Fanovi lokalne TV Fokus neprijatno su bili iznenađeni kada su čuli da je njihova ljubimica, zaštitno lice ove medijske kuće, avanzovala. Pošto je iščezla sa ekrana, teleportovala se u istom, primarnom obliku na mesto portparola Zdravstvenog centra
Doskorašnja novinarka i voditeljka lokalne TV Fokus, Beba Kanački (pravo ime Stojanka) nova je portparolka (Public relations, skraćeno PR) vranjskog Zdravstvenog centra. Fokus je, dakle, sada na Urošu, i to Trajkoviću, direktoru te ustanove. Kako je, na koji način i na osnovu kojih kvalifikacija krajem novembra dobila ovaj svakako poželjan posao, gospođa Kanački kao „fizičko lice“ nije želela da podeli sa nama.
– Ja nemam komentar na vaša pitanja – kazala nam je u telefonskom razgovoru.
Međutim, nova portparolka Zdravstvenog centra, uputila nas je na proceduru:
– Pošaljite zvaničan dopis Zdravstvenom centru sa pitanjima – beše kratka, ali odlučna u odgovoru PR.
FIZIČKO I SLUŽBENO LICE
Šta ćeš, pravila su pravila, te zagrejasmo mašinu pa pravo na faks. Idemo, dakle, zvanično, šaljemo pitanja u ZC i njegovoj Službi za odnose javnošću (?!), dakle gospođi Kanački i direktoru Urošu Trajkoviću, sa molbom da nam odgovore do srede, 9. decembra u 10 časova ujutro, jer se broj koji imate u rukama završava do 13 časova. Po nekom nepisanom pravilu, odgovor ne dobismo. Ne odgovara Beba Kanački ni kao PR. U kratkom razgovoru nešto posle podneva u sredu, na pitanje zašto nismo dobili odgovore na poslata pitanja, PR Zdravstvenog nam reče da je direktor odsutan, da je na službenom putu i da ćemo odgovore dobiti u petak.
– Sada imam intervju, pa Vas molim da se čujemo u petak – opet kratko završi Beba, bez obzira što smo konstatovali da smo pitanja uputili i Službi za odnose s javnošću.
Fizičko lice Beba Kanački opet nije htela da govori.
A, nisu pitanja bila za prijemni na elektrotehnički fakultet, pa da nisu u delokrugu nadležnosti jednog PR-a u zdravstvu pa da ne može da nam odgovori bez direktora. Da li to znači da će gospođa Kanački ubuduće da odgovara samo na „prijatna“ pitanja i da li će veličati samo uspehe, a „neprijatna“ pitanja ostavljati po strani i čekati da dođe direktor dođe sa puta? Čemu onda posao PR-a? A naša pitanja bila su sasvim lagana i logična: Kada je gospođa Kanački postavljena na mesto PR menadžera ZC Vranje; koje su kvalifikacije gospođe Kanački za poslove PR-a; da li je na upošljavanje uticala činjenica da je suprug gospođe Kanački, Slaviša, inače anesteziolog zaposlen u ZC, ujedno i predsednik Sindikata farmaceuta i lekara Srbije (SFLS) za Vranje; da li je pre angažovanja gospođe Kanački ZC imao PR-a; da li je gospođa Kanački primljena za stalno i kolika će biti njena mesečna plata?
VIZIT(K)A
Stručnjaci za public relatons nazivaju ovu veštinu „korporativnim komuniciranjem“, definišući PR kao stalnu i osmišljenu komunikacijsku politiku organizacije, okrenutu podjednako spoljnom svetu i internim strukturama, čiji je cilj stvaranje kvalitetnog identiteta organizacije i njenog pozitivnog imidža u javnosti, koji će omogućiti postizanje strateških ciljeva organizacije. Upošljavanjem, ili angažovanjem (šta god) gospođe Kanački, direktor ZC-a je, izgleda, rešio da ovu ustanovu podigne na viši nivo. Osnovne obaveze Bebine su da vodi računa o imidžu i slici koju javnost ima o organizaciji u kojoj radi, a i da pismenu komunikaciju sa okruženjem podigne na viši nivo. Komunikacija je, barem što se naših novina tiče, i dalje na istom nivou kao i pre postavljanja Bebinog, a još jedna od obaveza PR-a je da medijima i društvenoj sredini pridaju značaj koji zaslužuju, i da taj posao rade ljudi koji su u tom području profesionalci. Da li to znači da „Vranjske“ nisu značajan medij?
U izjavi za lokalne medije suprug gospođe Kanački, Slaviša, rekao je da on nema nikakve veze sa ženinim zaposlenjem.
– Ja nisam učesnik čitave priče, niti je od mene neko nešto zahtevao – rekao je anesteziolog i predsednik SFLS za Vranje.
Kako nezvanično saznajemo, Beba Kanački je potpisala Ugovor o angažovanju na poslovima PR-a u ZCdo kraja godine. Dakle, na mesec dana. Za početak. Prvog dana je PR obišla sve ordinacije, kancelarije i sobe sa bolesnicima i predstavila se kako i dolikuje. Najljubaznije je, kako smo nezvanično saznali, i vizit karte delila. Ako je stvarno tako, onda skidamo kapu za profesionalizam. Kako li im se samo isplati da štampaju vizitke samo za mesec dana?
KRATKO UPUTSTVO ZA PR
Tridesetih godina prošlog veka, Artur Pejdž, tadašnji PR menadžer američke kompanije AT&T, naveo je pet načela public relationsa koja su podjednako aktuelna i danas. Prema njemu PR mora:
1. Osigurati da menadžment pažljivo razvija svoje odnose s javnošću.
2. Kreirati sistem informisanja koji će obezbediti da svi zaposleni budu upoznati sa strategijom i politikom firme.
3. Obučiti predstavnike kompanije koji dolaze u direktan kontakt s javnošću kako da se prema njoj odnose.
4. Upoznati menadžment sa stavovima zaposlenih.
5. Osigurati iskrenost u obraćanju javnosti.
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.