Vranje na čekanju

Eko Taxi Vranje

Vranje na čekanju

U opštinama Bujanovac i Preševo država preuzima i plaća kvadratni metar privatnog zemljišta po ceni od devet i deset evra, dok je na teritoriji grada taj postupak na samom početku



Eksproprijacija privatnog zemljišta na Koridoru 10 u opštini Preševo je pri kraju, u opštini Bujanovac je odrađena trećina tog posla, dok je na teritoriji grada Vranja na samom početku. Država kvadratni metar preuzetog zemljišta privatnim vlasnicima plaća po ceni od devet i deset evra, ocenjujući tu nadoknadu „izuzetno visokom, jer realna cena eksproprisanog zemljišta treba da iznosi 1-2 evra“. U Vranju, pak, „vlasnička groznica“ očekuje se tek u drugoj polovini ove godine, budući da će deonica novog autoputa do Levosoja u bujanovačkoj opštini, prema najavama, biti završena 1. maja, dok će na teritoriji vranjskog atara započeti da se gradi na jesen tekuće godine.

SARADNjA

Vlasnici poljoprivrednog zemljišta na trasi novog autoputa na Koridoru 10 u opštinama Preševo i Bujanovac u jedinstvenoj su prilici da na ime eksproprijacije svojih imanja dođu do značajnijih novčanih sredstava. Vlada Srbije i nadležno Ministarstvo za infrastrukturu utvrdili su cenu za eksproprisano zemljište koja je višestruko veća od cene poljoprivrednog zemljišta u „običnoj“ kupoprodaji. Fadilj ALjIPI, načelnik Službe za urbanizam opštine Bujanovac, saopštava koju je cenu za eksproprisano zemljište odredila država.
– Država je odredila cenu od 10 evra po kvadratnom metru za poljoprivredno zemljište prve, druge i treće klase, a devet evra za pašnjake i livade – navodi Aljipi.
U JP „Putevi Srbije“, koje lokalnim samoupravama podnosi zahteve za eksproprijaciju privatnog zemljišta, kao i u Ministarstvu za infrastrukturu, smatraju da je određena cena – previsoka.
– Iako znamo da su u početku vlasnici zemljišta u Preševu tražili i preko 20 evra za kvadratni metar zemljišta, ubeđeni smo da je ponuđena cena previsoka i da je realno znatno manja – ističe Goran TOMIĆ, direktor Službe pravnih poslova u JP „Putevi Srbije“.
Slično misli i Aleksandar CVETANOVIĆ, državni sekretar u Ministarstvu infrastrukture.
– Realna cena je evro do dva, a država plaća deset evra, što je previsoko. Ispašće da državu više košta eksproprijacija od same izgradnje autoputa. Mislim da su se neki bogataši dosetili da kupe zemlju, pa sada ucenjuju. To su kriminalne radnje, pa treba preispitati kupoprodaju zemlje na trasi Koridora 10 u poslednje dve godine – ogorčen je Cvetanović.
Nebojša JOVANOVIĆ, inženjer za kontrolu investicija u Institutu za puteve, međutim, napominje „da je dobro što je država ponudila cenu od devet i deset evra za kvadratni metar eksproprisanog zemljišta“.
– Ne smemo da zaboravimo da smo naročito u opštini Preševo imali problema sa vlasnicima zemljišta, jer su tražili znatno više. Ovako bar neće doći do suda, a sudski postupak bi odložio radove na izgradnji autoputa od makedonsko-srpske granice prema Preševu i dalje – pomirljiv je Jovanović.
A Branko JANKOVIĆ, načelnik Službe za investicije u JP „Putevi Srbije“, potencira „da je za sada odlična saradnja oko eksproprijacije privatnog zemljišta na trasi autoputa sa nadležnim službama u opštinama Bujanovac i Preševo“.
– Zadovoljni smo logistikom koju nam pružaju u Preševu i Bujanovcu nakon što im je JP „Putevi Srbije“ uputilo zahteve za eksproprijaciju privatnog zemljišta na trasi Koridora 10. Deo zahteva su čak rešili pre roka od dva meseca. To isto očekujemo i u Vranju, gde smo lokalnoj samoupravi pre desetak dana uputili zahteve za eksproprijaciju – kaže Janković.

