Haix job

Naprednjaci na plovnom putu bez povratka



Tomu Nikolića iz Bajčetine nije ni zatekla ni iznenadila sugestija njegovih arhiprijatelja Kineza koju su mu uputili prilikom njegove posete najmnogoljudnijoj zemlji sveta.

– Usaglasite se i dogovorite sa Makedonijom i Grčkom, pa vam naša pomoć neće nedostajati u razmatranju realizacije projekta plovnog kanala Dunav – Morava – Vardar – Egejsko more – poručili su galantni kineski stručnjaci iz Državne komisije za reforme i razvoj u Pekingu Nikoliću, inače velikom zagovorniku i promoteru ovog grandioznog projekta o kome sanjare još uvek njegovi naprednjaci.

Tomin prijatelj i saradnik u SNS sve do početka Vučićeve epohe Milan Bačević 2012. godine zanosio se idejom o izgradnji plovnog kanala Dunav – Egejsko more, pod sloganom „da brodovi plove Moravom“ i „da Vranje bude jedna od najznačajnijih luka na tom transbalkanskom vodenom putu“.



Bačevićevu viziju o „brodovima na Moravi“ tokom poslednjih meseci prošle godine uveliko su baštinili naprednjaci iz drugog ešalona moći i uticaja u stranci Aleksandra Vučića, igrajući na kartu „sveopšteg ekonomskog napretka celokupnog gravitacionog područja u slivu Velike i Južne Morave i Vardara, poručujući da osim Srba, blagostanje očekuje i susedne narode, Makedonce i Grke“.

Na nesreću po SNS vizionare, baš u vreme kada realizacija grandioznog projekta, uz pomoć kineskih prijatelja, naravno, samo što nije krenula, domaći ekonomski stručnjaci iz korpusa „stranih plaćenika“ ispostaviše zanesenjacima iz Nikolićeve okoline koliko košta plovidba Moravom i Vardarom, uz opravdane sumnje da se taj uloženi novac nikada ne može vratiti.

Plovni kanal Dunav – Morava – Vardar – Egejsko more, dakle, koštao bi Srbiju, Makedoniju i Grčku 17 milijardi evra, Srbiju ponajviše, jer od ukupne dužine tog kanala od 650 kilometara, Beograd treba da izgradi „deonicu“ dužu od 400 kilometara i uloži 14 milijardi evra!

A na tom plovnom putu valja sagraditi 63 brodske prevodnice koje bi savladale ukupnu visinsku razliku od 783 metra i omogućile plovidbu brodova manje nosivosti na međusobno povezanim akumulacijama, budući da obe Morave i Vardar nisu plovne reke i tokom leta imaju malu količinu vode u svojim rečnim tokovima.

 Zato se, na kraju, s punim pravom postavlja pitanje da li je bolje poslušati domaću ekonomsku pamet koja upozorava da se radi o nerentabilnom projektu, ili, ipak, naprednjačke „vizionare“ koji bi da plove Moravom po svaku cenu, pa makar ona ovu zemlju koštala nepovratnih i zauvek izgubljenih 14 milijardi evra!?

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar