U modi su „Nemci“

Eko Taxi Vranje

U modi su „Nemci“

Dva sadašnja i jedan bivši lokalni funkcioner podnovili su se ovih dana novim automobilima. Praktični duh mlađanog Trajkovića iz Direkcije savršeno se uklapa uz „golf“ pete serije, novo vozilo socijaliste Antića personifikuje njegov uspon na lestvici moći, dok novi auto Dejana Stanojevića najbolje oslikava hedonističke sklonosti prvog čoveka vranjskog DSS



Automobili su, govori naše iskustvo, bolna rana lokalnog establišmenta, jer predstavljaju najeksponiraniji simbol finansijske moći koju bi političari i funkcioneri radije prikrili pred očima javnosti. „Ne znam zašto je to zanimljivo“, „imamo dve plate u kući, uštedelo se“, „ tast mi je bogat čovek“, „pa šta ako sam političar, i ja sam čovek“, „uz`o sam kredit“, replike su kojima političari obično pravdaju ovakve finansijske izdatke pred javnošću. „Ne mogu od vas ni auto da kupim“, obično začine kad ih zovu novinari.
Najnoviji automobil u funkcionerskom voznom parku je onaj Aleksandra TRAJKOVIĆA. Zamenik direktora Direkcije za razvoj i izgradnju grada i predsednik IO DS Vranje se, praktično, prvi među demokratama, inače od ulaska u lokalnu vlast uzdržanim u demonstriranju finansijske moći, odvažio na ovakav korak. Opredelio se za „golf peticu“. Moglo bi se reći, čak skroman izbor. Vizuelno ne iritira previše, imajući u vidu šta neki drugi funkcioneri voze. Ali, 8.000 evra u današnje vreme za nekoga je pravo malo bogatstvo. Iz Trajkovićeve vizure nema ničeg lošeg u činjenici da je sebe počastio novim automobilom.
– Naravno, reč je o polovnom vozilu, jer za novo nemam novac. Čak sam i za polovni auto morao da uzmem kredit u Komercijalnoj banci. Prodao sam staru „ford fiestu“, dodao pare od kredita i to je cela priča – objašnjava Trajković.

KAD MOGU DRUGI…

Automobil je, kao što se vidi iz fakture (data na uvid novinaru, uz kreditnu papirologiju), plaćen 801.000 dinara. Trajković ga je „tipovao“ preko interneta, a potom uredio da ga jedna auto kuća iz Subotice transportuje od Nemačke do Srbije. Reč je, kaže, o polovnom dizelašu proizvedenom 2005. godine. Vozilo je prešlo 150.000 kilometara i „solidno je očuvano“.
– Zaista ne vidim zašto bi se toliko prašine podizalo oko ovoga. Ništa nezakonito nisam uradio. Primam redovnu platu, supruga mi je duži niz godina u stalnom radnom odnosu, nismo preterano opterećni troškovima jer živimo sa mojim roditeljima, tako da imamo mogućnosti da uzmemo kredit. Zašto se ljudi ne zapitaju o poreklu novca nekih naših sugrađana koji po ceo dan sede u kafićima, ne rade nigde, a kupuju automobile od po 15-20.000 evra ili otvaraju ugostiteljske objekte – skreće priču sa teme Trajković.
Dobro, ljudi znaju da je ovo tačno ali jedina, ne i zanemarljiva, razlika leži u činjenici da ti ljudi nisu javne ličnosti i ne dolaze tako neposredno i uočljivo u kontakt sa novcem poreskih obveznika kao što je to slučaj sa gradskim funkcionerima koji su za svoj rad odgovorni građanima i državi.
I prethodni direktor Direkcije Dejan STANOJEVIĆ voli automobile. Međutim, dok je sedeo u direktorskoj fotelji nije se usuđivao da kupi luksuzan auto. Kada se nakon poslednjih lokalnih izbora 2008. preselio iz vlasti u opoziciju i netom ostao bez fotelje u ovom javnom preduzeću, pao mu je kamen sa srca. Jednom nam je prilikom priznao da su mu favoriti „audi“ i „bmw“ Ali, ljudi su tada, s pravom ili ne, trubili da je „Denzi pun k`o brod“. Nije bilo zgodno da se razmeće autićem, pa je mudro sačekao. Čim je smenjen sa funkcije, kupio je „golf 5″ iz 2003. godine preko Auto kuće Šabac. Cena – 10.000 evra! Ali, to je bio samo privremeni auto. Nedavno je opet inovirao vlastiti vozni park.
– Nemam šta da krijem. Prodao sam „golfa“ pre dva, tri meseca i, opet za keš, kupio „audi A6“ (2004. godište) preko iste auto kuće. Auto je prešao oko 100.000 kilometara. Platio sam ga 12.000 evra – otkriva Stanojević.

