,
,
,
Hančani se ne žale mnogo na prašinu i buku jer znaju da će uskoro njihovi višedecenijski problemi biti rešeni
Udarne rupe i višestruko krpljenje na glavnoj ulici, uskoro će biti prošlost za Vladičin Han. Mehanizacija Preduzeća za puteve iz Vranja je uveliko angažovana na kompletnoj rekonstrukciji a potom i asfaltiranju Svetosavske ulice za koju se slobodno može reći da je varoška žila kucavica. Naručilac posla vrednog pet miliona dinara je Javno preduzeće Putevi Srbije, a angažovani su i hanska Direkcija za izgradnju i JP Vodovod.
TAKO MORA
Poslednjih dvadesetak dana, glavna ulica u Hanu, na potezu od zgrade Policijske stanice pa sve do Žitoprometa, raskopana je i pretvorena u gradilište, pa nije malo onih koji se ovih dana žale na prašinu ili buku od gradjevinskih mašina.
– Tako prosto mora, znam zato što sam do penzije radio u putarskom preduzeću. Leto je majka za ove poslove, samo da imaju sreće da ih posluži suvo vreme, a vidim da se radi ozbiljno – objašnjava nam pun razumevanja penzioner Staniša Cvetković.
– Ugušimo se od prašine, ne mogu prozor da otvorim. Sad su našli da kopaju. Džaba što prskaju vodom, na 30 stepeni se to odma’ osuši pa se čudo napravi – dobacuje sa prozora jedne zgrade domaćica, videvši da slikamo radove.
Ovako uglavnom Hančani komentarišu radove dok su na plus 35 radnici sa mašinama ili alatkama u ruci, jedni od retkih koje možete zateći na glavnoj ulici. Gotovo bez prestanka, ulicom prolazi kamion sa prskalicom koji kvaseći pesak sprečava podizanje prašine. Reklo bi se da nije lako ni radnicima, koji su tu od jutra do mraka, ali ni Hančanima.
Prema rečima predsednika opštine Gorana Mladenovića, koji sugrađane moli za strpljenje, ovo je veliki i važan posao kojim će odjednom biti rešeno više problema decenijama guranih pod tepih, od kojih su neki bili bukvalno zakopani ispod ulice. Naime, uporedo sa radovima na asfaltiranju, Vodovod je počeo radove na kompletnom prebacivanju vodosnabdevanja sa starih i nebezbednih azbestnih na nove polietilenske cevi.
– Ovaj posao za zamenama cevi će rešiti dugogodišnji problem čestih havarija na vodovodnoj mreži, svi smo bili svedoci da su se oni u poslednjih desetak godina dešavali pa su gradjani zbog toga ostajali bez vode. Dobićemo sigurniji sistem napajanja i u tehničkom i u zdravstvenom pogledu, polietilenske cevi skoro pa da imaju neograničen rok trajanja, a svuda u okruženju su odavno u upotrebi – objašnjava Mladenović.
Vodovod je sve svoje resurse stavio u službu što bržeg i bezbednijeg završetka ovog velikog posla koji je, kako kaže direktorka Vesna Stojković, koju zatičemo u obilasku radova, odlagan od 2010. godine. Radnici i direktorka su nam na samo jednom primeru, u kanalu kod perona železničke stanice, pokazali da je predjašnji raspored raznih cevi i kablova ispod ulice zaista bio u haosu. Uverili smo se da su decenijama pre, bez ikakvog reda, bile isprepletane vodovodne i kanalizacione cevi, optički kablovi i gomila raznih drugih cevi i žica što i običnom laiku deluje haotično.
– Vidite, jedna preko druge cevi za vodu i kanalizaciju. To je nedopustivo. Čim smo čuli da Preduzeće za puteve počinje radove, stavili smo u pogon i mehanizaciju i ljude kako bismo iskoristili ovu priliku kad je ulica već raskopana da i mi odradimo veliki posao. Znali smo da će to biti veliki izazov i da tu ima puno posla, ali ovo što radimo sad, radimo za narednih trideset godina. Azbestne cevi više niko ne koristi, ove naše su često pucale i stvarale nam velike probleme – kaže direktorka Stojković.
PARKING NA PERONU
Radnici Vodovoda nam pričaju da su gradjani radoznali i da ih po ceo dan zapitkuju šta rade i kad će radovi biti gotovi. U danima kada se pojedine ulice priključuju na novi magistralni vodovod, povremeno bude i isključenja sa mreže pa to dodatno izaziva znatiželju ali i nervozu Hančana.
– Ljudi uglavnom imaju razumevanja zato što vide da radimo i da po ceo dan ne izlazimo iz rupe. Ljute se kad ostanu bez vode, dodju, pitaju, , ali mi uvek imamo razumevanja pa im objasnimo da tako mora – priča nam jedan od radnika.
Radnici Direkcije su postavili nove ivičnjake a predsednik Mladenović najavljuje da će po završetku asfaltiranja biti uredjeni i behaton pločom popločani i trotoari. Još jedan od poslova koji će uporedo biti odradjen je i uredjenje prilaza do perona železničke stanice, koji će ubuduće biti korišćen kao parking prostor. Ovaj novi prostor će, prema planovima, značajno rasteretiti glavnu ulicu i centar od vozila koja se parkiraju bez ikakvog reda, a prostor perona će dobiti na funkcionalnosti što doprinosi bezbednosti ali neće izostati ni estetski efekat.
Svi radovi trebalo bi da budu gotovi do kraja meseca. Ukupna vrednost je pet miliona dinara.
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.