Istraživanje koje je urađeno za potrebe usvajanja Lokalne brend strategije pokazalo je da je neprikosnoveni brend po mišljenju Vranjanaca, ali i posetilaca grada, lik i delo proslavljenog pisca Bore Stankovića.
Grad Vranje i Visoka škola modernog biznisa iz Beograda su početkom juna 2017. godine postigli dogovor o realizaciji projekta „Vranje kao brend“, čiji je cilj bio da pokrene potencijale Vranja u pravcu stvaranja prepoznatljivosti na tržištu lokacija.
Rezultati istraživanja u koje su Info Vranjske imale uvid pokazale su da na pitanje čime bi Vranje trebalo da se ponosi, oko dve trećine Vranjanaca odgovorilo je istorijom i tradicijom .
Odgovori na pitanje „Šta je najvažnije znamenje Vranja“ potvrđuju da su Vranjanci posebno vezani za svoju prošlost i tradiciju , jer je najveći broj anketiranih odgovorio da je to Muzej kuća Bore Stankovića.
NEISKORIŠĆENI POTENCIJAL
Kako se navodi u ovom dokumentu turizam u Vranju, prema osnovnim pokazateljima, nije razvijen u dovoljnoj meri, iako Vranje ima dobre uslove za razvoj ove delatnosti. Naime, u 2015. godini u Vranju je registrovano svega 8.263 turista, od kojih 6.066 domaćih (80 odsto) i svega 1.657 (20 odsto) stranih turista. Ovi turisti ostvare godišnje ukupno oko 30.000 noćenja, od čega se na domaće turiste odnosi 26.663 noćenja, a na strane svega 3.197 noćenja. U proseku domaći turisti noće četiri dana, a strani samo dva.
Ubedljivo najveći broj Vranjanaca, na pitanje „Ko je najpoznatiji Vranjanac“ odgovorio da je to Bora Stanković.
Ispitanici su imali zadatak da u okviru upitnika upišu šta je njihova prva asocijacija na grad Vranje, a rezultati su pokazali da je to opet Bora Stanković, ali i Vranjska Banja, merak, muzika i dijalekt.
Na pitanje „Ko je najpoznatiji Vranjanac“ posetioci grada su, baš kao i stanovnici, nedvosmisleno ukazali na Boru Stankovića.
Na jednoj od poslednjih sednica gradskog veća usvojena je Brend strategiju grada Vranja, za period od ove do 2023. godine, čime je Vranje postalo jedna od retkih lokalnih samouprava koja je ima strategiju brendiranja, bar „na papiru“.
Projekcija brenda ide u pravcu da Vranje čuva staro, a gradi novo, ali ostaje da se vidi da li ovo rukovodstvo grada koje je usvojilo ovaj dokument ima kapaciteta da strategiju brendiranja i sprovede u delo.
MKJ
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.