U vreme kada je u Srbiji bioskopski život i onih holivudskih ostvarenja vrednih po nekoliko stotina miliona dolara kratak, autor ne brine kako će njegov crtać proći
U okviru projekta „Zlatni rudnik“ u okviru serijala „Strip susreti – Život na kvadrat“, prošle nedelje je u Vranju, u Američkom kutku, gostovao Aleksa Gajić, najtraženiji i najpopularniji srpski strip crtač mlađe generacije.
Povod za ovo gostovanje je to što je nakon osam godina truda konačno došao i do svog prvog animiranog ostvarenja „Technotise: Edit i ja“.
– Oduvek sam želeo da napravim upravo ovakav film. „Edit i ja“ je animirani film nastao na osnovu stripa „Technotise“, mog diplomskog rada iz 1998. godine na FPU. Likovi i ambijent su isti, ali je radnja za potrebe crtaća promenjena. Uložio sam svoja sredstva i udružio se sa još nekoliko drugara koji se takođe lože na ovu strip-kulturu. Potom su naš rad podržali ljudi iz producentske kuće Yodi Movie Craftsman, koja poslednjih godina radi na realizaciji najvećih srpskih filmskih projekata. Oni su nam pomogli da pobedimo na konkursu Ministarstva za kulturu, odnosno da iza ovog poduhvata stane država Srbija. Sa tim sredstvima mogli smo da angažujemo još ljudi, tako da je na kraju na filmu neposredno radilo nas 20 okupljenih u osnovanom Black White & Green studiju. Tu ne računam naše vodeće glumce, poput Petra Kralja, Seke Sabljić, Srđana Todorovića, Sande Knežević , Marije Karan, Borisa Milivojevića i ostalih koji su svojim glasovima oživeli likove. Naravno, treba istaći i doprinos Borisa Furuduja i Bobe Štrumbergera, autora muzike – pojašnjava GAJIĆ suštinu svog rada.
Gajić je ljubiteljima stripa i video umetnosti, koji su se u priličnom broju okupili u Američkom kutku, pojasnio da su za razliku od raskošne animacije A1 (24 slike u sekundi), karakteristične za Diznijeve crtaće, ovde udarni statični koncipirani kadrovi naglašene atmosfere (12 slika u sekundi). Tako je lajt motiv ovog filma Beograd u budućnosti.
Aleksa Gajić je na kraju kazao da u vreme kada je u Srbiji bioskopski život i onih holivudskih ostvarenja vrednih po nekoliko stotina miliona dolara kratak, on ne brine kako će proći njegovo ostvarenje.
MILOŠEVIĆ, 5. OKTOBAR, TAJKUNI
U centru priče je studentkinja psihologije Edit, koja nakon ugradnje čipa za lakše polaganje ispita dobija svoj alterego koji je odvodi duboko u podsvest, ali joj daje i neverovatnu snagu. Naravno, u celoj gužvi je i misteriozna kompanija koja bi da dođe do tumačenja formule koja objašnjava sve na svetu… Ovo je tek deo priče iza filma “ Technotise: Edit i ja“, u kome je Gajić očigledno želeo da se dotakne brojnih bitnih tema: od postojanja i suštine svega, preko ljudskih odnosa u budućnosti, do vizije Beograda 2074. godine, ali i svega što je činilo sudbinu prestonice u prošlosti (5. oktobar, Slobodan Milošević, tajkuni…).
PROFIL
Aleksa Gajić (1974, Beograd) je diplomirao je na Fakultetu Primenjenih Umetnosti i Dizajna u klasi profesora Rastka Ćirica, sa kolor strip albumom „Technotise“. Od 1996. godine stalni je saradnik Politikinog Zabavnika, a od 2000. radi za izdavačku kuću „Soleil“ iz Francuske, kao crtač serijala „Bič Božiji“. Ilustrovao je više knjiga i časopisa sarađujući sa mnogim izdavačima i dizajn studijima, autor je muzičkih i ekonomsko propagandnih spotova, a radi i kao grafički dizajn. Imao je više samostalnih izložbi. Živi u Zemunu.
Pratite InfoVranjske.rs i na Facebook stranici portala.