Bez publike nema ni filmova

Eko Taxi Vranje

Na upravo završenom šestom međunarodnom festivalu dokumentarnog filma „Zlatna buklija“ u Velikoj Plani, dokumentarac „Car“, autora Slađana Stojanovića, kamermana u vranjskom dopisništvu RTS osvojio je nagradu za fotografiju. Stojanovićevi raniji dokumentarci: „Gorešnjak“ (2005), „Magične ruke“ (2006), „Bazen“ (2008), „Lela Vranjanka“ (2008) i „Trifun bombaš“ (2008), takođe su nosioci brojnih nagrada.



„Car“ je vaš najnoviji film i odmah je stigla nagrada…

– Festival „Zlatna buklija“ završen je 29. aprila u Velikoj Plani, a u konkurenciji za 20 nagrada u različitim kategorijama učestvovalo je 78 dokumentarnih i etnoloških filmova iz pet zemalja. „Car“, u produkciji dopisništva RTS u Vranju, dobio je nagradu za fotografiju. Zadovoljan sam jer je ovo prva nagrada koju film osvaja, a deveta koju dobija Dopisništvo sa međunarodnih festivala.

O čemu se radi u filmu? Ko je glavni junak?

– U filmu se radi o Nikoli Stanisavljeviću Caru, samoukom muzičaru iz Trgovišta, koji peva, svira, komponuje, konstruiše i pravi nove muzičke instrumente… Kako je za život jednog dokumentarca najvažnije ono što se dešava posle snimanja, a to je prikazivanje, nadam se da ću biti u prilici da ga pošaljem na još neke festivale i revije i da će ljudi moći da ga pogledaju jer, bez publike nema ni filmova.

Da li zbog toga organizujete reviju dokumentarnog filma „Dokument“?

– „Dokument“ organizujem od 2006. i do sada ih je bilo devet. Uvek dobro posećena, sa pratećim programom, iz godine u godinu postaje sve ozbiljnija kulturna manifestacija. Od 2009. revija ima novi koncept i predstavlja selekciju filmova iz najnovije srpske produkcije. Tvrdim da Vranje ima najkvalitetniji program u Srbiji, što nije slučajno jer sam namerno izabrao termin na kraju sezone kada su svi festivali završeni i kada ovde mogu da se prikažu najbolji filmovi.

Koliko nagrade koje vaši filmovi donose u Vranje mogu da pomognu da „Dokument“ postane festival?

– Do sada je na „Dokumentu“ prikazano oko 150 filmova iz preko 30 zemalja, a revija je već uspela da odneguje i svoju publiku. U Srbiji ima veoma malo festivala ovakvog tipa i ukoliko grad Vranje podrži moju ideju da „Dokument“ postane festival, postigli bismo značajnu stvar od koje bi svi imali koristi. Ali, tada bi to podrazumevalo i mnogo ozbiljniji pristup stvarima, više novca, žiri…



  • Ostavi komentar