Železnice Srbije: Kašnjenje JUŽNOG voza

Ministarstvo za evropske integracije

Zvaničnici aktuelne vlasti i rukovodstvo Infrastrukture Železnica Srbije obećavaju brzu prugu na relaciji Niš – Preševo do 2025. godine, a obnovu železničkog putničkog saobraćaja najavili su pre dve godine za jun 2023, kada će biti završena rekonstrukcija dela pruge od Brestovca do Međurova kod Niša.

„Kašnjenje“ južnog voza u trajanju od dve godine, za koliko je produžena železnička odsečenost juga Srbije od ostalih delova železničke mreže Srbije, odnosno, Pčinjskog okruga od centralnih, ističnih, severnih i zapadnih krajeva države, vlast opravdava najavom rekonstrukcija „južne pruge“ na više relacija.



To su deonice železničke pruge Niš – Preševo na relacijama Brestovac – Vinarci, Ristovac – Bujanovac, Vranjska Banja – Đorđevo i Bukarevac – Preševo, ali ti projekti nisu najavljeni u drugoj polovini 2021. godine zbog obećanja da će putnički saobraćaj od Niša do Preševa biti obnovljen 2023. godine i zbog parlamentarnih izbora planiranih 2022. godine!

Ovaj predizborni manevar „dopunjen“ je ugovorom između Vlade Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) koji je „težak“ 550 miliona evra za rekonstrukciju pruge na relaciji Beograd – Niš, a za deonicu Niš – Preševo odvojiće se 180 miliona evra.



U međuvremenu dogodile su se „određene teškoće“ koje će još više doprineti kašnjenju južnog voza, železnička obilaznica oko Niša, planirana da se završi do 2023. godine, moraće da sačeka svečano otvaranje za par godina, kao i rekonstrukcija deonice Niš – Dimitrovgrad, koja takođe predstavlja deo južne pruge.

Konačno, Infrastruktura Železnica Srbije planirala je rekonstrukciju 27 železničkih stanica u Srbiji, a među njima su samo dve na južnoj pruzi, Niš i Crveni krst, dakle, ovim projektom nije predviđena nijedna druga stanica na pravcima prema Dimitrovgradu i Preševu.

Zato se na kraju već zamišlja kako vozovi na brzoj pruzi na relaciji Niš – Preševo, pri brzini od preko 150 kilometara na sat, staju na stanicama u Grdelici, Bujanovcu, Predejanu koje, na žalost, ovako ruinirane i zapuštene, nikako ne pristaju uz motorne vozove koji jure pomenutim brzinama na rekonstruisanoj južnoj pruzi!

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar