Grad Vranje po treći put u 2018. godini iz budžeta finansira obnovu dva lokala u Beogradskoj, na brojevima 13 i 15.
U ponedeljak, 11. juna, otvorene su ponude za javnu nabavku male vrednosti po nabavci br. 404-48/2018-07/1, a Info Vranjske nemaju informaaciju ko je dobio ovaj zaista, iz mnogih razloga, čudan posao.
U konkursnoj dokumentaciji nije navedeno koliko bi sada naručeni radovi mogli da koštaju, ali se naglašava da će odlučujuće pri donošenju odluke biti najniža ponužena cena.
Grad Vranje, kao vlasnik dva lokala ne većih od 80 kvadrata, već treći put raspisuje nabavku za njihovo renoviranje, kako bi svaka od nabavki mogla da se svrsta u male, što je samo po sebi sumnjivo ponašanje.
Zašto nisu raspisali jednu nabavku za sređivanje tih lokala, i do sada završili posao?
Na tržištu se kvadrat ovakvog prostora iznova gradi po sistemu ključ u ruke za 300 evra po kvadratu, ali nekome je očigledno bilo malo da za toliki posao plati samo dvadesetak hijada evra, pa je posao razbio na više manjih nabavki.
Ali, zašto uopšte lokalna vlast renovira ove lokale, pri toliko drugih, značajnijih, prečih i društveno korisnijih poslova?
Odgovora na ovo pitanje nema, ali su vlasti, pre svega oslonjene na osovinu pomoćnik gradonačelnika Stojmenović – gradonačelnik Milenković, utvrdila da se čitava priča može finansirati u okviru budžetske stavke „lokalna samouprava“.
– U okviru ovog programa planirano je finansiranje programske aktivnosti 0602-0001, za redovne troškove funkcionisanja organa Gradske uprave. Za preuzimanje obaveza po osnovu finansiranja radova na unutrašnjem uređenju poslovnog prostora u ulici Beogradskoj u Vranju, zahtev br. 4 naslovljen Odeljenju za budžet i finansije Gradske uprave grada Vranja, podneo je pomoćnik gradonačelnika za urbanističke, imovinsko-pravne, komunalne i inspekcijske poslove dana 15.05.2018. godine. Odeljenje za budžet i finansije je, uz saglasnost gradonačelnika Vranja, dana 15.05.2018. godine potvrdilo da postoji valjana pravna osnova za finansiranje rashoda/izdatka i da se obaveze mogu preuzeti – objašnjava se u zvaničnom dokumentu Gradske uprave.
Dobro, ali, šta će se sada raditi za nepoznatu sumu para građana, na objektu kome se ne zna ni svrha ni namena niti ima bilo kakvu za Grad smislenu upotrebnu vrednost?
OD KROVA NANIŽE
Prvi javni poziv za obnovu lokala u Beogradskoj raspisan je 14. februara, a samo enoviranje krova iznad 80 kvadrata objekta koštalo je 559.000 dinara, za radove koje je izvodio „IG sistem“, kao jedini ponuđač. Nešto kasnije, ponovo je raspisana javna nabavka za „dodatne radove“, a sada je na redu treći poziv za sređivanje lokala u kojima Grad Vranje nikada nije obavljao ni jednu od svojih aktivnosti.
Tipično za gradsku vlast oličenu u Slobodanu Milenkoviću, renoviranje lokala krenulo je od krova, umesto od temelja, pa će sada, kada je krov renoviran, da se renoviraju zidovi, uvodi struja i voda, menja izlog, pod, plafon…
– Grejanje objekta je zasebno za svaki lokal, korišćenjem električne energije za proizvodnju toplotne energije. Za objekat je previđena prirodna ventilacija, preko prozora i vrata – kaže se u konkkursnoj dokummentaciji Grada, tek da se vidi način razmišljanja vlasti.
Na kraju, valja reći da je ovaj čudan posao pokrenut iz javnosti nepoznatih namera, pa zaista ostaje pitanje – za koga vlast parama građana pravi lokal baš po meri?
I to će se brzo saznati, jer je rok za završetak radova 15 dana od uvođenja u posao firme koja ga je dobila.
SSB
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.