Sledi provera finansijskog poslovanja Pozorišta

Eko Taxi Vranje

Sledi provera finansijskog poslovanja Pozorišta

Dug od fantastičnih više od šest miliona dinara samo govori o krajnje neodgovornom odnosu direktora, a to verovatno nije jedini dug ovog pozorišta



Isprovociran izjavama reditelja Juga Radivojevića u prošlom broju „Vranjskih“, gradski ministar za kulturu Zoran Najdić, pojašnjava kolika je njegova i odgovornost ostalih prozvanih u sada već slučaju „Pozorište“, a kolika aktuelnog direktora gradskog teatra, Radoslava Radivojevića.
Pošto je njegova odgovornost u ovom slučaju na maksimalnom nivou, tvrdi da mu cilj nije nikakvo lično, niti partijsko koristoljublje. Nije mu važno da bude omiljen, već da svi
građani veruju u odluke nove gradske vlade koje će pokušati da što efikasnije realizuju.

DUGOVANjA

U skladu sa predizbornim obećanjima, insistirali ste na transparentnosti poslovanja javnih ustanova. Šta ste od direktora Pozorišta „Bora Stanković“, Radoslava Radivojevića tražili da dostavi, a šta ste dobili?
– Poslovanje javnih ustanova kulture je manje-više regulisano prilivom sredstava iz budžeta. Pozorište je u nešto povoljnijoj situaciji zato što se velikim delom finansira iz sopstvenih sredstava, tako da programska politika direktno utiče na visinu sopstvenih prihoda, a u krajnjoj liniji, najodgovornija osoba za funkcionisanje pozorišta je sam direktor Radoslav Radivojević. Pozorište je samo za realizaciju festivala „Borini pozorišni dani“, od sponzora i prihoda ulaznica, ostvarilo ukupan prihod od 3. 240. 514, 40 dinara. Ja sam, za potrebe gradskog veća, dopisom od 4. novembra ove godine zatražio finansijski izveštaj „Borinih pozorišnih dana“ od direktora pozorišta. DS je još u vreme formiranja vlasti najavio transparentnost u smislu podnošenja finansijskih izveštaja za realizaciju određenih programa i festivala, s obzirom na to da sredstva nisu mala i da građani imaju pravo da znaju na koji način se troše budžetske pare i koji su mehanizmi i procedure donošenja odluka. Radoslav Radivojević je trideset dana kasnije, zbog bolesti, dostavio nepotpun finansijski izveštaj, tako da sam zatražio dopunu izveštaja. Želim da napomenem da je Radivojeviću i sam gradonačelnik Miroljub Stojčić sugerisao da pripremi kompletan izveštaj, održi konferenciju za novinare i izvesti javnost o troškovima festivala. Podnošenje finansijskih izveštaja programa, manifestacija, festivala, trebalo bi da bude redovna praksa svih ustanova kulture, tako da očekujem da i sam Radivojević da javnosti da na uvid tražene izveštaje.
Pozorište Elektrodistribuciji duguje preko šest miliona dinara. Koji su još njihovi dugovi i kome?
– Za problem sa strujom sam saznao avgusta meseca kada je Pozorištu i prekinuta isporuka električne energije. Radoslav Radivojević je tada bio na letovanju u Bugarskoj odakle je zvao i mene i gradonačelnika Stojčića da uplatimo deo duga čime bi omogućili nesmetan rad Pozorišta. Dug od fantastičnih više od šest miliona dinara samo govori o krajnje neodgovornom odnosu direktora, a verovatno to nije jedini dug ovog pozorišta, tako da sam ja iskreno zabrinut, zatražio kompletan izveštaj o svim dugovanjima ove ustanove. Izveštaj još uvek nisam dobio.
Na koji način nameravate da proverite da li je bilo nenamenskog trošenja para u Pozorištu?
– Verovatno će uslediti kompletna provera finansijskog poslovanja za poslednje četiri godine.
U prethodnom sazivu gradske vlade Pozorište je po koalicionom sporazumu pripalo DSS. Imate li informacija, da li su oni kontrolisali rad direktora?
– Nemam saznanja da li su oni imali neke ideje u vezi sa unapređenjem rada Pozorišta, čak ne znam ni na koji su način komunicirali međusobno i kontrolisali rad ove javne ustanove kulture. Ali direktor Narodnog pozorišta iz Leskovca, Nenad Vukojević, mi je rekao da je svojevremeno imao ponudu čelnih ljudi DSS-a, pre svega Dejana Stanojevića, da dođe u Vranje i prihvati posao direktora Pozorišta „Bora Stanković“. Razgovori sa Vukojevićem su skoro bili pred zaključenjem, tačnije, Vukojević je bio pred pristankom, kada je DSS u zadnjem trenutku povukao taj predlog. Spekuliše se sa podacima da je neko „sa vrha“ izvršio određeni politički pritisak na DSS kako bi se od ovog kandidata odustalo, a Radoslav ostao i dalje na čelu Pozorišta.

