VRANjSKE: Čime ste se bavili pre nego što ste „otkrili“ marketing?
DjOŠIĆ: Ovo je moj prvi posao. Veoma sam zadovoljna, prvenstveno zbog toga što me marketing jako zaintrigirao u poslednjih nekoliko godina. Ranije sam svoje slobodno vreme provodila radeći za računarom i istražujući sve ono što me interesuje, a volim i da razgovaram telefonom. Moj život se nije mnogo promenio od kako se bavim ovim poslom, i dalje provodim vreme pred računarom i često telefoniram.
Dobitnica ste nagrade za najbolju preduzetnicu u 2016. godini?
To je priznanje koje se odnosi na prethodnu godinu, a uručena mi je 8. marta u niškom restoranu „Vazdušna banja“. Udruženje Unija zanatlija i preduzetnika dodelilo mi je nagradu za najuspešniju ženu u preduzetništvu za 2016. godinu. Dobile su je vlasnice firme „Poslovne strane Srbije“, kao i radnice koje su vlasnice odabrale za trud i zalaganje na poslu. Nije novac u pitanju. Jedna sam od dobitnica plakete za izuzetan doprinos razvoju zanatstva i preduzetništva. Nagrada se, inače, dodeljuje na okružnom nivou poslednjih nekoliko godina.
PORODICA
Kako izgleda vaš radni dan?
Budim se u 07:00, dok mi radno vreme počinje u 09:15 časova. Izlazim na dve kraće pauze, nekada samo na jednu, zavisno od obima posla. U toku radnog vremena prosečno obavim oko pedeset telefonskih razgovora. Kada završim sa poslom volim da odem na ručak sa prijateljima ili kolegama sa posla. Onda se vratim kući i pozivi klijenata se nastavljaju. U večernjim satima volim da odmaram kako bih sutradan bila potpuno posvećena klijentima.
Kako vaša porodica gleda na posao kojim se bavite?
Zahvaljujući bezrezervnoj podršci koju sam uvek imala od svoje porodice i roditelja koji su uvek bili uz mene da realizuju svaku moju ideju i plan, postala sam ovo što jesam. Bez njih to ne bi bilo moguće. Moja porodica je poznata u našem gradu već nekoliko decenija, što uvek sa ponosom ističem. Verujem da, u suprotnom, nikada ne bih imala idole.
Zbog čega se na njih ugledate?
Optimistički duh, veru u sebe i strpljenje imam zahvaljujući svojim roditeljima. Veliki je broj uspešnih ljudi na ovom svetu, srećemo se sa tim svakodnevno. Divim se onima čije se priče nalaze u novinama, na televiziji ili internetu. Ali, moji idoli su, zapravo, članovi porodice. Ono što sam naučila od mojih najbližih, a što sad pokušavam da primenjujem, su rad, neophodnost postavljanja ciljeva i veliki trud do njihovih ostvarenja.
Završili ste Fakultet zaštite na radu, a bavite se i, kako kažete, volite marketing. Otkud ta transformacija?
Sve u vezi marketinga je počelo da me zanima prethodnih godina. Nisam razmišljala da počnem da radim u ovoj struci, desilo se sasvim slučajno. Otišla sam na razgovor za posao i nisam se baš nadala da ću ga dobiti. Na svoju sadašnju direktorku sam tom prilikom ostavila utisak kao da se duže vreme bavim marketingom. Ne samo da sam iznenadila nju, već i samu sebe. Pomislila sam da su mi sva moja informativna istraživanja u vezi marketinga donela ovaj posao. Veoma sam zadovoljna, u firmi vlada velika kolegijalnost, a to je preduslov uspešnog rada.
Živite na relaciji Vranje – Niš. Koliko često dolazite u rodni grad?
