Vranje – Iako su u obrazovanju Pčinjskog okruga uspeli da zbrinu većinu radnika koji su na početku procesa proglašeni za tehnološki višak, 19 njih će na kraju ipak ostati bez posla.
– Nemoguće je trenutno naći rešenje za fizičko vaspitanje u školama gde pretežno živi albanska nacionalna manjina.
Engleski jezik je takođe problem i tu nemamo slobodnih časova.
Svi radnici imaju kakva – takva rešenja za ovu školsku godinu, a tu su i zakonske otpremnine.
Pratićemo, pa ako neko ide u penziju, rešavaćemo i popunjavati koliko možemo – kaže prosvetni savetnik Jovica Stevanović.
Kada je formirana lista tehnoloških viškova, podseća, na spisku je bilo 289 nastavnika u Pčinjskom okrugu, da bi se sada taj broj smanjio na 122.
– Više od 100 ljudi je u međuvremeno zbrinuto, upućeno u druge škole ili imaju neko privremeno rešenje.
Od tih 122, koji predstavljaju delimično tehnološki višak, 19 radnika nije ni na koji način rešeno, od kojih je dvoje odbilo ponuđeno rešenje – ističe Stevanović.
Kada je reč o vannastavnom osoblju, prema njegovim rečima, od 34 radnika koliko ih je bilo na početku, sada je na spisku 21.
– Svi oni imaju privremeno, delimično ili umanjeno angažovanje po školama – navodi Stevanović.
Situacija sa tehnološkim viškovima u prosveti, prema rečima Dušana Mladenovića, predsednika Okružnog odbora Unije sindikata prosvetnih radnika u Vranju, znatno je bolja nego proteklih godina.
– U centralnoj bazi podataka Ministarstva, koji su najrelevantniji, samo četvoro kolega na teritoriji Vranja je potpuni tehnološki višak.
A, bilo ih je oko 11 na početku. S tim što može i za ostale da se nađe rešenje i ja verujem da će se naći – kaže Mladenović.
Do ovako pozitivnog ishoda došlo je, dodaje Mladenović, zahvaljujući poštovanju kolektivnog ugovora.
– Čini mi se da su i direktori škola uvideli da moraju da poštuju ugovor i preuzimaju tehnološke viškove.
Ima i kolega kojima nedostaje 10 ili 20 odsto do potpune norme, a tu je i vannastavno osoblje, ali oni nisu toliko ugroženi kao oni koji su ostali bez celokupnog fonda časova – ističe Mladenović.
Kako je najavljeno iz Ministarstva prosvete, oni bi uz otpremnine trebalo da budu otpušteni iz obrazvnog sistema.
Radna grupa za zbrinjavanje viškova, kako kaže Mladenović, rešava problem tek kada im se neko obrati.
– Na teritoriji grada Vranja je bilo vrlo malo takvih zahteva. To znači da se sve rešavalo u kolektivu, uz razumevanje problema – navodi Mladenović.
Iz Ekonomsko-trgovinske škole u Vranju potvrđuju da je i dalje problem engleski jezik, gde se po nastavnom godišnjem planu i programu za novu školsku godinu, „gube“ časovi.
– Koleginica, profesorka engleskog jezika je 45 odsto tehnološki višak.
Pokušavamo da pronađemo neko rešenje kako bismo ublažili taj procenat.
Nije samo u našoj školi problem engleski – kaže Ivica Janjić, pomoćnik direktora.
Suzana Mišić Stanković, direktorka vranjske Gimnazije “Bora Stanković”, navodi da je u njenoj školi veći deo časova engleskog jezika rešen.
– Kolege su zbrinute u okviru škole, ili u drugoj školi gde je bilo mogućnosti.
Iz ostalih predmeta, takođe su ljudi zbrinuti i u odnosu na prethodnu godinu sada je sam proces rešavanja tehnoloških viškova mnogo efikasniji i organizovaniji – ističe Mišić Stanković.
Jedno je sigurno – dok traje školska godina, trajaće „agonija” (ne)zaposlenih u obrazovnim ustanovama. A onda – sve ispočetka.
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.