
– Nije to ništa posebno, i ne radimo mi ništa na toj ulici trenutno, videćemo još. Ne radimo ni u Surdulici, tamo radi „Jugelektro“, mi samo pomažemo, kao firma firmi, ništa posebno. Oni su u Surdulici dobili tender, a za Vranje Tončev. Mi radimo samo u Bujanovcu – kaže Antić.
Njegov ortak Ivica Tasić još je odrešitiji.
– Napiši slobodno – mogu samo da mi …. – kaže on.

KOGA JA KAŽEM

Nezavisni izvor „Vranjskih“ tvrdi da je na tenderu za Francusku i 11. kongresa jedino IG auto imao ispravnu i potpunu dokumentaciju. No, ovoga puta, vlast nije htela da im pomogne, ili nije mogla, jer je posao morao da dobije Tončev, hteli to u URS-u ili ne. Da bi sve bilo legalno, žalba IG-a je odbačena, ali je tender, za svaki slučaj, oboren. Posao je dobio Tončev, a poznavaoci prilika tvrde da on ništa neće raditi, nego će čitavu stvar proslediti IG autu. Kako dva direktora ne mogu sami da završe ulice duge oko 1,6 kilometara, i oni će, priča se, uzeti podizvođača, Preduzeće za puteve Vranje (PZP), koji jedini od svih vranjskih firmi ima ljude, znanje i opremu da posao i okonča. I sve legalno, samo skuplje za dobit prve dve navedene firme. Istina, ili samo trač zlobne čaršije?

– IG auto nikakve veze sa ovim ulicama nema. Asfaltiraće koga ja odaberem, a odabraću onog koji da bolju cenu. „Tončev gradnja“ sve radi, možda uzmemo i nekog podizvođača iz Vranja. PZP je u blokadi, ne mogu da kupe bitumen, pa ću možda ja da ga kupim, a da angažujem samo radnike PZP-a. Možda će i IG da radi nešto, evo dobili su posao kod mene u Surdulici – objašnjava Novica Tončev, gradonačelnik Surdulice i vlasnik „Tončev gradnje“.

Dobrivoje Ilić iz Direkcije za izgradnju, koji radi na poslovima nadzora ovog projekta, potvrdio je da za sada na ulici Francuskoj radi samo „Tončev gradnja“, i da drugih podizvođača nema. No, čak i da ih zaista nema to, prvo, ne znači da ih neće biti, a drugo, postavlja se pitanje zakonitosti čitavog posla. Što bi Tončev rekao, može li podizvođač da bude „onaj koga ja kažem“?

URS I IG AUTO
POČETAK LjUBAVI

Saradnja URS, tada G17 plus i IG auta postala je vidljiva u maju 2009. godine, kada je ova firma, u konkurenciji pet  i većih i poznatijih i opremljenihjih i iskusnijih dobila izgradnju puta prema Besnoj Kobili, posao vredan 29 miliona dinara. Firma „Jugoelektro“, vlasništvo oca Ivice Tasića, jednog od suvlasnika IG auta, dobila je radove na trafou na toj planini, vredne pet miliona dinara. Tender je išao preko lokalne vlasti. Žalili su se svi, svima – i zbog činjenice da je deo dokumentacije IG-a bio nepotpun, i da je reč o pretežno trgovinskoj firmi, i da firma nema nikakvu, a ne potrebnu građevinsku operativu… Uzalud. Sve je išlo u pravcu dodeljivanja tendera IG autu, pa čak i zaključak Ministarstva ekonomije, kojim je odbijena ponuda pečenjevačkog „Produkta“, da je u aprilu na planini sneg, što bitno utiče na odluku tenderske komisije.

Što se tiče zakona, on nalaže da se podizvođači unapred znaju, te da i oni podnose istu dokumentaciju kao nosilac projekta.

LAKO DO POSLA

A kako se dele poslovi u niskogradnji na jugu Srbije? Osim velikih firmi, koje se ovim poslom bave oduvek, na teren istrčavaju i mali igrači, koji snagom političke moći uspešno plivaju u ovim vodama. Recimo, za jedan posao u Vranju, vredan sedam miliona dinara, IG Auto je do minut do 12 bio glavni konkurent  firmi „Saba Belča“ iz Preševa. Odustao je u zadnjem času, odustao je i od žalbe na nepravilnosti tokom postupka. Taj posao nije dobio ni „Saba Belča“ već treća firma, a nekako u isto vreme IG Auto dobio je posao u Bujanovcu, na asfaltiranju u selu Bareljevac. Slučajno? „Saba“ je ovaj posao izgubio zbog neodgovarajuće nacionalne, ali je dobio neko asfaltiranje u Sportskom centru. I tako je svaki put, bilo da tender raspisuje republika, ili grad. Za sve ima pomalo, i svi mora da budu zadovoljni, dok poštuju pravila igre.   

IG auto nikakve veze sa ovim ulicama nema: Novica TončevNo, sve se mora odigravati po zakonu. A on je sada u rukama URS-a. Čak se ne zna ni da li postoje dva ministarstva, ekonomije i NIP-a, ili je to sve jedno. U Ministarstvu ekonomije šalju vas u NIP, tamošnji PR Nataša nedostupna je danima, i tako u krug. Svi su na istoj adresi, ako ne i u istim kancelarijama. Po Vranju je dosta radilo i preduzeće „MD git“ iz Niša, koje se nalazi na istoj adresi kao „Niskogradnja“, često projektant i nadzorni organ na radovima koje „MD“ izvodi. Veza je isto išla preko URS-a, tačnije preko Branislava Jovanovića Banane, šefa URS-a za jugoistočnu Srbiju i ranijeg direktora niške Direkcije za izgradnju. Uroš Trajković, vranjski prvak URS-a, Jovanovićev je zamenik.

U lokalu se stvari završavaju lako – od petočlane komisije za tender za put prema Besnoj kobili iz 2009. godine, tri člana bila su iz URS-a – većnik Nela Cvetković, direktor „Meredijan banke“ Aleksandar Zlatković i još jedan član, a ostala dva člana komisije, predstavnici grada, nisu hteli da potpišu zapisnik. No, IG auto je ipak i dobio i odradio posao.

Sa republičim parama stvar se završava po istom principu. Glavni baja za tendere i slično u Ministarstvu za NIP li, za ekonomiju li, je bivši visoki funkcioner URS-a Miloš Djokić, preko koga idu sve javne nabavke. E, sa njim je intimus Dragan Janjić, direktor „Skijališta“ i raniji koordinator za NIP i pomoćnik gradonačelnika. Mediji prenose da je Janjić koordinator i projekta Francuska i 11. kongres, ali, to je nepotvrđena informacija. A nepotvrđena je jer se Dragan Janjić jednostavno krije od „Vranjskih“.

 



  • Ostavi komentar