Opštinari vole “škodu”



Opštinari vole “škodu”

Bog je prvo sebi stvorio bradu, pa će i vlastodršci prvo sebi kupiti nova kola – za sada je tu nova „opel astra“, a planira se nabavka još jednog skupocenog automobila. Ali to nije sve: kada reše svoje lične vozne probleme, vlasnici vranjske sreće krenuće i na niže nivoe, pa će se u novim kolima uskoro voziti i načelnici sekretarijata, ali i pojedini inspektori, gradski komunalni policajci…





Kako se moglo čuti sa raznih strana unutar lokalne vladajuće koalicije, Grad Vranje sprema se da u narednih nekoliko meseci obnovi kompletan vozni park, i čemu je postignut čvrst dogovor partija na vlasti. Bog je prvo sebi stvorio bradu, pa će i vlastodršci prvo sebi kupiti nova kola – za sada je tu nova „opel astra“, a planira se nabavka još jednog skupocenog automobila. Ali to nije sve: kada reše svoje lične vozne probleme, vlasnici vranjske sreće krenuće i na niže nivoe, pa će se u novim kolima uskoro voziti i načelnici sekretarijata, ali i pojedini inspektori, gradski komunalni policajci – služba koja tek treba da se formira… I sve to u času kada vlastima apsolutno nije jasno kako će uopšte preživeti do kraja godine, a povodom činjenice da je gradski budžet morao biti smanjen za oko 150 miliona dinara, novac koji se mora prištedeti praktično u poslednja dva meseca 2009. godine! Nebriga vlasti za stvarnost nije od juče, nebriga za ljude konstanta je u ponašanju srpskih političara uopšte, ali ovakav gest lokalnih vlasti nije zabeležen ni za mnogo diktatorskijih zemana nego je to slučaj sa ovom vlašću. Narod koji je na ivici gladi neće imati mnogo razumevanja za nakane vlasti da sebi kupi nova kola, ali prve ljude čaršije to mnogo ne iritira. Malo ko ima stvarnu moć da ih spreči u njihovoj bahatosti, vlast računa sa tom činjenicom, pa radi po svojoj volji šta joj se prohte. Floskule o brizi za građane, u kojima se ne zna da li više prednjače socijalisti, demokrate ili eksperti, i ovoga puta pale su u vodu pred dnevnim potrebama moćnih da žive u prvoj klasi.

STAROST

Sve je počelo kada je na „Open deju“ SPS-a gradonačelnik Miroljub Stojčić morao da odgovori na nezgodno pitanje o nameri da kupi novi auto za sebe, tik posle izjave „da će u narednom periodu biti toliko teško da zaista ne znam kako ćemo sa tim izaći na kraj“. Kome je teško, teško je, ali kome se može, može se, pa je Stojčić, klasično izbegavajući prave odgovore, ipak morao da proslovi koju o najvećem luksuziranju koje je gradska vlast sebi dozvolila u novom veku. Pokušavajući da čitavu stvar predstavi kao „malu tajnu“, Stojčić je rekao da „postoje neke predradnje koje mora da se urade“. Jer, došlo je vreme da se nešto uradi, budući da od ozbiljnijih automobila Grad Vranje ima „audi“ koji je prešao 594.000 kilometara i „oktaviju“ koja je prešla 300.000 km.
– Dakle, zajedno su ta dva automobile prešla skoro milion kilometara, i to je najstariji vozni park u Srbiji. Načelnici se voze u „stojadinima“ starim preko 10 godina. Veća su ulaganja u održavanje, nego da se novi automobili uzmu na lizing i otplaćuju po sto evra mesečno. Postoje neke mogućnosti da dobijemo određene subvencije, jer smo bili racionalni i nismo imali havarije na putevima. Razgovaramo sa osiguranjem, ali, sve je još u toku – kaže Stojčić.
Socijalisti, preko svog vrhovnog vođe, jasno pokazuju kako vide javnost, i ovom prilikom. Dakle, može, ali ne mora, biće, a možda i neće, znaće se, a možda ćemo i da sve sakrijemo. Uglavnom, sačekajte, dok ne bude kasno.
Sa druge strane, njegov sabrat na vlasti, redar DS-a i zamenik gradonačelnika Igor Andonov u nameri vlasti da se podnovi ne vidi ništa loše, naprotiv. On tvrdi da Grad ima „sve, samo ne auta“, da se čekalo do krajnjih granica, ali da sada ta situacija mora da se promeni, jer je u pitanju bezbednost ljudi koji se državnim kolima voze.
– Kad se negde krene, samo smo sigurni da „oktavija“ može da se vrati. Kupićemo „škodu superb“, a račun smo zatvorili tako što će jedno osiguravajuće društvo da nam donira oko milion dinara. Prodaćemo „audi“ i onaj ogromni džip od 4.200 kubika, i tako obezbediti najveći deo novca. Deo koji će odvojiti Grad za te namene neće biti veći od 300.000 do pola miliona dinara – uveren je Andonov.
Prema toj podeli, Skupština će koristiti „oktaviju“, dok će Kabinet gradonačelnika da se vozi u novoj „škodi“.

