Progone me bez razloga

Eko Taxi Vranje

Progone me bez razloga

Pred bivšim direktorom je, čini se, nemoguća misija. On do 15. maja mora da, kako zna i ume, utera što više automobila u parking garažu preko puta Duvanske i tako ovaj prostor, sagrađen dok je upravo on vodio Direkciju, učini rentabilnim



Dejan STANOJEVIĆ, lider Gradskog odbora DSS, bivši direktor a sada „nadzorni organ“ za krpljenje udarnih rupa u Direkciji za razvoj i izgradnju Vranja, smatra da ga aktuelno rukovodstvo ovog javnog preduzeća progoni na poslu po političkoj osnovi.
– Jedini sam čovek u gradu koji kritikuje lokalnu vlast, a ovo su posledice – tumači Stanojević odluku aktuelnog menadžmenta Direkcije.
Rukovodstvo ovog javnog preduzeća, sastavljeno od članova DS, odlučilo je da Stanojeviću u ruke uvali vruć krompir u vidu novog radnog zadatka koji se sastoji u sledećem: do sredine maja on po svaku cenu mora da popuni kapacitete javne garaže „Tekija“ preko puta DIV-a i da ovo mesto, otvoreno dok je bio direktor, do 15. maja učini rentabilnim.
Ova javna garaža, inače, od dana zvaničnog otvaranja u julu 2008. godine, posluje sa velikim finansijskim gubicima. Problem neprofitabilnosti aktuelizovao je nedavno sam Stanojević, najpre u Skupštini kao odbornik, a potom i u medijima, kritikujući naslednike za nesposobnost. Međutim, prema proceni pretpostavljenih u firmi, novinarima je na taj način davao „neovlašćene izjave“.

MOBING I ŠIKANA

Nakon toga Stanojević počinje da pominje „šikanu“ i „mobing“. Poziva novinare u DSS i saopštava im da ga na poslu progone. Na čemu temelji ovakve tvrdnje?
– Na tome da su pritisci na mene krenuli od momenta kada je ovdašnji DSS, još pre mesec dana, izneo stav da će nakon 1. maja početi da prikuplja potpise za smenu nesposobne i nestručne lokalne vlasti i tražiti nove izbore. Ne znam čemu tolika nervoza kada sam ja u Skupštini istupao kao opozicioni lider i šef odborničke grupe DSS, i samo odgovarao na tvrdnje sadašnjeg rukovodstva Direkcije koje je izgradnju te garaže nazvalo lošom investicijom. Smatrao sam da imam pravo da takve tvrdnje demantujem, jer je i DSS, preko svojih članova u tadašnjoj vlasti, učestvovao u izgradnji te javne garaže – kaže Stanojević.
Dragan STOJKOVIĆ, njegov naslednik na čelu Direkcije, smatra da Stanojević bespotrebno podiže prašinu i da „ne razlikuje radno angažovanje od politike“.
– Njemu je dat ovaj zadatak zato što je imao određene planove kada je gradio garažu, pa evo šanse da ih sada realizuje. On je čovek iz saobraćajne struke i na ovaj način želimo da mu pružimo priliku da pokaže svoje profesionalne sposobnosti – objašnjava Stojković.
On pojašnjava da se Stanojević, kao osoba koja se nalazi „na ekonomskoj funkciji u firmi“, neovlašćeno pojavio u medijima i bez prave argumentacije kritikovao aktuelno rukovodstvo u vezi garaže.
– To je učinio iako mi, po dolasku u Direkciju, nismo zatekli nikakvu studiju o opravdanosti ovakvog projekta. Kao inženjeru saobraćajne struke pružena mu je prilika da dokaže opravdanost projekta, a on viče „mobing“. Pa, molim vas, da li smem, kao direktor preduzeća, da izdam radni nalog svom zaposlenom, a da ga on odbije sa obazloženjem da je reč o mobingu?! Pa, toga nema nigde. Mi smo na čelu ovog preduzeća skoro dve godine, dosad nismo sprovodili mobing, a sada, kao, odjednom to radimo – s nevericom će Stojković.
Stanojević insistira na činjenici da je „Studijom mirujućeg saobraćaja“, koju je uradio Parking servis iz Novog Sada, bila predviđena izgradnja tog prostora za parkiranje, kao i Generalnim i Detaljnim urbanističkim planom, te Programom uređivanja građevinskog zemljišta od 2005. do 2007. godine.
– Za izgradnju su glasali svi odbornici u prošlom sazivu, čak i odbornici DS – tvrdi bivši direktor Direkcije.

