Vreme koje živimo

Eko Taxi Vranje

Dragan Ilić Di Vogo, Dušan Djukarić, Obostrana korist: Milenko Janković

Predstavljeni umetnici obnavljaju klasičnu uljanu sliku kao autonoman estetski predmet



 

Dušan Djukarić„Blisko srcu“, izložba slika 32 umetnika koji pripadaju hiper realizmu, pravcu koja počiva na zaboravljenim tajnama starih majstora, u organizaciji Balkanske art inicijative „Barti“, otvorena je u izložbenom prostoru Specijalne bolnice za rehabilitaciju Vranjska Banja.

AFIRMACIJA

Milenko Janković, osnivač organizacije „Barti“, nosilac i glavni koordinator projekata i njegova supruga Gordana Savić, izvršni direktor projekata, preko Udruženja banjskih i klimatskih lečilišta Srbije koje već četrdeset godina postoji i radi u Vrnjačkoj Banji, ponudili su Specijalnoj bolnici svoju izložbu u cilju afirmacije likovnog stvaralaštvo kroz banjski turizam.

Dragan Ilić Di Vogo– Direktor bolnice dr Zoran Milosavljević imao je dovoljno sluha da shvati koliko je bitno da ljudima za vreme boravka i lečenja u banji, ponudite i nešto što se zove duhovni oporavak. Vranjska Banja je mlada gradska opština koja želi da se poveže sa ostalim delovima Srbije na što više nivoa kako bi razvila turizam i „Barti“ je u njima prepoznao adekvatnog partnera. Ova izložba je već gostovala u nekoliko najvećih banja u Srbiji, a tako će biti i nadalje. Želimo da afirmišemo likovno stvaralaštvo pre svega mladih umetnika i da budemo njihov servis kako bismo lakše doprli do ljubitelja likovne umetnosti i u najudaljenijim krajevima Srbije. Takođe, želimo da pomognemo i da Specijalna bolnica u nama i u buduće nađe dobre saradnike koji će im pomoći da podignu kvalitet turističke ponude – kaže JANKOVIĆ.

Obostrana korist: Milenko JankovićOva izložba inspirisana je knjigom „Stvarnost umetnosti“ Dejana Djorića, koja na likovni način, kroz dela realističkog usmerenja savremenih srpskih slikara, promišlja nad složenim fenomenom tradicije danas. Predstavljeni umetnici, kako kaže Dragan Jovanović Danilov, likovni kritičar, obnavljaju klasičnu uljanu sliku kao autonoman estetski predmet.

UNUTRAŠNjI PEJZAŽI

– Oni su pronašli svoje pribežište u klasičnom načinu slikanja, vekovima bogaćenom i nadograđivanom, iluzionističkoj ubedljivosti i povratku tradiciji, koju Ezra Paund, verodostojni čuvar i branilac evropske tradicije, određuje kao lepotu koju čuvamo a ne kao lanac za okivanje. No, u odnosu na tradiciju, oni nemaju odnos skrnavljenja, ili parodiranja, već stav nadograđivanja. Tradicija je za njih ono što poučavaju istočni i zapadni ezoterici – mesto odakle novo sija oplemenjenim sjajem – navodi Danilov.

AUTORI
Na izložbi se mogu videti dela Milana Miletiće, koji preferira oštru i preciznu figuraciju, simbolistički repertoar motiva jake erotske vizije dekadencije Miodraga Miše Jelića, skroviti seoski enterijeri Dragana Martinovića Martina, opsesivni svet ženskih aktova, petlova i bikova koji evociraju razuzdanu plodnost Tomislava Suheckog, velikog znalca portretne psihologije Stojana Milanova, prizori Beograda sa arhitekturom iz tridesetih godina prošlog veka Slavoljuba Slave Radivojevića, mediteranske slike Momčila Macanovića itd.

Danilov ističe i da su najuspešniji od umetnika predstavljenih na ovoj izložbi, uspeli da se istrgnu iz mimikrijskog manira jednog novog trenda figuracije, reafirmišući sliku kao posvećeni prostor bića. Vraćajući nas arhetipskim ukazanjima, vizuelnim prasećanjima i realnosti u kojoj živimo, oni nas podsećaju da punokrvna i živa može biti samo ona umetnost koja nosi kod duhovne osobenosti tla sa koga potiče, te da geografski pejzaž trajno određuje i onaj drugi, unutrašnji pejzaž. Izložbu možete pogledati do 20. avgusta.



  • Ostavi komentar