Živim i radim u Nišu. Sebe sam ostvarila u ovom gradu i veoma sam vezana za posao. Imam malo slobodnog vremena koje, kad mi se ukaže prilika, posvećujem porodici koja je u Vranju. Volim Vranje, tu sam rođena, tu su svi moji najdraži, sve moje uspomene, moje detinjstvo. Žao mi je što ne mogu češće da dolazim, ali i to malo vremena koje izdvojim da posetim rodni grad provedem kvalitetno. To je za mene neprocenjivo iskustvo koje me vraća u bezbrižno detinjstvo.
AUTOMEHANIČARI I ŠPEDITERI
Čega se najpre setite i šta vam iz Vranja najviše nedostaje?
Srce mi je puno kada ulazim u svoj grad, tvrdim da se ta toplina može osetiti samo u gradu u kom smo odrasli. Prvo što primetim pri ulasku u Vranje je moja srednja škola. Krećem da u glavi vrtim slike iz srednjoškolskih dana. Posle časova sam se nalazila sa drugaricama u kafiću, umele smo da se zapričamo i nekada satima ostajale tamo. Nedostaju mi ti bezbrižni dani, moja porodica i prijatelji.
Sa kojom klijentelom firma u kojoj radite najčešće sarađuje?
Za sada smo orjentisani samo na klijente iz Srbije, a u planu nam je proširenje biznisa van granica države. Pregovaramo sa interesentima iz Republike Srpske, BiH i iz Crne Gore. Videćemo…
Čime se bave kompanije koje žele da se reklamiraju preko vaše firme?
U „Poslovnim stranama Srbije“ mogu da se reklamiraju firme koje se bave apsolutno svim delatnostima, ograničenja nema. Sarađujemo sa automehaničarima, sa onima koji se bave špedicijom…
Koje usluge pružaju „Poslovne strane Srbije“?
Neke od usluga koje pruža naša kompanija su poslovni i mali oglasi na biznis portalu firme, kao i predstavljanje firmi na fejsbuku, tviteru ili jutjubu. E-mail marketing je još jedna jedna novina u našoj firmi, kada na adrese fizičkih i pravnih lica šaljemo ponude naših klijenata i tako bliže predstavljamo čime se klijenti bave. Izrada video prezentacija uz muzičku pratnju ili naraciju koja se postavlja na našem jutjub kanalu takođe je jedna od opcija.
PRODAJA I REKLAMA
Bavite se telemarketingom. Šta to konkretno znači?
Telemarketing je dvosmerna komunikacija sa potencijalnim klijentima, a omogućava trenutno dostupnu povratnu informaciju. Kao jedan od glavnih instrumenata direktnog marketinga, telemarketing je postao važan a ponekad i dominantan alat u prodaji ili promociji. Telemarketing je u jednom svom delu evoluirao u poseban oblik prodaje – teleprodaju – koja se odvija putem telefona, veoma popularnu jer smanjuje troškove za ostale oblike marketinga i prodaje, a u nekim situacijama koristi se i kao jedini oblik porudžbine. Cilj telemarketinga nije samo prodaja određenih proizvoda, već i reklamiranje i predstavljanje proizvoda potencijalnim kupcima.
POSVEĆENOST I ODGOVORNOST
Zbog čega je baš vama niško udruženje dodelilo nagradu za najbolju preduzetnicu?
Odgovorna sam i posvećena poslu. Svojim radom ne dajem doprinos samo svojoj firmi već i kompanijama koje su registrovane na našim portalima. Svaka od njih želi da bude predstavljena u najboljem svetlu, a ja sam tu da ispunim njihova očekivanja. Znamo da je svaka reklama dobra reklama, a mi se trudimo da naša bude jedna od boljih. I logo firme u kojoj radim objašnjava ono o čemu govorim – „ako ne možete sami, pridružite nam se“.
Koje kriterijume ste morali da ispunite da biste ušli u konkurenciju za ovo priznanje?
Posvećenost, naporan i prekovremen rad i požrtvovanost neke su od stvari kojima mogu da se pohvalim. Ali, najbitnije mi je da ispunim očekivanja klijenata. Ljubav prema poslu jedna je od najbitnijih stavki, stoga mi ništa ne pada teško.
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.