Žene, borite se

Ministarstvo za evropske integracije

„Profit“ je udruženje poslovnih žena, osnovano maja ove godine sa ciljem da pruži podršku svim ženama preduzetnicama u Vranju. Biljana Dimčić (33), diplomirani politikolog za novinarstvo i komunikologiju, koslutant za političku komunikaciju u udruženju ,,Profit“, kaže da udruženje broji tridesetak članica, ali da taj broj svakodnevno raste.



Šta za preduzetnice znači osnivanje ovog udruženja?

Mi smo neka vrsta servisa preduzetnicama. Bez pravovremenih informacija preduzeće ili samostalni delatnik, odnosno preduzetnica, ne postoje na globalnom tržištu. Veoma je važno da sposobne žene razumeju da se ne treba zadržati samo na informaciji. Naš servis im kroz praksu daje ohrabrenje za pokretanje sopstvenog posla ili razvijanje već postojećeg putem elektronske komuniakacije, direktnog marketinga, organizovanja sastanaka sa „velikim igračima“…



Šta preduzetnice mogu da očekuju od ovog udruženja?

– Preduzetnice mogu da očekuju smernice i pružanje znanja. To bi značilo da su spremne za učenje i na prihvatanje praktičnih saveta. Nije to nimalo lak zadatk, ni za nas u udruženju, a ni za osobe koje nam se pridružuju. Šta bi to praktično podrazumevalo? Evo ovako, najisplativija investicija je investicija u obrazovanje, a to je svakodnevno učenje. Naše članice od nas mogu da očekuju stalno usavršavanje u oblasti preduzetništva kroz razne seminare, na primer, u Privrednoj komori i ostalim važnim telima u našoj zemlji, kao i na internim obukama koje ćemo u okviru udruženja sprovoditi. Mogu da najavim Obuku za Socijalne medije Social Media i pozicioniranje na Internetu. Kontakt mejl je [email protected].

Kakav je položaj žena u odnosu na muškarce što se tiče preduzetništva u Vranju?

– Mislim da je jednak, ukoliko ga žene takvim prihvate. U zatvorenim sredinama kao što je Vranje, lična poznanstva i rodbinske veze igraju ključnu ulogu za ostvarivanje poslovnih ciljeva. Ne tvrdim da je to loše, ali mislim da takav kriterijum ne bi trebalo da bude imperativ za preduzetništvo. U multinacionalnim kompanijama gde se „obrću“ velike pare na dnevnom nivou, toga nema, ili ima samo u naznakama. Zato treba razumeti kako opstati u uslovima gde imate vrlo malo stranih investitora.

Sa kakvim se izazovima srećete kao poslovna žena?

– U opštoj krizi vrednosti i mišljenja, nailazim na velike izazove. Moja partnerka Sanja Veličković (ekonomista) i ja ne odustajemo od naših zadataka ni po koju cenu. Mislim da smo za kratko vreme uspele da se povežemo sa lokalnom samoupravom, Privrednom komorom Srbije, nevladinim sektorom, internacionalnim organizacijama, beogradskim Fakultetom informacionih tehnologija, podizvođačima na Koridoru 10 i drugim lokalnim privatnim akterima. Povezivanje znači i zajedničku akciju.

Kakvi su vam dalji planovi?

– Planovi su vrlo ambiciozni. Međutim, treba posejati seme i malo sačekati da vidimo kako će se ono primiti na ovo tle. Jedan od osnovnih ciljeva – buđenje svesti kod žena kako je za mesto u društvu potrebna neprekidna borba, a ne čekanje boljeg vremena. Okolnosti u savremenom menadžmentu nalažu osvajanje tržišta i ponudu boljeg, kvalitetnog proizvoda ili usluge. Zato hajde da zajedno učestvujemo u ekonomiji deljenja!

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar