Kamarát z Slovensko



Možda nešto bude: sa Vukom Jeremićem,

Možda nešto bude: sa Vukom JeremićemVest glasi ovako: na inicijativu Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED), Vranje je dobilo ambasadorski tim koji čine gradonačelnik Miroljub Stojčić i predstavnici Ambasade Slovačke i kompanije “Asseco SEE” iz Beograda. Njihov zadatak je da poprave privredni ambijent i dovedu investitore u grad.

NOV TIM, ZADATAK STAR

Bombastične medijske izveštaje o formiranu ambasadorskih timova za pet lokalnih samouprava u Srbiji (Vranje, Bujanovac, Leskovac, Pirot i Subotica), prati velika doza skepse. Mnogi se, s pravom, pitaju kako će novoformiranoj ekipi poći za rukom da napravi ono što do sada nije nikom. Mnogu su ovde vukli investitore za rukav, kumili i molili, pa ništa. Bilo je bratimljenja sa raznim gradovima, pa susedskih programa, pa raznih projekata na podizanju kvaliteta lokalne uprave, pa giljotina propisa, pa subvencije države, pa… Na kraju, lokalno preduzeće “Mikromodeli” je otvorilo pogon na teritoriji Opštine Bujanovac, jer je republička vlast tamo obezbedila povoljnije uslove.



Ovdašnji opozicioni političari, poput lidera DSS-a Dejana Stanojevića, smatraju da je svaka pomoć dobrodošla, ali da nema mnogo razloga za optimizam.

– Nadam se da neće sve to biti kao sa bratimljenjem Vranja i raznih stranih gradova i opština. Možda sve ipak ispadne dobro, mada nemam mnogo poverenja u Slovačku jer je član NATO – kaže Stanojević.

VLADAN ATANASIJEVIĆ, Asseco SEE
Vranje ima energiju

Jedan od članova ambasadorskog tima Vranja je i IT kompanija “Asseco SEE” koja se prvenstveno bavi izradom bankarskog softvera. Njen osnivač je kompanija koja ima filijale širom Evrope, a o njenim poslovnim dostignućima u Srbiji najilustrativnije govore podaci sa APR, gde se može videti da su prihodi prošle godine iznosili preko tri milijarde dinara, pri čemu je ostvarena dobit od preko 410 miliona. Kako je ova kompanija ušla u ambasadorski tim Vranja, kakvi su njeni interesi i planovi u tom smislu, pitali smo člana Upravnog odbora Vladana Atanasijevića.

Vranjske: Da li je vaša kompanija ranije sarađivala sa Vranjem?
Atanasijević: – Sarađivali smo sa predstavnicima  grada Vranja u okviru NALEDA na realizaciji „Certifikacije opština“ i na projektu „Kalkulator“ za smanjenje administrativnih opterećenja privrede. Tada smo prepoznali kapacitet grada, energiju i spremnost Gradske uprave da poboljša sredinu u kojoj živi i da učini sve što je moguće kako bi se stvorila klima pogodna za dolazak novih investitora.

Da li su već postoje ideje na kojima će predstavnici “Asseco SEE” raditi zajedno sa ostalim članovima ambasadorskog Grada Vranja?
– Kompanija Asseco SEE je jedan od lidera u pružanju IT usluga i kao takva sarađuje sa firmama  kojima bi svakako mogla preporučiti Vranje kao jednu od lokacija za investiranje.

Lider SRS u Vranju Predrag Stojković nema nikakvu dilemu o tome kakvi će biti rezultati rada novoformiranog ambasadorskog tima.

– Od toga neće biti ništa. Ovo je predizborna godina, a sve to je politički marketing zarad sluđivanja građana. Možda su ljudi iz Slovačke dobronamerni, ali tek kada dođu moći će da vide koliko je ovde loša atmosfera za ulaganja – smatra Stojković.

Partneri Vranja u ambasadorskom timu, međutim, ulivaju nadu da bi ova priča mogla da bude i nešto više od obične predizborne propagande. Slovačka je postigla zavidan rezultat u evropskim integracijama, a kompanija “Asseco SEE” ima impresivne poslovne rezultate (vidi okvire).

Šta, međutim, zna slovački ambasador o Vranju? Pored toga, pitali smo njegovu ekselenciju da li su već planirani neki projekti na kojima će raditi zajedno sa ostalim članovima ambasadorskog tima, te da li već sada ima zainteresovanih investitora za Vranje?

– Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED) još je u završnoj fazi priprema za rad, tako da kad krene aktivno sa radom, u skorije vreme, slovački ambasador u Beogradu gospodin Jan Varšo će zajedno sa delegacijom  doći u Vranje i baviće  se aktuelnim pitanjima privrede vašeg grada  – stoji u odgovoru koji je potpisala pr Ambasade Slovačke Aleksandra Subotić.

Na drugoj strani, PR menadžer NALED-a Aleksandra Galić, pak, kaže da je Vranje jedan od najnaprednijih gradova u elektronskim servisima, kako prema građanima tako i prema privredi. Ona nas uverava da već postoje investitori koji su pokazali interesovanje da ulažu u Vranje i jug Srbije.

–  Postoje naznake interesovanja za rad sa „Jumkom“ iz Vranja, što ćemo dodatno istražiti i realizovati kroz ambasadorsku inicijativu. Dodatno, inicijalna interesovanja su usmerena na razvoj banjskog turizma i izvore pijaće vode, dok će se o detaljima govoriti nakon prvog sastanka ambasadorskog tima gde će Vranje predstaviti svoje potencijale i odabrati konkurentne sektore koje će sistemski promovisati uz pomoć članova tima, a sa ciljem privlačenja novih ulagača – navodi Aleksandra Galić.

 

(KOMPLETAN TEKST PROČITAJTE U ŠTAMPANOM IZDANjU)

Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.



  • Ostavi komentar