Železnica naša dika



Imam za vas sledeće uputstvo: pozovite Kol centar (Call center) Javnog preduzeća Železnice Srbije na broj 011/ 36 02 899. Onda pratite uputstva „telefonske sekretarice“, uz napomenu da vašoj pažnji preporučujem međunarodni red vožnje. Da budem precizniji: broj i vreme polazaka putničkih vozova na liniji Beograd-Skoplje.

Šta ste utvrdili? Na liniji Beograd-Skoplje dnevno saobraćaju tri (3) voza. Prvi polazi u 07,50, drugi u 18,45, a treći u 21,50. Ok. Onda vi, dođe reč, odaberete ovaj drugi polazak u18,45 časova. Lepo uzmete spavaća kola, prespavate noć u putu i ujutro ste u Skoplju. Lepota.



E. . . neće biti. Znate li vi s kim imate posla?

To je na svojoj koži, surovo osetila gospođa koja je prošle subote putovala za Skoplje. Njeni prijatelji su je dovezli do Železničke stanice u Beogradu i, ne sluteći šta se može dogoditi, ostavili je na peronu. Onda je gospođa čekala i čekala, ali taj voz nije dočekala. Na peronu, na klupama čekaonice, u holovima one pećine, provela je te noći više od 12 sati! Za Skoplje je otišla jutarnjim vozom u 07,50.



U međuvremenu, njeni prijatelji su pokušali da doznaju šta se dogodilo. Prvo su ušli na sajt Srpskih železnica. Neverovatno: u međunarodnom redu vožnje ne postoji polazak za Skoplje u 18,45 časova. Proveru nastavljaju pozivanjem obaveštenja Železničke stanice u Beogradu. U „živom“ telefonskom razgovoru saznali su pravi razlog. Uz izvinjenje, dežurna operaterka je objasnila da je polazak u 18,45 časova ukinut, a da srpske Železnice nemaju trenutno osposobljeno lice koje će na „telefonskoj sekretarici“, ukloniti (izbrisati) taj polazak! Nečuvena ujdurma i neverovatan primer nebrige o putnicima.

A, stvar je veoma jednostavna, jer je posao „brisanja“ iz reda vožnje toliko jednostavan i jeftin. A, da je skup, da se njime moglo ići na tender, Železnice bi taj posao rešile brzi i efikasno, jer su tamo, svi do jednog, maheri za trošenje para poreskih obveznika Srbije. A kako nema tendera, briga generalnog direktora Dragoljuba Simonovića i njegove saradnike za putnike.

Ipored ogromnog truda, siguran sam da vam nisam ispričao ništa novo. Uostalom, od ’45-e naša železnica pripada privrednoj grani koja se zove hladovina.

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar