Ko potura kukavičje jaje

Eko Taxi Vranje

Novica TONČEV

Obračun između Tončeva i Stajkovića, nastavlja se u nedogled; kako li bi, bože, bilo, da njihove stranke nisu u koaliciji?



-Narodni poslanik DS iz Surdulice Slavoljub STAJKOVIĆ je – kaže Novica TONČEV, predsednik Opštine Surdulica – u samom je vrhu Novica TONČEVmeđu poslanicima koji su potrošili najviše narodnih para za troškove za benzin, putujući na sednice parlamenta.

-Tončevu ne treba parlament – odgovara, pak, Stajković – njemu je dovoljna i Surdulica, da daleko premaši moje službene troškove kao narodnog poslanika.

Bespoštedni rovovski rat, dakle, između Tončeva i Stajkovića, nastavlja se upotrebom sve teže artiljerije.

ŠLAGVORT ZA NAPAD

Po podacima iz nadležnih službi Narodne skupštine Republike Srbije, poslanici su tokom prve polovine tekuće godine naplatili 35,5 miliona dinara samo za troškove goriva, što znači da su u rezervoare vozila kojima putuju na sednice parlamenta natankirali oko 340.000 litara benzina. Na tabeli vodi Bajram Omeragić (SLPS) iz Novog Pazara, sa 450.516 dinara, a sledi ga Slavoljub Stajković sa 397.641, pa Dragiša Djoković iz Kosovske Mitrovice – 391.793, te opet dva poslanika iz Pčinjskog okruga: Goran Stefanović (DS) iz Vranja sa 387.242, i Dragan Stevanović (SRS) iz Surdulice sa 378.080 dinara.

Čim su ovi podaci obnarodovani, Tončev je dobio šlagvort za novu ofanzivu protiv Stajkovića.

-Ja sam već izjavio – kaže Tončev – da Stajković nema uticaja u Surdulici, osim spletkarenja i trošenja novca građana. A kada sam ustvrdio da Stajković nije izrekao ni jednu jedinu reč za skupštinskom govornicom, ne samo za Surdulicu, ne samo ni za Pčinjski region, nego i za celu Srbiju, mislio sam time da ilustrujem kako on samo troši narodne pare za platu i ostale troškove, a o tome najbolje govore pomenute cifre.

Tončev, kao građevinski inženjer i vlasnik firme “Tončev gradnja”, odmah sve prevodi u matematiku:

-Dakle, Stajković je za benzin potrošio 397.641 dinar; e sada, uzmimo da je prosečna potrošnja goriva osam litara po kilometru, a dužina relacije Surdulica – Beograd – Surdulica je oko 650 kilometara, po tome, on je trebalo da za šest meseci ove godine pređe preko 50.000 kilometara, odnosno da 80 puta ide iz Surdulice za Beograd i nazad, što iznosi 13 puta mesečno! A građani Surdulice dobro znaju da Narodna skupština nije zasedala svaki dan, a i ne viđaju ga svakoga dana tu, u Surdulici, što znači da on ili ima plaćeni, ili sopstveni stan u Beogradu, za koji dobija naknadu od parlamenta od 35.000 dinara mesečno. Pa kad je toliko pošten i “pravi” demokrata, ja kao, po njemu, najveći “lopov” u Surdulici, pitam zašto nije naplatio samo stan, što bi poreske obveznike koštalo upola manje – 210.000 dinara? A za ovolike pare samo za benzin, on samo obmanjuje javnost, kao najobičniji spletkaroš, koji jedino ume da piše kojekakve prijave protiv svojih neistomišljenika, zloupotrebljava položaj tako što nam šalje razne inspekcije, i to mu je jedina aktivnost u Surdulici i Narodnoj skupštini. Isto ovo važi i za poslanika SRS Dragana Stevanovića, ali njemu je olakšavajuća okolnost što se na svoj način sa skupštinske govornice bori za interese Surdulice.

Stajković, međutim, smatra da Tončev em laže, em ne poznaje materiju:

– Najudaljeniji smo od prestonice, pa najviše i putujemo. Inače, nemam stan u Beogradu, pa nisam ja kao gazda Tončev, koji bi voleo da narodni poslanici iz Surdulice na sednice idu pešice, i da spavaju u parku. Po zakonu, svaki poslanik iz unutrašnjosti koji dolazi na sednicu NS u Beograd, ima pravo da naplati punu kilometražu, i tu se primenjuju koeficijenti koji obuhvataju samo cenu goriva, čime su poslanici u neku ruku oštećeni; većina vozi svoje automobile, bez vozača i troškova amortizacije.

SVE I SVAŠTA

Stajković tvrdnje Tončeva naziva “poturanjem kukavičjeg jajeta”.

– On napada mene, kako bi sakrio svoje grehove, baca javnosti prašinu u oči. Šta je sa njegovim troškovima? Na putovanja ide svojim automobilom, ima svog vozača, i sve to fakturiše poreskim obveznicima Surdulice. Uostalom, neka cifre govore: u 2009 godini, ukupno utrosena sredstva od strane predsenika opštine na ime troškova putovanja, zaključno sa 31.12.2009 su 1.300.000 dinara. Impozantan podatak, s obzirom da predsednik opštine, po sopstvenoj izjavi , ne koristi opštinski vozni park, već sopstveni automobil.

-Na ime usluga po ugovoru – nastavlja Stajković – ukupno utrošena sredstva u 2009, takođe zaključno sa 31.12.2009, su 3.423.688 dinara. S obzirom na širok pojam budžetske kategorije „usluge po ugovoru“, i mogućnosti knjigovodstvenog evidentiranja“svega i svačega“ na toj budžetskoj poziciji, između ostalog i reprezentacija, ostaje samo da se nadamo da celokupni iznos nije otišao upravo na tu namenu. I još jedan podatak, mada je možda i nereprezentativan, s obzirom da se odnosi na plate i naknade i članovima Opštinskog veća, koji primaju paušale, po sednici, u 2009: za tu stavku iz budžeta je utrošeno 2.229.710 dinara. S obzirom da predsednik opštine, po svojoj izjavi, „ne prima platu“, već je se odriče u dobrotvorne svrhe, ipak je malo previše. Inače, sve su ovo informacije iz završnog računa Opštine Surdulica.

No, ni to nije sve; Stajković svoje tvrdnje argumentuje dokumentom pod nazivom “Poseban deo – ukupno planirani izvršeni rashodi i izdaci u periodu januar-jun 2010. godine”, pod brojem 403-1/10-04 od 14. jula 2010. godine, iz Odeljenja za finansije i privredu Opštine Surdulica, u kome je po stavci “Predsednik opštine i Opštinsko veće” za troškove putovanja izdvojeno 561.474 dinara, a za “usluge po ugovoru” 1.893.202 dinara.

-Gde to – pita Stajković – Opštinsko veće putuje? Sve su to Tončevljevi troškovi, on putuje na svoja gradilišta u Beogradu, Negotinu, i ko zna gde još “Tončev gradnja” radi, a sve to naplaćuje iz budžeta. Što se tiče “usluga po ugovoru”, velika većina tih sredstava je suva reprezentacija.

I tako, obračun između dva koaliciona partnera u Surdulici nastavlja se u nedogled. Kako li bi, bože, bilo, da nisu u koaliciji?




  • Ostavi komentar