REČ

Ovde ne treba biti sitničav, pa držati vlasti za reč. Recimo, prilikom nedavnog saobraćajnog udesa koji su u službenom automobilu imali gradski ministar kulture Zoran Najdić i direktor Pozorišta Nebojša Cvetković, u kolima je bila i izvesna doktorka vranjske Bolnice. I ona je bila na službenom putovanju, ili je DS ipak malo zloupotrebio lokalne državne resurse? E taj slomljeni „punto“ već je prodat, a kasko osiguranje pokrilo je kupovinu nove „opel astre“. Sve u svemu, tvrdi Andonov, grad za nova kola nije odvojio više od 700.000 dinara.
Lepo, samo nije red da se u novim autima voze samo funkcioneri i doktorke. Mora nešto, čisto ravnoteže radi, da se udeli i sirotinji raji, pa vlast doduše nije još dogovorila zamenu SVIH gradskih automobila, ali je na dobrom putu da postojeće „lade“ i „stojadine“ zameni novim.
Prema rečima Igora Andonova, i ovde se pre svega išlo logikom novca. Rečeni automobili toliko su stari da se nikako ne isplati ni da se obnavljaju, ni da se registruju. Andonov u čitavoj priči ne vidi ništa čudno sa njene moralne strane.
– Bezbednost putnika je ugrožena, i to se mora rešavati. Jeste kriza, ali ovo je neminovnost. Uostalom, kakav je to grad koji nema ni jedan normalan auto? – pita se zamenik gradonačelnika.
Prema njegovim rečima, svi stari autmobili ići će na licitaciju, „i nema sile da ih neko dobije na bilo kakav drugačiji način“. A za licitaciju, uopšte prodaju gradske imovine, zadužena je Gradska uprava, na čijem je čelu načelnik Nebojša Ljubić.
– Sve što prodaje Grad ide na javnu licitaciju, ali mi još po ovom pitanju nismo odredili komisiju. Početnu cenu će odrediti veštaci, da stvar ne bi izgedala amaterski, i da posle po gradu ne bi bilo priče da je neko nešto ovde i ušićario – kaže Ljubić.
U Upravi grada o automobilima brine Slađan Novković, šef službe zajedničkih poslova. Prema njegovim rečima, havarisani „punto“ nije išao na licitaciju, nego je u slobodnoj pogodbi razmenjen sa „Zastavom promet“ iz Surdulice za „opel astru“, po sistemu „staro za novo“.
– „Punto“ je bio kasko osiguran, i „Dunav“ je za njega isplatio oko 4.000 evra, a „Zastava“ je ostatke automobila procenila na još 1.000 evra. Ostatak je plaćen u dve rate – objašnjava Novković.
I pored najbolje volje da se razume poslovanje Grada, u čitavoj priči nešto zaista ne štima najbolje. Ako se uzme da „škoda superb“ košta između 18.000 do 38.000 evra, zavisno od dodatne opreme, a da je Gradu nadoknađeno oko million dinara, ostatak novca se nikako ne može nadomestiti sumom od „300.000 do pola miliona dinara“, kako reče Andonov. Fali nekih desetak hiljada evra, ili, možda, ne? Jer, ko hoće da kupi onaj džip od 4.200 kubika.
Sa druge strane, opoziciji bode oči način na koji vlast opravdava kupovinu novih automobila. Dejan Stanojević, kada kaže da je vlast „izmislila perpetum mobile, ili auto koji će da ide na vazduh“, zapravo seiri nad tvrdnjom da će nova kola koštati manje nego održavanje starih.
– Voleo bih da vidim kost – benefit analizu koja to potvrđuje, ako neko od njih zna šta je to. Sigurno je da sada nije čas za takvu kupovinu, i da se ona ne može odraditi bez odluke skupštine – kaže Stanojević.
Na kraju, valja podsetiti da je grad do sada imao praktično jedan veći automobil, a od sada će ih imati dva, ma šta menjali i doplaćivali. Ono, nije redno da ih Voja Djorđević sve potovari u kombi svog sekretarijata i vozi za Beograd, niti pak da tamo idu vozom, ali se mora naglasiti da je trenutak u kome se ova trgovina odvija svakako najpogrešniji mogući. Ali, ko im šta može? Sve dok imaju 35 ruku u Skupštini, radiće šta hoće. A hoće li moći baš i dokle hoće, to ostaje da se vidi u narednim danima.


VOZNI PARK
Prema navodima iz više izvora, Grad trenutno poseduje „oktaviju“ koju koristi gradonačelnik Stojčić, „zastavu 10″ i pominjani „opel“. Tu je i ogroman „tojotin“ džip od 4.500 kubika, poklon „Lekara bez granica“. Retko ko pominje i kombi „hjundai“ koji je Komesarijat za izbeglice poklonio Vranju, ali i dve „lade“ i „jugo 55“, kao i više „zastava 101“ iz prošlog veka.

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar