Spasimo mostove



Zbog eksploatacije peska u Južnoj Moravi na mestima gde to nije dozvoljeno, ugroženi su mostovi na ovoj reci. Most kod Rataja zatvoren je za saobraćaj zbog velikog ulegnuća posle potkopavanja nosećih stubova konstrukcije. Šta se dešava sa mostovima, ko eksploatiše pesak i kako će lokalna samouprava rešiti problem, objanjava Srđan Milošević, koji upozorava da će slična sudbina zadesiti i druge mostove ako se nastavi sa nekontrolisanim vađenjem peska

Ko bez dozvole eksploatiše pesak u blizini mostova?



– Još uvek ne znam koje su firme u pitanju. Obavestili smo Policijsku upravu i inspektori privrednog kriminala trenutno istražuju slučaj. Mi nemamo ništa protiv vađenja peska, ali ne sme to da se radi u blizini mostova. To je rađeno na samo 10 metara od mosta prema Rataju, usled čega je promenjen tok Morave a noseći stubovi mosta bukvalno lebde u vazduhu. Zatvorili smo most za saobraćaj, i tako će biti dok se problem ne reši.

Šta će lokalna samouprava preduzeti, kada će most biti saniran?

– Mi smo već kontaktirali stručnjake iz Mostogradnje koji će u narednim danima napraviti predmer i predračun za sanaciju. Ovaj most je izgrađen pedesetih godina za potrebe vojske i ne poseduje građevinsku dozvolu. Ubrzaćemo postupak dobijanja građevinske dozvole. Pošto most ne može biti saniran u naredna 2-3 meseca, obratili smo se Ministarstvu odbrane kako bi vojska tu postavila pontonski most, da bi građani mogli da funkcionišu. Za nekoliko dana pokrećemo i akciju SPASIMO MOSTOVE NA JUŽNOJ MORAVI. Ako se ovako nastavi, uskoro bi slična sudbina mogla da zadesi i most kod Ristovca, jer se pesak eksploatiše na dvadeset metara od njega.

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar