Kada vidimo zastavu Srbije na spoljašnjosti nekog objekta ili pak u nekoj prostoriji, ona podstakne posebno osećanje kod onih koji je smatraju svojom. Ukoliko postavimo pitanje zašto se ona može videti u različitim situacijama i u različitim oblicima, dobićemo odgovore koji će nas uputiti na reči kao što su identitet, prepoznatljivost, emocije, zajedništvo. No, da pogledamo koji je značaj upotrebe zastave i u kojim prilikama se ona sve može koristiti.
Zastava je simbol i igra značajnu ulogu u brending strategijama
Uloga koju zastava ima, a naročito zastava Srbije, nije samo dekorativna. Ona je simbol koji govori o identitetu, i koristi se tamo gde taj identitet treba istaći. Ona je takođe veoma jako sredstvo za komunikaciju. Njen značaj ogleda se u vizuelnoj prepoznatljivosti – kada vidimo srpsku zastavu na nekom mestu znamo da to ima veze sa zvaničnim institucijama, ili da označava neku povezanost sa državom Srbijom. Zastava nosi poruku o zajedništvu, i povezivanja sa određenim vrednostima koje ona simbolizuje. Svaka boja na zastavi ima određenu simboliku i značenje, a sve zajedno čini jedinstven osećaj kada je ugledamo.
U vremenu kada je većina usmerena na vizuelno, uvek nam pre privuče pažnju ono što vidimo nego nešto što, recimo, treba da pročitamo. Zastava privlači pažnju i izaziva interesovanje. Iznad svega, izaziva emotivne reakcije, evocira nacionalni ponos, pa čak i nostalgiju, što može podstaći još veću prisnost.
U kojim se prilikama koristi srpska zastava
Osim što se koristi kao obavezno obeležje svake državne institucije, srpska zastava se može koristiti i u mnogim drugim prilikama, koje i ne moraju biti zvanične. Da krenemo pre svega od organizovanih događaja. Svima će tu najpre pasti na pamet neko sportsko dešavanje na kom učestvuju predstavnici naše zemlje. Ipak, one su osim tamo prisutne i na raznim festivalima i manifestacijama. Osim toga što je obeležje, ona je i način da se privuče pažnja posetiocima na određeno mesto (štand, tribina ili neposredna okolina). Može se zaključiti da se za sve te svrhe ne koristi jedna te ista vrsta zastave niti iste dimenzije, te kada je u pitanju srpska zastava cena zavisi od veličine, materijala, i eventualno propratnih elemenata za kačenje i postavljanje.
U promocijama i kampanjama zastava je vrlo važno sredstvo da se nešto istakne, što se odnosi i na digitalni marketing (društvene mreže, internet stranice…). na važnim društvenim događajima zastava se može koristiti i kao simbol podrške i zajedništva kako bi se ojačale veze i pokazala društvena odgovornost.
Vrste srpskih zastava koje se koriste
Pre svega se pravi podela između onih zastava koje se prave za spoljnu i unutrašnju upotrebu. One se razlikuju najpre po načinu isticanja i po materijalu od kog se prave. Za spoljašnju upotrebu to je zastava koja se pravi od izdržljivog materijala koji je otporan na sunce kišu i vetar. Najčešće se koristi poliester sa mrežastim tkanjem, odnosno mesh materijal. Vidljive su s obe strane, mogu se postavljati na jarbole ili na zidne nosače, odnosno koplje, ili na postolje. Za unutrašnjost se zastave koriste na postolju, koplju, ali i mogu biti u manjim dimenzijama okačene na zid, ili na postolju na stolu. Vrlo često se u unutrašnjosti koristi svečana zastava napravljena od satena, mogu i ne moraju imati rese, a najčešće su istaknute u kabinetima, salonima i određenim prostorijama namenjenim za skupove.
Nije svaka zastava ista
Osim što se razlikuju po dimenzijama i materijalu od kog su napravljene, ali i načinu postavljanja, srpska zastava se razlikuje i po izgledu. Naime, postoje one sa grbom i bez njega, kao i razlika u njihovoj upotrebi. Državna zastava je zastava sa grbom, narodna zastava je trobojka, a postoji zastava predsednika Srbije i zastava predsednika Narodne skupštine -standarta.
Gde se mogu nabaviti zastave
Iako toga možda nismo svesni, zastava Srbije je i te kako tražena, a jedno od često postavljenih pitanja jeste gde se one mogu nabaviti i da li postoji jedno mesto gde se mogu naručiti sve navedene varijante. Štamparije koje se bave digitalnom štampom su pravo mesto za to, gde možete naručiti kakva god zastava vam treba. One u ponudi uglavnom imaju standardne dimenzije, a takođe se mogu naručiti po posebnim zahtevima, gde se šivenje i štampanje čeka nekoliko dana. Standardne veličine su inače 40×26 centimetara, zatim 120×80, 150×100, 200×133, 300×200 centimetara. Jednom napravljena zastava može se koristiti dugo ukoliko se pravilno održava, ali one spoljašnje su naročito izložene habanju, tako da se kod njih preporučuje skidanje kada su loše vremenske prilike, a kod zastava koje se koriste unutra redovno i pažljivo čišćenje.
FOTO: Pexels
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.