Ešerihija u „Butkici“

Eko Taxi Vranje

Naš zadatak je da informišemo potrošače o nivou usluge i kvalitetu robe kako bismo obezbedili visok nivo tržišne transparentnosti. Telefon povereništva u Vranju je 063/431654



 

Povereništvo za zaštitu potrošača u Vranju jedno je od sedam koja deluju pod okriljem Foruma, regionalnog Centra za zaštitu potrošača u Nišu.

Povod za ovaj razgovor sa Živkom Stamenkovićem, vranjskim poverenikom, je Zakon o zaštiti potrošača, koji je počeo da se primenjuje 1. januara i nedavno objavljeni podaci Foruma da su u roštilj mesu većeg broja proizvođača sa juga Srbije pronađene nedozvoljene bakterije.

Koje su najvažnije odrednice ovog zakona?

– Garancija na kupljenu robu iznosiće najmanje dve godine što će doneti na tržište robu boljeg kvaliteta. Zatim, prodavac će imati rok od 15 dana da odgovori na reklamaciju, a najkraći garantni rok za kupljenu polovnu robu trajaće najmanje jednu godinu. Svi kupci koji su ugovore za kupljenu robu zaključili preko telefona ili interneta, moćiće da jednostrano raskinu ugovor u roku od 14 dana.

Na šta se potrošači najviše žale?

– Mesečno se ovom povereništvu javi pedesetak potrošača. Najveći broj reklamacija u Srbiji, ali i u Vranju, upućuje se zbog lošeg kvaliteta odeće, obuće, tehničkih uređaja, prekoračenja roka za popravku i neredovne isporuke robe. Naš zadatak je da informišemo potrošače o nivou usluge i kvalitetu robe kako bismo obezbedili visok nivo tržišne transparentnosti. Telefon povereništva u Vranju je 063/431654.

U časopisu “Aktivni potrošač”, koji izdaje Forum, nalazi se i jedna važna informacija za Vranjance. O čemu se radi?

– U uzorcima roštilj mesa koji su uzeti u 30 maloprodajnih objekata od Niša do Vranja, devet nije zadovoljilo sve kriterijume iz Pravilnika o kvalitetu proizvoda od mesa: pet nisu ispunili rezultate mikrobiolškog ispitivanja, među njima i “Butkica” iz Vranja u čijim uzorcima je pronađena bakterija ešerihija koli, kod tri proizvođača nađen je veći procenat proteina od propisanog, a kod jednog sve to zajedno.

Ko je uzeo i ispitao uzorke?

– Uzorci su uzeti između 25. i 30. novembra 2010. godine. Inspekcija meso proverava u proizvodnji i to jednom mesečno, pa proizvođači znaju kad dolaze i pripreme se. Mi smo uzorke uzeli bez prethodne najave tako da su rezultati analiza pouzdani. U komisijima koje su uzimale uzorke bila su tri člana: veterinarski inspektor, naš predstavnik i predstavnik Veterinarskog instituta iz Niša.

Koje su kazne predviđene za ove koji prodaju neispravno meso?

– Zakon o zaštiti prava potrošača predviđa kazne od 300.000 do dva miliona dinara ili čak i zabranu rada prodavnice od šest meseci do godinu dana. Šta će se dogoditi sa “Butkicom” zavisi od ovdašnje Veterinarske inspekcije.



  • Ostavi komentar