INTERES

Najveći posao oko eksproprijacije privatnog zemljišta na trasi Koridora 10 uradila je Služba za urbanizam opštine Preševo. Po rečima Agima NEBIJUA, načelnika pomenute službe, „doneto je više od 400 rešenja o eksproprijaciji privatnog zemljišta u ovoj opštini“.
– Završili smo 85 odsto tog posla, a imali smo nešto više od 500 zahteva. Dobro sarađujemo sa JP „Putevi Srbije“, jer smo svesni šta Koridor 10 znači za Preševo i sve građane na ovom području. Zato ćemo do kraja uraditi naš deo posla i omogućiti nesmetano odvijanje radova na izgradnji novog autoputa – ističe Nebiju.
Kako su zemljani radovi nastavljeni na teritoriji opštine Bujanovac, od Bukurevca prema Levosoju, i u Službi za urbanizam ove opštine prionuli su na posao oko izrade rešenja o eksproprijaciji privatnog zemljišta na trasi Koridora 10. Fadilj Aljipi, načelnik ove službe, naglašava da je do sada doneto 180 rešenja.
– Od 526 predmeta u vezi eksproprijacije, doneli smo do sada 180 rešenja. Za sada se posao odvija veoma dobro i bez ikakvih problema. Nastavićemo tako da radimo ovaj posao, jer je novi autoput u interesu svih nas koji živimo u ovim opštinama – zaključuje Aljipi.
Prema najavama nadležnih, vlasnicima zemlje na teritoriji grada Vranja ostaje za sada da se strpe.


TRASA
Trasa Koridora 10 kroz opštinu Preševo prati postojeći magistralni put, kroz atare sela Cakanovac, Čukarka, Trnavska reka, Žujince i Bukurevac, na deonici dugoj 10,7 kilometara. Od Bukurevca prelazi na teritoriju opštine Bujanovac, kroz atare Rajinca, Biljače, Crnotinca, Letovice, Oslara i Levosoja, dokle prati postojeći put, na deonici dugoj 10, 3 kilometra. Od Levosoja se odvaja od postojećeg puta, ide kroz selo Božinjevac, a kod klanice „Jugokop“ predviđena je izgradnja petlje „Bujanovac 2“. Odatle trasa u blagom polukrugu prelazi reku Južnu Moravu, prolazi kroz atare sela Žuželjice i Ljiljanca i ponovo izbija na levu obalu Južne Morave kod sela Srpska kuća, gde je predviđena petlja „Bujanovac 1“. Odatle pa do Neradovca autoput prati trasu postojećeg puta, zatim skreće udesno a kod Vranja prolazi iza Sima i železničke stanice, gde će se nalaziti i petlja..

DO VRANjA U MAJU 2010.
Kako saznajemo u Odeljenju za imovinsko-pravne poslove grada Vranja, JP „Putevi Srbije“ uputilo je pre dve petnaestak dana zahteve za eksproprijaciju privatnog zemljišta na trasi Koridora 10 na teritoriji nekadašnje vranjske opštine. Na vranjskoj teritoriji trasa novog autoputa kroz atare sela Davidovac, Pavlovac i Neradovac prati postojeći put, između Neradovca i Ribinca odstupa od sadašnjeg puta, zavijajući prema Južnoj Moravi, ali ka njenom levom priobalju uporedo sa železničkom prugom. Petlja Vranje predviđena je na prostoru naselja Donja Raška, odakle trasa novog autoputa zavija prema postojećem putu, sa kojim se spaja kod Suvog Dola. Kroz atare Ranutovca, Bresnice i Moštanice novi put prati trasu starog, a petlja „Vranjska Banja“ biće sagrađena na sadašnjem mestu, kod sela Bresnica. Kod Moštanice novi put se odvaja od postojećeg, u ataru sela Korbevca prelazi preko Južne Morave i kod Prevalca izbija na postojeći put. Predviđa se da do Vranja novi autoput bude sagrađen do maja 2010. godine. Inače, deonica od Levosoja do Neradovca duga je 15,8 kilometara, a od Neradovca do Vladičinog Hana 26,2 kilometra.


VOX POPULI
KAD ĆE BITI GOTOV KORIDOR 10?

Hranislav Stojmenović, (45), radnik:
– Za 15 godina.
Goran Savić, (39), radnik:
– Nadam se da će tri godine biti dovoljne.
Dejan Djorđević, (32), radnik:
– Izgleda uskoro.
Milorad Milenković, (50), radnik:
– Sumnjam u izgradnju, zbog krize.
Miloš Djorđević, (20), vojnik:
– Mislim da ćemo čekati još 20 godina.



  • Ostavi komentar