Lokalni naprednjački mediji širom Srbije, do sada, kroz konkurse, razne projekte i marketing, na ovaj ili onaj način, dobili milione dinara. Iako stoji da medijima treba pomagati, u praksi se dešava da ovaj novac zapravo ide za marketing vladajuće koalicije, a najviše – SNS. Ako već naprednjački „novinari“ služe kao PR služba SNS, čemu onda razni piarovi i službe za saradnju sa javnošću u Gradskoj upravi i po preduzećima?
Ironično je i da kada to istoj javnosti, građanima, treba neka informacija iz istih tih službi, odgovornih i nadležnih – nigde nema. Ovo primećuju i na portalu Cenzolovka.
– Mediji koji proveravaju informacije i tačno informišu građane nikad nisu bili važniji za građane i nikad nisu bili u gorem položaju. Pretplata je još uvek misaona imenica, na medijskim konkursima nisu omiljeni zbog kritike vlasti, a firme ne smeju da se kod njih reklamiraju. Dok ozbiljan novinarski rad zahteva i vreme i ulaganja, i dalje najbolje finansijski stoje mediji koji izmišljaju vesti, ne proveravaju ništa i prepisuju jedni od drugih – precizan je opis medijske slike u Srbiji na ovom portalu.
Da građani nisu spremni da finansijski podrže nezavisne medije pokazuje i istraživanje koje su prošle godine USAID i IREX sproveli u saradnji sa CeSID-om na uzorku od 1.000 ispitanika starosti od 25 do 55 godina.
Čak 72 odsto ispitanika ne bi bilo spremno da novčano pomogne rad nezavisnih medija.
Jednokratnu novčanu pomoć dalo bi 16 odsto ispitanika, dok bi kontinuiranu podršku pružilo devet odsto ispitanika.
Prosečna suma novca koju bi ispitanici bili spremni da izdvoje je 976,45 dinara.
Model podrške koji ispitanicima najviše odgovara jesu donacije (49 odsto).
Među ispitanicima je 24 odsto onih kojima pretplata kao model odgovara, a poseban sadržaj/informacije kao opciju platilo bi njih 16 odsto.
Dva najčešća razloga koja sprečavaju ispitanike da novčano podrže rad nezavisnih medija jesu finansijske mogućnosti (49 odsto) i to što nisu informisani o načinima na koje mogu da pomognu (27 odsto). Rad lokalnih medija ne bi podržalo 82 odsto ispitanika u prošlogodišnjem istraživanju, dok je 2019. godine taj procenat ispitanika bio nešto veći – 89 odsto.
NIV
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.