… MOGU I JA

Treba li reći da ni on ne vidi ništa loše u tome što ima pare za takav auto. Podseća da živi u kući u koju se „slivaju“ četiri plate.
– Supruga i ja radimo, zarađuju i roditelji. Pa, kada nakon gotovo dvadeset godina radnog staža sebi ne bih mogao da priuštim takav auto, ubio bih se. Uostalom, vidim da neki direktori iz nove vlasti kupuju znatno skuplja vozila – ukazuje Stanojević.
Bivši direktor Direkcije otkriva da jegova porodica ima još jedno vozilo.
– Supruga vozi „citroen C3“. Kupljen je na lizing sa rokom otplate od šest godina – kaže lokalni lider DSS.
Najnoviji talas obnove funkcionerskog voznog parka zahvatio je i Zorana ANTIĆA, sekretara IO GrO SPS i potpredsednika lokalne skupštine. Osim što ima „pežo 406“ iz 2001. godine (kupljen pre dve, tri godine u polovnom stanju za 8.300 evra), od nedavno je „bogatiji“ za polovni „audi A4“ 1,9 TDI (karavan, 2003. godište, prešao 220.000 kilometara). Automobil je platio 10.750 evra. Podsećanja radi, Antić je pre polovnog „pežoa“ imao „reno lagunu“ iz 1996. godine (svojevremeno plaćena 4.700 evra) za čiju je vrednost, uz doplatu, došao do „pežoa“.
– „Audija“ plaćam na rate. Isplatio sam prodavcu deo novca, a dugujem mu nešto više od 4.000 evra i to ću isplatiti od prodaje „pežoa“. Na ovakav način danas mnogi ljudi kupuju automobile i ne vidim po čemu sam ja poseban – poručuje Antić.
On smatra da u porodici u kojoj rade i supruga i on ima dovoljno prostora za uštedu od plata.
Političari, da se zaključiti, nerado pristaju da ih izdvajaju od drugih, smatrajući da nisu privilegovaniji od drugih građana koji sebi mogu da priušte kupovinu automobila. Bilo bi lepo kada bi se i po ostalim stvarima identifikovali sa običnim svetom, malo ušli među narod i češće se podsetili da su i oni samo ljudi. Jedno, pak, nikada ne treba da zaborave. Obavljaju javne funkcije i za svoje postupke u radu sa novcem koji je vlasništvo grada ili države, odnosno poreskih obveznika, odgovaraju upravo tim napred navedenima. Zato se njihova imena i nalaze u ovom tekstu.


PROFIL
Iza trojice funkcionera koji su sebi priuštili nove automobile stoje višegodišnje političke karijere. Aleksandar Trajković (30) imao je tokom 2003. i 2004. privatnu trgovinsku radnju. Godine 2007. postao je regionalni koordinator Pčinjskog okruga za Nacionalni investicioni plan. Od avgusta 2008. zamenik je direktora Direkcije za razvoj i izgradnju. Član je DS od 2000. godine. U okviru stranke imao je više funkcija. Od januara 2007. je predsednik IO DS Vranje i član predsedništva Gradskog odbora DS.
Zoran Antić (37) ušao je u politiku sredinom devedesetih godina. Posle kraće epizode u DS, menja političko mišljenje i prelazi u SPS. Tamo je najpre predsednik Mladih socijalista. Stalno napreduje do sadašnje funkcije sekretara IO GrO SPS. Tokom funkcionerske karijere bio je u više navrata član gradske vlade, šef Romske kancelarije, predsednik Sportskog saveza, te ženskog odbojkaškog kluba itd. Trenutno obavlja funkciju potpredsednika Skupštine grada Vranja.
Dejan Stanojević (39) diplomirani je saobraćajni inžinjer. U jesen 2004. godine od anonimnog potpredsednika OO DSS postaje jedan od glavnih političara u gradu. Kao direktor Direkcije za izgradnju postaje jedna od najuticajnijih i najkontraverznijih osoba u Vranju. Na čelu ovog preduzeća bio je do sredine 2008. Optuživan je tajno i javno (preko krivičnih prijava, čak i grafita ispisanih po gradu) za razne finansijske malverzacije koje do danas nisu dokazane. I dalje je predsednik vranjskog odbora DSS.

ČUDNO JEFTINO
Može se reći da su trojica funkcionera finansijski dobro prošla prilikom kupovine novih automobila. Trajković i Stanojević pazarili su, čak, po čudno jeftinim cenama. Prema podacima sa sajtova za prodaju polovnih automobila i sa privatnih auto pijaca, „golf 5“ poput Trajkovićevog košta od 10.000 pa čak do 20.000 evra (!!!!!www.autoportal.rs, www.ooyyo.com, www.promobile.rs!), uz napomenu da je Trajković sam uvozio auto, pa je moguće da je prošao nešto jeftinije. Prema podacima sa istih i još nekih veb sajtova, „audi“ poput Stanojevićevog košta 13-15.000 evra, a bolje očuvani idu i do 19.000. Jedino je Antić svoj novi auto možda malo preplatio, imajući u vidu pređenu kilometražu.


GOLF 5
Golf 5 je prvenstveno praktičan automobil, a ovim modelom vw po mnogima ostvario svoju želju namenjenu prošloj generaciji – automobil više klase zapakovan u mali gradski hečbek. Prilično je skup i kao nov i kao polovan, ali je odličan za vožnju i po mnogima najbolji među golfovima. Odličan kvalitet izrade i posvećenost detaljima, dobri motori, udobna vožnja i dovoljno prostora.

AUDI A4 KARAVAN
Nema više mita o neciviliziranosti karavana i njihovoj pijačarskoj nameni. Ako išta, ovaj auto je to pokazao. Postoje samo lepši i mnogo lepši karavani, veliki automobili dopadljivog i suvremenog dizajna, sa prostranom, luksuznom i udobnom unutrašnjosti, koja, uza sve, ima i pristojan prtljažnik. Ispod haube se nalazi motor već provjerenog visokog kvaliteta i dosta dobrih performansi.

AUDI A6
Jedan od najboljih modela, pre nekoliko godina veoma popularan među srpskim džet-setom. Ovaj dizelaš oblih linija, poseduje moćan agregat tipičnih „audijevih“ performansi. Model odlikuje savršeno udobna vožnja koju dodatno uzbudljivom čini raznovrsna dodatna oprema.



  • Ostavi komentar