Putevi vode u Užice

Eko Taxi Vranje

Milan Bojović, Milo Djurašković, Finansijski problemi nisu od juče: PZP Vranje

Užički „Putevi“ najozbiljniji kandidat za kupovinu vranjskog PZP koje je u blokadi sedam miliona evra



 

Milan BojovićOpstanak vranjskog Preduzeća za puteve (PZP) doveden je u pitanje jer su mu žiro-računi u blokadi više od godinu dana za iznos od oko sedam miliona evra. Većinski vlasnik Milo Djurašković problem će pokušati da reši tako što će ovu firmu iz sastava „Nibens grupe“ prodati „Putevima“ iz Užica.

To je u ovom trenutku spasonosna opcija za vranjske putare, jer PZP poslednje dve godine posluje sa ozbiljnim gubicima. Prema podacima sa sajta Agencije za privredne registre, gubitak u 2009. iznosio je od 368 miliona dinara, a u 2010. taj minus je, kako saznaju „Vranjske“, znatno uvećan (još nije objavljen bilans uspeha na APR za prošlu godinu).

Finansijski problemi nisu od juče: PZP Vranje

ROK KRAJ MAJA

Generalni direktor užičkih „Puteva“ Milan Bojović potvrdio je da su pregovori o kupovini PZP u toku, navodeći da će ta transakcija biti moguća jedino ako vranjsko preduzeće bude rasterećeno balasta blokade.

– Da bi se dogovor oko kupovine realizovao, potrebno je da vlasnik PZP “Vranje”, a to je PZP “Niš” reši niz pitanja i oslobodi PZP “Vranje” blokada da bi uopšte mogao da ga proda. Period za to je do kraja maja 2011. godine i tada bi trebalo da se potpiše ugovor o kupovini – kaže Bojović.

Na drugoj strani, direktor PZP “Vranje” Srđan Filipović kaže da vranjski putari posluju solidno, ali da je problem nastao zbog kredita koje je podizalo matično preduzeće.

KO JE MILO DjURAŠKOVIĆ

Milo DjuraškovićVećinski vlasnik “Nibens grupe” je Milo Djurašković, čovek koji je devedesetih godina trgovao gorivom. Njegovo ime postalo je poznato javnosti januara 2003. godine, kada je na aukciji kupio većinski paket akcija PZP “Niš” i dobio mogućnost otplate na šest godišnjih rata. Na pomenutoj licitaciji učestvovao je i Ljubiša Buha – Čume, vlasnik “Difens rouda”, danas poznatiji kao svedok-saradnik

– Blokirani smo kao jemci PZP “Niš”. Vasnik planira da reprogramira kredite i da kod banaka izdejstvuje mirovanje obaveza na dve godine. Od toga sada sve zavisi, pa i to da li ćemo biti prodati “Putevima” iz Užica – kaže Filipović.

On ističe da su problemi PZP počeli da se gomilaju još 2007, zbog dugova države od 2,23 milijarde dinara prema PZP. Godinu dana kasnije napravljen je dogovor prema kojem su (“Putevi Srbije”) platili bankama 1,507 milijardi na ime kredita koje je morao da uzima vranjsko preduzeće da bi završilo ugovorene poslove, dok je preostali deo reprogramiran na sedam godina. Ipak, PZP je zbog svega toga upao u probleme.

– Mi smo i u 2008. zbog dugova države morali da uzimamo kredite, tako da smo na ime kamata platili 330 miliona dinara. Da nije bankarskih kamata koje nas opretećuju, mi bismo poslovali pozitivno – kaže Filipović.

ŠTA PZP DUGUJE RADNICIMA

Predsednik Samostalnog sindikata putara u PZP Stojan Krmpot navodi da u preduzeću već nekoliko meseci ima problema sa isplatom prinadležnosti zaposlenima, zbog čega su u nekoliko navrata organizovani protesti, odnosno pregovori sa vlasnikom “Nibens grupe”.
– Radnicima nisu isplaćene zarade za februar i mart, polovina regresa za 2009. i ceo za 2010, a ne poštuje se ni cena radnog sata koju je propisala država, tako da nam preduzeće duguje i po tom osnovu.

Da li će i kada sa računa PZP biti skinuta blokada? Iz “Nibensa” nismo dobili odgovore na ta i slična pitanja, ali je iz izjava koje su se pojavile u medijima jasno šta smera Djurašković. Vlasnik “Nibensa” je rekao da su finansijski problemi u njegovim preduzećima, pored ostalog, rezultat smanjenog obima posla od početka krize, te da je zaposlenima predočio plan oporavka firme.

– Nisu finansijski problemi od juče. Sa krizom smo se borili i 2009. i 2010. U te dve godine smo imali 30 odsto manju realizaciju, i to prosto ne može da se ne oseti. Socijalni dijalog ne nedostaje, ja sam s radnicima stalno u kontaktu – kazao je Djurašković.

Vlanik “Nibensa” planira da zbog dugova prema bankama proda sve delove grupacije koji se ne bave osnovnom delatnošću, ali i neke od onih koji se bave izgradnjom puteva. On nije precizirao na koje firme misli, ali je do javnosti procurelo da su na spisku FAM iz Kruševca, PZP „Vranje” i „Bačka put”.

 

(KOMPLETAN TEKST PROČITAJTE U ŠTAMPANOM IZDANjU)



  • Ostavi komentar