PODMETANjA

Kako komentarišete izjavu Juga Radivojevića da je jedan od prvih zahteva nove gradske vlade bio smena Radoslava Radivojevića?
– Jula meseca su upravo ove novine, u broju 596, pokrenule priču o navodnoj smeni direktora Narodnog pozorišta „Bora Stanković“. Međutim, od formiranja nove gradske vlasti ostanak Radoslava Radivojevica na mestu direktora Pozorišta ničim nije dovođen u pitanje. I na to pitanje imate odgovor u pomenutom tekstu. Još tada se kalkulisalo sa imenovanjem Dragana Marjanovića na pomenutu funkciju, ali ja moram ponovo da napomenem da angažovanje Marjanovića nikako nije u vezi sa smenom u Pozorištu. Marjanović je kao nestranačka ličnost bio na listi odbornika, dok je njegove profesionalne usluge u toku kampanje GO DS platio. Želim da podsetim da je DS u koalicionom sporazumu i podeli dobila Pozorište i da je, prvenstveno, moj stav bio da ovu ustanovu od velikog kulturnog značaja, ne samo očuvamo, već i reorganizujemo, prilagodimo savremenim uslovima tržišta. Na taj način ono bi postalo deo kulturne i turističke ponude Vranja. Ističem da smo u saradnji sa Pozorištem ostvarili saradnju u smislu realizacije raznih kulturno-umetničkih programa, da ničim nismo ugrozili programske aktivnosti repertoarske 2008., da nismo uticali na program festivala „Borini pozorišni dani“. Mi smo jednostavno verovali Radoslavu Radivojeviću, tako da konstatacija Juga Radivojevića o navodnom zahtevu nove gradske vlade za smenu njegovog oca nije istinita.
Koliko ima istine u pričama da je Vojkan Ristić „u igri“ za mesto direktora Pozorišta?
– Vojkan Ristić, dopisnik lista „Danas“, u svom tekstu od 27. oktobra „Nacionalni festival za internu upotrebu“, ukazuje na činjenicu da direktor Festivala ne mari mnogo za opšti interes s obzirom na to da mu nije stalo da putem medija promoviše Festival na nacionalnom nivou. Jug Radivojević vrlo dobro zna uzrok sukoba između Radoslava Radivojevića i Vojkana Ristića, ali zaista ne razumem njegovu teoriju o navodnom imenovanju ovog novinara za direktora Pozorišta. Želim da istaknem da lično slabo poznajem Vojkana Ristića, da je on potpuno nepoznat rukovodstvu GO DS i da nije član DS, tako da navodne spekulacije o njegovom imenovanju za direktora Pozorišta nemaju nikakvu osnovu i imaju za cilj samo da diskredituju ugled GO DS.
Da li ćete, eventualno, raspisivati konkurs za to mesto?
– Poslednjih desetak dana presreću me različiti ljudi po gradu, poznatii nepoznati i pitaju ko će biti novi direktor Pozorišta, govore da DS nema kvalifikovanog čoveka… Ja znam da DS nema odgovarajućeg čoveka za mesto direktora Pozorišta, ali nema ga ni grad. Navedite mi jednog čoveka iz Vranja koji je kvalifikovan za upavljanje Pozorištem! Neko se zaista potrudio da nema konkurenciju na duži vremenski period. Nije problem u kadrovima DS, već je pitanje kako sprovesti potrebnu proceduru, organizovati konkurs i pronaći umetničkog direktora koji će svojim četvorogodišnjim umetničko-produkcijskim planom obezbediti perspektivu ovog pozorišta. Namera GO DS nije bila da razvija taj tip metodologije nalaženja novog direktora, ali ne isključujem ni tu mogućnost.


BEZOBRAZNE KVALIFIKACIJE
– U intervjuu koji je Jug Radivojević dao za prošli broj vašeg lista, izneo je nekoliko neistinitih tvrdnji, a jedna od njih je i priča o navodnoj smeni njegovog oca zarad imenovanja nekog člana DS na mesto direktora. Narodni poslanik Goran Stefanović sa čitavom ovom situacijom nema nikakve veze, a Jug Radivojević ga je prozvao po inerciji. Kvalifikacija da su čelni ljudi DS šićardžije, u najmanju ruku je bezobrazna. Povod za traženje finansijskog izveštaja od Pozorišta nije pisanje Vojkana Ristića, imenovanje člana DS za direktora ili neki treći razlog. Ovde se ne radi o smeni Radoslava Radivojevića, već o transparentnost rada Pozorišta, odnosno o trošenju novca. Dodatni problem napravio je i sam Jug Radivojević svojim nastupom na jednoj lokalnoj televiziji kada je polemisao o visokim honorarima koji mu se „pripisuju“, angažovanjima svojih prijatelja, kada je komentarisao rad gradske uprave i odnos novih vlasti prema Pozorištu. GO DS je tih dana bio izložen velikim pritiscima, a u javnosti je otvoren front za svakojake spekulacije i ogovaranja, ali se iskreno nadam brzom raspletu. Javnost će dobiti kompletan uvid u rad i finansijsko poslovanje Pozorišta „Bora Stanković“ – kategoričan je Zoran NAJDIĆ.



  • Ostavi komentar