DS BIO ZA GARAŽU

Ako je sve, kako kaže Stanojević, brižljivo isplanirano, ko je pogrešio u proceni i zašto garaža posluje nerentabilno?
– Ukazao sam – otkriva Stanojević – da je u neposrednoj blizni te garaže svakodnevo nepropisno parkirano pedesetak vozila. Njihove vlasnike postavljanjem stubića na trotoarima treba primorati da dođu na parking. U međuvremenu je dozvoljeno i da nam usluge otkažu radnici DIV-a. Fabrika je izgradila vlastiti parking i sada zaposleni tamo parkiraju. Tada je i nastao problem popune kapaciteta – mišljenja je Stanojević, koji dodaje da je spreman da se uhvati u koštac sa problemom.
– Popuniću te kapacitete – garantuje on.
Stanojević, ipak, potencira da mu je čudno što je nalog dat baš njemu.
– Pitam se zašto u protekle dve godine takav radni nalog već nije izdat nekom drugom u Direkciji. Šta se čekalo? Zašto sada i zašto baš meni? – pita se on.
Stanojević, prema Stojkovićevoj tvrdnji, u Direkciji ima isti tretman kao i svi ostali.
– Čak je prema njemu, kao bivšem direktoru, možda bilo i malo popustiljivosti u nekim situacijama. U pogledu discipline i zahteva on nema poseban tretman. Ako omogući stabilno finansijsko poslovanje garaže, osetiće izvesne blagodeti na poslu. U suprotnom, primenićemo mere koje nam po zakonu i internim propisima stoje na raspolaganju – nagoveštava Stojković.
– Moramo struku staviti ispred politike – zahteva Stanojević – jer ću, ako se takve stvari budu dešavale i ubuduće, ili u slučaju eventualnih posledica po mene, zaštitu tražiti od svih relevantnih faktora u gradu i državi. Ipak je u celoj priči najvažnija Direkcija. Briga običnog čoveka za politiku ako ujutro, kada pođe na posao, ispred svoje kuće nema asfalt, ako u ulici nema osvetljenje, ili u kući vodu – zaključuje Stanojević.


NEDISCIPLINA
Direktor Direkcije Stojković čudi se da Stanojeviću smeta dobijanje radnog naloga, ali mu, kako kaže, „nije smetalo da dve godine unazad izlazi, kad god poželi, s posla u radno vreme, a da za to nikome ne odgovara“.
– Javnost bi, takođe, trebala da zna da smo mi po dolasku u Direkciju imali mnogo problema sa radnom nedisciplinom. Trebalo nam je mesec i po da ljude nateramo da na posao dolaze na vreme kako bi Direkcija odavala utisak ozbiljnog i odgovornog preduzeća. Čak smo morali da uvedemo čitače kartica kao evidenciju kada ko od zaposlenih dolazi na posao ili napušta firmu. Izrekli smo dvadesetak disciplinskih mera koje su išle od opomena, preko novčane destimulacije do privremene suspenzije. A kad smo kod Dejana Stanojevića, on je, nakon smene, nastavio da sve konferencije za novinare svoje stranke organizuje u radno vreme, a nikad nije zatražio dozvolu za odsustvovanje. U radno vreme je sedeo u kafićima sa društvom. Da podsetim i da je Direkcija pre nas bila politizovana kao preduzeće. Prostorije DSS-a bile su u zgradi Direkcije. Politika više ne stanuje ovde. Sve se sada svodi na rad, poštovanje organizacije rada i hijerarhije u firmi.

ALEKSANDAR TRAJKOVIĆ
GUBICI SU VELIKI

Zamenik direktora Direkcije, Aleksandar TRAJKOVIĆ, saopštava da je Stanojević oslobođen svih radnih obaveza do 14. maja, osim onih koje su vezane za parking garažu „Tekija“.
– On u ovom periodu treba da obezbedi poslove na izdavanju i rasprodaji parking mesta. Garaža gubitke beleži od prvog dana rada. Da bi se stanje popravilo, mi mesečno moramo imati 70-80 odsto popunjenih mesta sa mesečnim kartama za pravna lica.
Kao nemoguća misija zvuči druga mogućnost.
– A to je da se parking mesta izdaju „na sat“ i da sve non-stop bude puno – kaže Trajković.
Na parking garaži „Tekija“ ima 100 parking mesta. Ako je mesečna karta po mestu 1.200 dinara, to je prostom računicom 120.000 mesečno. Međutim, prema rečima Trajkovića, minimalni mesečni troškovi garaže (plate zaposlenih, održavanje, računi za vodu, struju i sl) su oko 200.000 dinara, plus rate za otplatu garaže.
Trajković dodaje da je najveći mesečni prihod ove garaže tokom 2009. godini bio 139.000 dinara, a najniži 53.900 dinara.



  • Ostavi komentar