Mitovi i činjenice o EU

Eko Taxi Vranje

Na radionici za novinare vranjskih redakcija pod nazivom „ Mitovi i činjenice o Evropskoj Uniji“ održanoj 18. aprila u Vranju, učesnici su imali prilike da se edukuju o načini na koji treba izveštavati i upoznati građane sa procesom evropskih integracija na adekvatan i razumljiv način.

– Ideja je bila da se mitovi oko ulaska u EU, koji predstavljaju jednu zajedničku priču koja se provlači kroz sve medije, svedu na zasnovanim i pouzdanim činjenicama koje će pružiti dovoljno informacija običnom građaninu kako bi sam odlučio da li i u kolikoj meri je za njega dobro da njegova zemlja postane članica EU – rekla je između ostalog Ivana Djurić, načelnica Odeljenja za komunikacije i obuku iz Kancelarije za evropske integracije zadužena za medije. Građani se najčešće protokolarno informišu preko medija o evropskim integracijama gde dosta toga ostane nejasno, pa građani i sami novinari daju sebi slobodu da činjenice tumače na svoj, često pogrešan način. Kao najrasprostranjeniji mit Djurićeva navodi članak iz jednih dnevnih novina o jednoličnim poštanskim sandučićima za koje će svaki građanin biti u obavezi da izdvoji 1000 dinara i da bi taj proce,s koji bi trajao pet godina, Srbiju koštao oko milion evra.



-Samo članstvo u EU ne donosi mnogo, to nije obećana zemlja. Ali na tom putu nas očekuju usvajanje mnogih propisa i donošenje mnogih zakona koji će umnogome poboljšati život građana putem određenih standarda. – kaže Ivana Djurić.

Prema poslednjem istraživanju iz decembra 2010, 57 procenata anketiranih građana Srbije glasalo je za članstvo u tom trenutku. To je najniža podrška dosad, ali nije zabrinjavajuća imajući u vidu ekonomsku situaciju u svetu ali i regionu, – objašnjava Ćurićeva i navodi da ono što je pozitivno jeste to da je na pitanje  da li nam razni propisi trebaju zbog nas samih ili zbog članstva u EU, čak 78 posto kao razlog navelo da nam je to potrebno zbog nas samih. Djurićeva je takođe iznela podatak na osnovu istraživanja koje su sproveli, da su najveća podrška za ulazak u EU mladi izmeđi 18 i 29 godina.

Radoman Irić, poverenik NUNS-a u Vranju kaže da radionica u velikoj meri pojašnjava sve nedoumice koje novinari imaju u radu na raznim temam iz ove oblasti.

-Neznanje stvara predrasude i stereotipe o EU, a o tome najbolje svedoče kvizovi za srednjoškolce za najbeznačajnijim pitanjima o EU, na koja ni oni, ali ni novinari nisu znali odgovore. – ocenjuje Irić

Tamara Filipović, projekt menadžer u Nezavisnom udruženju novinara Srbije, kaže da je ideja radionice potekla od NUNS koji je partner na ovom projektu jer u u udruženju smatraju da ne postoje priče u medijima koje na jedan jednostavan način predstavljaju EU i koje bi  isključile puko izveštavanje o evropskoj integraciji kao prosto parafiranje sporazuma i propisa.

-Radionica je dobro ocenjena od strane učesnika i uglavnom se susrećemo sa istim pitanjima, šta donosi EU i kako će ona  utica na naš život kada postanemo jedna od članica EU. – rekla je tom prilikom Tamara Filipović.

Radionica je održana u Medija centru Vranje, posle Novog Sada, Novog Pazara i Kragujevca, a pre Bora i Beograda.



  • Ostavi komentar